2024 m. ketvirtąjį ketvirtį BYD aplenkė „Tesla“ pagal visame pasaulyje parduotų elektromobilių skaičių, nes veikia kai kuriose svarbiose rinkose už gimtosios Kinijos ribų. Tačiau ji galėtų parduoti dar daugiau automobilių, jei užsienio rinkoms taikytų tokias pat kainas, kokias taiko savo šalyje.
„Reuters“ nustatė, kad BYD savo elektromobilius parduoda už dvigubai didesnę kainą nei Kinijoje, o kartais net brangiau. Paprastai visame pasaulyje kai kurių automobilių kaina skiriasi ir tai priklauso nuo logistikos ir vietos įstatymų, tačiau retai kada ji būna tokia didelė. Tai verčia mus susimąstyti, ko BYD siekia, taikydama tokius didelius antkainius.
Akivaizdus atsakymas būtų, kad ji nori uždirbti kuo daugiau pinigų parduodama savo automobilius už Kinijos ribų, kur jai sekasi ne taip gerai kaip praėjusiais metais. Atrodo, kad ją labiau domina jos pelno marža, o ne tai, kaip pralenkti „Tesla“ dėl paties kiekio. Tai logiška, atsižvelgiant į nuolatinius kainų karus, kuriuose BYD dalyvauja savo šalyje, kur ji turėjo mažinti kainas, kad išliktų priekyje, ir atrodo, kad prarastą pelną kompensuoja brangindama savo transporto priemones kitur.
BYD parduoda savo transporto priemones keliose pagrindinėse Europos rinkose (Belgijoje, Danijoje, Prancūzijoje, Švedijoje, Vokietijoje, Nyderlanduose, Norvegijoje ir Jungtinėje Karalystėje), taip pat Australijoje, Brazilijoje, Meksikoje ir kitose šalyse.
Kinijoje „BYD Dolphin EV“ parduodamas už maždaug 15 400 eurų, o Vokietijoje – už 34 900 eurų, t. y. daugiau nei dvigubai brangiau. Kinijoje „Seal“ kainuoja apie 28 000 eurų, o panaši versija, šiuo metu parduodama Vokietijoje, kainuoja daugiau kaip 44 800 eurų. Agentūra „Reuters“ nustatė, kad „Dolphin“ kainos už Kinijos ribų yra 39-178% didesnės, o „Seal“ – 30-130 % didesnės.
Tokio pobūdžio antkainiai taikomi ne tik BYD. Jos tiesioginė konkurentė „Tesla“ Kinijoje pagamintą „Model 3“ parduoda vietoje už 29 860 eurų, o Vokietijoje ta pati transporto priemonė kainuoja beveik 40 870 eurų. Tai 36% skirtumas, o tai yra daug mažiau nei BYD. Iš dalies tai galima paaiškinti eksporto tarifais ir transporto priemonių gabenimo iš gamyklos į paskirties rinką kaina.
Įvertinus antkainį, bazinis BYD Seal su vienu varikliu Vokietijoje kainuoja mažiau nei 44 800 eurų prieš taikant bet kokias lengvatas. Tai reiškia, kad jis yra brangesnis už savo labai sėkmingą tiesioginį konkurentą „Tesla Model 3“, o tai atrodo keista taktika, kai esi naujokas, bandantis atitraukti gerbėjus nuo žmonių mėgstamiausio mažo elektrinio sedano.