Prognozuojama, kad pirmą kartą per aštuonerius metus Vokietijoje sumažės elektromobilių pardavimai, nes plinta EV rinkos nuosmukio ženklai.
VDA lobistinė organizacija prognozuoja, kad šiais metais vien tik baterijomis varomų automobilių tiekimas sumažės 14 proc. iki 451 000 vienetų, nes subsidijų mažinimas mažina paklausą.
Didžiausia Europos automobilių rinka buvo vienas iš pagrindinių elektromobilių diegimo variklių, tačiau infliacija, didelės automobilių kainos ir prasta įkrovimo infrastruktūra mažina paklausą. Keletas gamintojų atidėjo naujų elektrinių modelių išleidimą, o nuomos įmonės mažina pirkimus savo automobilių parkams.
Šią savaitę „Volkswagen“ ir „Renault“ atšaukė planus parduoti savo elektrinių transporto priemonių verslo akcijas, nes juos atbaidė lėtėjanti paklausa ir žiauri pirminio viešo akcijų siūlymo rinka.
Gruodžio mėn. kanclerio Olafo Scholzo koalicinė vyriausybė skubiai, metais anksčiau nei planuota, nutraukė subsidijų teikimą elektromobiliams.
2023 m. Vokietijoje parduota daugiau kaip 524 000 visiškai elektrinių automobilių – daugiau nei bet kurioje kitoje Europos rinkoje.
Prognozuojamas sumažėjimas šiais metais reiškia, kad vien tik baterijomis varomų automobilių dalis Vokietijoje sumažės iki 16 proc. nuo maždaug 18 proc. 2023 m.
Išspręstos tiekimo problemos
VDA prognozuoja, kad Vokietijos lengvųjų automobilių rinka 2024 m. sumažės 1 proc. iki 2,82 mln., t. y. 25 proc. mažiau nei prieš pandemiją.
Ji prognozuoja, kad pasaulinė rinka išaugs 2 proc. iki 77,4 mln. lengvųjų automobilių, t. y. beveik tiek pat, kiek prieš pandemiją – 78,8 mln.
VDA vyriausiasis ekonomistas Manuelis Kallweitas teigė, kad tiekimo grandinės problemos iš esmės išspręstos, tačiau Vokietijos automobilių gamintojų verslo aplinka išlieka sudėtinga.
Prognozuojama, kad elektromobilių gamyba Vokietijoje šiemet padidės 19 proc. iki 1,45 mln., sakė VDA, o didžioji dalis Vokietijos produkcijos bus skirta eksportui.
Vokietija yra antra pagal dydį pasaulyje po Kinijos lengvųjų elektromobilių gamintoja, nors ir smarkiai atsilieka: 2023 m. Vokietijoje bus pagaminta 1,2 mln. automobilių, o Kinijoje – 6,6 mln.
Nuo jos nedaug atsilieka JAV, kurios, remiantis VDA ir „S&P Global Mobility“ duomenimis, pernai pagamino 1,1 mln. elektromobilių.