Elektromobilių savininkai yra labai protingi ir išsilavinę žmonės. Jie puikiai sugeba atskirti elektromobilių pardavėjų „giesmeles“ apie itin efektyvų važiavimą nuo realybės ir priimti teisingus sprendimus įsigydami naujus elektromobilius. Niekam ne paslaptis, kad oficialiai deklaruojamas nuvažiavimas pilnai įkrautu akumuliatoriumi skiriasi nuo realaus važiavimo. Ne kartais, bet šimtais kilometrų.
Pabandysime pasiaiškinti, kurie automobiliai realiai nuvažiuoja pakankamai toli. Beje, toliausiai nuvažiuojantis automobilis yra ne Tesla, kaip daugelis mano.
Tyrimų sudėtingumas
Skirtingi automobilių ekspertai skirtingai testuoja elektromobilius ir jų realiai nuvažiuojamą atstumą. Viskas priklauso nuo daugybės veiksmų. Pavyzdžiui, kokioje temperatūroje testuojamas automobilis, kiek keleivių jame važiuoja testavimo metu, kokios elektroninės sistemos naudojamos testo metu. Karšta vasara parodė, kad elektromobiliams kaitra kenkia ne mažiau, nei šaltis, todėl į šias sąlygas reiktų atsižvelgti vertinant toliausią nuvažiuojamą nuotolį vienu įkrovimu.
Štai 7 toliausiai nuvažiuojantys automobiliai vienu įkrovimu:
1. Lucid Air Grand Touring: 830 km
Lietuvoje nematytas elektrinis žvėris vienu įkrovimu gali nuvažiuoti 800-830 kilometrų vienu įkrovimu. Tai amerikiečių kompanijosiš Silikono Slėnio Lucid Motors kūrinys, pasižymintis ne tik itin galingu varikliu, bet ir išskirtine prabanga. Grand Touring modelis yra kaip tiks ir skirtas ilgoms kelionėms.
2. Mercedez-Benz EQS 450+: 820 km
Mercedes-Benz EQS serija yra sukurta su tikslu pakeisti senesnius S klasės modelius elektromobiliais. Šie automobiliai yra prabangūs ir atitinka aukščiausius vokiškų automobilių standartus. Galingas 300 AG variklis gali šį automobilį vienu įkrovimu varyti net 820 kilometrų. Tiesa, skirtingų tyrėjų matavimai skiriasi. Vieniems pavyko nuvažiuoti 820 kilometrų, kitiems – tik 770 km.
3. Volkswagen ID.7: 700 km
Vokiečiai nesiliauja stebinti. Ne veltui Tesla juos laiko pagrindiniais savo konkurentais. Naujasis sedanas ID.7 yra ne tiek galingas, kiek patikimas ir pakankamai stilingas automobilis, skirtas vidurinės klasės vairuotojams, norintiems komforto ir, žinoma, vokiškos kokybės.
4. Porsche Taycan: 675 km
Dar vienas galingas elektromobilis su 750 AG varikliu, užtikrinančiu itin greitą įsibėgėjimą iki 100 km. Vokiečių gamintojai labai daug dėmesio skyrė ir baterijos įkrovimui. Naudojant greito įkrovimo stoteles (800V įkrovimo technologija), automobilis įkraunamas gana sparčiai – 100 kilometrų įkraunama per 5 minutes. Yra viena problemėlė – Lietuvoje tokių galingų krovimo stotelių kol kas nėra daug, tad įkraunant šį įspūdingą elektromobilį teks palūkėti kur kas ilgiau.
5. Chevrolet Silverado EV: 650 km
Lietuvoje šio automobilio greičiausiai niekam neteko matyti. Tai amerikietiškas pikapas, kurių pas mus gana mažai. Tai labai galingas 600 AG automobilis, skirtas važinėti ne tik plentu, bet ir užmiesčio keliais. General Motors įdėjo nemažai pastangų, kad toks automobilis išvystų dienos šviesą ir būtų pakankamai konkurencingas. Turbūt nereikia priminti, ką amerikiečiai mano apie pikapus – ūkininkų ir kaubojų mašinas.
6. Peugeot E-3008: 650 km
Miesto visureigis – SUV, atkreipiantis praeivių dėmesį. Jis stilingas ir manevringas, nors ir nėra labai galingas. Šis prancūziškas automobilis bando konkuruoti su vokiškais, tačiau akivaizdžiai jis skirtas vidurinės klasės vairuotojams, nes kainuoja šiek tiek mažiau, nei vokiški ir amerikietiški elektromobiliai. Reiktų paminėti ir tai, kad jam mažai nusileidžia kitas modelis – Peugeot E-5008. Jis yra septynvietis SUV.
7. Polestar 3 Long Range: 600 km
Į toliausiai nuvažiuojančių elektromobilių septintuką įšoko ir du Polestar automobiliai – Polestar 3 Long Range ir Polestar 2 Long Range. Tai bendras Volvo ir Geely kūrinys. Automobilis suprojektuotas Švedijoje pagal Volvo technologijas, o gaminamas Kinijoje, todėl jo kaina yra pakankamai gerai. Daug kas jį vadina skandinavišku automobiliu, tačiau nereikia pamiršti, kur jis yra gaminamas. Tai pakankamai galingas ir komfortabilus šeimos automobilis.
O kur Tesla?
Taip jau susiklostė, kad šauniausiu elektromobiliu ilgą laiką buvo laikomas Tesla. Deja, jis nepapuola į septintuką. Priežastis gana paprasta – Tesla Model S vienu įkrovimu nuvažiuoja apie 550 km ar net mažiau. Sudėtingos Tesla elektroninės sistemos yra gana reiklios elektrai, todėl nuvažiuoti nuo Vilniaus iki Palangos ir atgal nė karto neužsukusios į pakrovimo stotelę jos negali. Lietuvoje tai vienas iš populiariausių elektromobilių modelių, tačiau stebint pasaulines tendencijas galima įsitikinti, kad Teslos elektromobilių rinkos dalį sėkmingai atsikariauja vokiški ir korėjietiški automobiliai.
Pagrindiniai Teslos konkurentai šioje srityje – Hyundai Ionic 6, BMW iX ir i7, Audi Q6 e-tron ar net Ford Capri.
Yra modelių, kurie irgi rodo neblogus rodiklius, tačiau jie nėra labai žinomi ir populiarūs. Kalba eina apie tokius elektromobilius kaip Fisker Ocean Extreme, Genesis Electrified G80, ar Rivian R1T.
Elektromobiliai vietoje nestovi. Juos tobulina kiekvienais metais, o baterijos yra pagrindinė mokslinių tyrimų sritis. Inžinieriai suka galvas, kaip sukurti kuo talpesnes baterijas, kad vienu įkrovimu būtų galima nuvažiuoti 1000 kilometrų ir daugiau, kas nėra jokia problema automobiliams su tradiciniu kuru. Kai bus pasiektas toks atstumas, prasidės tikroji konkurencinė kova. Kol kas elektromobiliai yra pasirenkami dėl tvarumo, ekologiškumo, mados, bet ne važiavimo efektyvumo.