Elektromobiliai, kuriuos galima atstatyti po susidūrimo, vis dar atiduodami į metalo laužą, praneša „Bloomberg“. Tai ypač aktualu Jungtinėje Karalystėje, kur remonto išlaidos yra labai didelės.
Elektromobiliams neabejotinai teks kovoti su sunkumais. Jų kainos didelės, ridos diapazonas palyginti nedidelis, o įkrovimo infrastruktūra dar tik kuriama.
Be to, beveik nėra norinčiųjų įsigyti naudotų elektromobilių, nes žmonės bijo didelių išlaidų, daugiausia susijusių su galimu traukos akumuliatoriaus keitimu.
Prie pirmiau minėtų problemų prisideda dar viena. „Bloomberg“ duomenimis, Jungtinėje Karalystėje elektromobiliai dažnai per anksti atiduodami į metalo laužą. Taip nutinka dėl nepakankamo mechanikų skaičiaus ir didelių remonto išlaidų.
Kaip praneša Jungtinės Karalystės organizacija AA, be kita ko, teikianti pagalbos vairuotojams paslaugas, juos dar labiau apsunkina ilgas naujų dalių laukimo laikas.
„Net nedidelis nelaimingas atsitikimas, kurio metu sugadinamas akumuliatorius arba jo korpusas, gali reikšti visišką nuostolį.“ – sako draudimo bendrovės „Axa“ JK filialo atstovas Marco Distefano. „Tai taip pat didina draudimo kainas.“ – jis priduria.
Elektromobilio remontas – problema su mechanikais
Pasak AA atstovo Lee Houstono, daugelis elektromobilių, kuriuos galima suremontuoti, galiausiai atiduodami į metalo laužą. Jei sugadinamas akumuliatorius, toks automobilis nurašomas beveik iš karto. Taip yra todėl, kad tikėtinos remonto išlaidos jo atveju yra 15-20 000 svarų sterlingų (apie 17 500-24 000 eur7).
Kaip praneša „Bloomberg“, Jungtinėje Karalystėje iš 236 000 mechanikų tik mažiau nei 10% turi kvalifikaciją dirbti su traukos akumuliatoriais. Mažiau sudėtingus remonto darbus – nesikišant į automobilio elektros sistemas – gali atlikti daugiau darbuotojų.
Tačiau sudėtingesnius darbus gali atlikti tik specialiai apmokyti žmonės. Jų atveju tokių mokymų kaina yra 2 500 svarų sterlingų (apie 3 000 eurų).
Tai tikrai nėra maži pinigai, tačiau investicijos į mokymą gali atsipirkti. Remiantis „Bloomberg“ atliktais skaičiavimais, vien Jungtinėje Karalystėje iki 2035 m. gali pritrūkti 30 000 kvalifikuotų elektromobilių mechanikų. Tai yra, gebančių remontuoti visus aukštos įtampos elektromobilių komponentus.
Vokietijos padėtis geresnė
Įdomu tai, kad kitos Europos šalys panašių problemų neturi. ADAC organizacijos duomenimis, Vokietijoje yra daugiau apmokytų elektromobilių mechanikų, nei tenkina elektromobilių naudotojų poreikius. Kita vertus, Švedijoje padėtis sparčiai gerėja.
Kita vertus, Norvegijoje, kurioje nuo kitų metų bus uždrausta prekiauti vidaus degimo varikliais varomais automobiliais, trūksta automobilių mechanikų. Tai pasakytina ir apie elektrinius, ir apie vidaus degimo automobilius.