Parama elektromobiliams: kaip atrodo pagalba persėdant į žaliąjį transportą Lietuvoje ir kitose Europos šalyse?
Prancūzijos prezidentas Emmanuelis Macronas paskelbė, kad bus padidinta Prancūzijos „ekologinė premija“ namų ūkiams, kurie įsigyja elektromobilį.
Prieš spalio 17 d. įvyksiantį Paryžiaus automobilių parodos atidarymą jis sakė laikraščiui „Les Echos“, kad 6 000 eurų premija bus padidinta iki 7 000 eurų.
Tai reiškia, kad norintys įsigyti elektromobilį (EV) gaus 7 000 eurų, jei automobilis kainuos mažiau nei 47 000 eurų.
Prancūzijoje taip pat taikomos automobilių atidavimo į metalo laužą paskatos, pagal kurias už benzininį arba dyzelinį automobilį, priklausomai nuo asmens pajamų, galima gauti iki 5 000 eurų.
E. Macronas taip pat paskelbė, kad energijos kainoms taikomas tarifų skydas bus taikomas ir elektros terminalų įkrovimui, taip užtikrinant, kad elektromobilių vairuotojai per daug nenukentėtų nuo didėjančių elektros energijos kainų.
E. Macrono administracija nėra vienintelė Europos vyriausybė, siūlanti paskatas vairuotojams pereiti prie elektra varomų automobilių.
Parama elektromobiliams: ką siūlo kitos Europos šalys?
Lietuvoje elektromobiliui įsigyti yra skiriama kompensacinė išmoka:
- už įsigytą naudotą elektromobilį – 2500 Eur;
- už įsigytą naują elektromobilį 5000 Eur.
Reikalavimai naujai įsigytam elektromobiliui:
- Naujas elektromobilis – elektromobilis, nuo kurio pirmosios registracijos datos (registracijos liudijime nurodytas B kodas) iki transporto priemonės registracijos jos valdytojo vardu datos (registracijos liudijime nurodytas I.1 kodas) yra praėję ne daugiau kaip 6 (šeši) mėnesiai. Pirmosios registracijos Lietuvoje data (registracijos liudijimo nurodytas B.1 kodas) turi būti ne ankstesnė kaip 2022 m. kovo 23 d.
- Naudotas elektromobilis – elektromobilis, nuo kurio pirmosios registracijos metų (registracijos liudijime nurodytas B kodas), o tais atvejais, kai pirmosios registracijos metai nenurodyti, nuo modelio metų (registracijos liudijime B.2 kodas), iki pirmosios registracijos Lietuvoje metų (registracijos liudijime B.1 kodas) yra praėję ne daugiau kaip 4 (ketveri) metai. Visais atvejais pirmosios registracijos Lietuvoje jos valdytojo vardu data (registracijos liudijime nurodytas I.1 kodas) turi būti ne ankstesnė kaip 2022 m. kovo 23 d.
Daugiau informacijos apie paramą elektromobiliams įsigyti Lietuvoje rasite: Grynųjų elektromobilių įsigijimo fiziniams asmenims skatinimas.
Rumunijoje, kaip ir Prancūzijoje, šiuo metu galioja viena dosniausių pirkimo subsidijų sistemų Europos Sąjungoje.
Visiškai elektra varomiems automobiliams skiriama 10 000 eurų subsidija, o įkraunamiems hibridiniams automobiliams – 4 500 eurų subsidija. Taip pat galima gauti priemokas už automobilio atidavimą į metalo laužą, kurios vienam automobiliui sudaro apie 1 500 EUR.
Vokietijos dosni schema sėkmingai paskatino elektromobilių įsigijimo bumą. 2021 m. liepą šalies keliais oficialiai važinės milijonas elektromobilių.
Šalis siekia, kad iki 2030 m. būtų 15 mln. elektromobilių, tačiau paskelbė apie planus mažinti paramą elektromobiliams.
Kitais metais dabartinė 6000 eurų subsidija visiškai elektriniams automobiliams, kurių kaina mažesnė nei 40 000 eurų, sumažės iki 4500 eurų, o daugiau nei 40 000 eurų kainuojantiems automobiliams subsidija sumažės nuo 5000 iki 3000 eurų.
Estija išsiskiria iš visų ES šalių kaip vienintelė valstybė narė, kuri nesiūlo nei subsidijų elektra varomoms transporto priemonėms įsigyti, nei jokių kitų reikšmingų paskatų.
Ji 2014 m. nutraukė finansinių paskatų programą, pagal kurią vyriausybė subsidijavo iki pusės transporto priemonės kainos, t. y. iki 17 000 EUR.
Šešios ES šalys nesuteikia jokių paskatų įsigyti elektromobilių privatiems savininkams. Tai Bulgarija, Čekija, Danija, Estija, Malta, Malta ir Slovakija.
Jungtinė Karalystė, kurioje, kaip ir Vokietijoje, skatinimo sistema sukėlė didžiulį elektromobilių bumą, iš tikrųjų nutraukė subsidijų skyrimą įprastiems elektromobiliams įsigyti.
Vietoj to ji skyrė 300 mln. svarų sterlingų (344 mln. eurų) dotaciją elektrinių mikroautobusų, taksi ir motociklų pardavimui finansuoti.
2011 m. buvo parduota mažiau nei 1 000 elektromobilių, o per pirmuosius penkis 2022 m. mėnesius – beveik 100 000.
Šaltinis: EURONEWS.COM