Nepaprastas atradimas gali pakeisti pasaulinę rinką ir elektromobilių ateitį. Prie Japonijos krantų, netoli Minami-Torišimos salos, rastas tikras lobis, kuris gali reikšti tikrą proveržį Vyšnių žydėjimo šalyje. Pirmieji gręžiniai bus pradėti gręžti jau kitais metais, o 2026 m. planuojama pradėti naudoti pramoniniu mastu.
Apie atradimą pirmasis pranešė Japonijos dienraštis „Nikkei“. Pasak fondo „The Nippon Foundation“, kuris kartu su Tokijo universiteto mokslininkais atliko tyrimus jūros dugne Minami-Torišimos rajone, minėtame lobyje – elementų, reikalingų elektrinių automobilių traukos baterijų gamybai, telkiniuose – yra apie 610 000 tonų kobalto ir 740 000 tonų nikelio. Vien kobalto pakaktų Japonijai aprūpinti 75 metus.
Lobis prie Japonijos krantų
Pasak „Business Insider“, už 2000 km nuo Tokijo aptikti telkiniai gali tapti svarbiu momentu plėtojant elektromobilių gamybą Japonijoje. Galimybė gauti akumuliatoriams reikalingų žaliavų iki šiol buvo viena pagrindinių priežasčių, kodėl Japonijos automobilių sektorius neinvestavo į elektromobilių kūrimą. Praėjusiais metais tik 2,2 proc. Japonijoje įregistruotų naujų lengvųjų automobilių buvo elektromobiliai, o Kinijoje, kuri pirmauja elektros revoliucijos srityje, ši dalis jau siekė 25 proc.
Užtikrinus nikelio ir kobalto tiekimą nepriklausomai nuo Kinijos kontrolės, galėtų pasikeisti Japonijos automobilių milžinių, tokių kaip „Honda“ ir „Toyota“, kurios iki šiol vengė elektrifikuoti savo modelius, požiūris.
Japonija. Nikelio ir kobalto telkinių atradimas yra pradžia
Nikelio ir kobalto gavyba iš jūros dugno yra didžiulė investicija ir aplinkosaugos iššūkis. Nepaisant to, prognozės žada, kad šių metalų paklausa sparčiai didės. Baltųjų rūmų vertinimu, atsisakius naftos, nikelio ir kobalto paklausa padidės 400-600%, o kai kuriose analizėse teigiama, kad net 4000%.
Šiuo metu pagrindinės nikelio ir kobalto tiekėjos yra Indonezija ir Kongo Demokratinė Respublika, o beveik pusė pasaulinės kobalto gamybos tenka Kinijai. Todėl Japonijos telkinių atradimas gali turėti didelę įtaką pasaulinei baterijų žaliavų rinkai, o kartu ir elektromobilių ateičiai.