Pirmadienį verslo dienraščiui „Les Echos“ paskelbtuose komentaruose „Renault“ generalinis direktorius Luca De Meo išreiškė abejonių dėl perėjimo prie elektromobilių Europoje terminų ir pridūrė, kad automobilių gamintojas turi sumažinti sąnaudas, jei nori įgyvendinti elektromobilių tikslus.
Kodėl tai svarbu
Perėjimas prie elektra varomų transporto priemonių atlieka lemiamą vaidmenį mažinant pasaulinį anglies dioksido išmetimą, o šio perėjimo tempas pakeis automobilių pramonę ir aplinką.
Neseniai vykusių ES rinkimų metu, kai elektromobilių paklausa buvo nedidelė, pasigirdo vis daugiau raginimų atsisakyti 2035 m. ES draudimo parduoti dyzelinius ir benzininius automobilius, kuris turėtų būti peržiūrėtas 2026 m.
Pagrindinės citatos
„Mums reikia šiek tiek daugiau lankstumo tvarkaraštyje“, – sakė De Meo, kuris taip pat pirmininkauja Europos automobilių lobistų grupei ACEA, bet pridūrė: „Tačiau būtų didelė strateginė klaida tiesiog atsisakyti tikslo dėl dabartinio rinkos sulėtėjimo.“
Paklaustas apie „Renault“ užmojus 100 proc. Europos automobilių gamybos perkelti į elektrines transporto priemones, atsižvelgiant į silpną vidaus rinką, De Meo sakė:
„Tiesa ta, kad dar nesame pasiekę tinkamos trajektorijos, kad iki 2035 m. 100 proc. automobilių būtų varomi elektra. Tokia yra tiesa. Jei klientai neseks paskui mus, atsakingi būsime mes visi. Turime mažinti išlaidas.“
Kontekstas
Automobilių sektorius susidūrė su įvairiais sunkumais, pavyzdžiui, reguliavimo neapibrėžtumu ir Kinijos konkurencija, kuri prisidėjo prie pragyvenimo lygio krizės vidaus rinkose ir turėjo įtakos perėjimui prie elektra varomų transporto priemonių.
2023 m. pasauliniai elektromobilių pardavimai išaugo 35%, tačiau 2024 m. sumažėjo. Tačiau birželio mėn. naujų automobilių pardavimai Europos Sąjungoje padidėjo 4,3 proc. ir buvo didžiausi nuo 2019 m. liepos mėn., o baterijomis varomų elektromobilių registravimas šiek tiek sumažėjo.