Hamburgo miestas žengė drąsų žingsnį, kuris sukėlė diskusijas visoje Vokietijoje, ir nusprendė tapti ekologišku – tiesiogine prasme. Nuo 2025 m. sausio 1 d. kiekvienas naujas mieste įregistruotas taksi automobilis turi būti elektrinis. Teisingai – daugiau jokių benziną ar dyzelį ryjančių taksi. Hamburgas taria „Auf Wiedersehen“ vidaus degimo varikliams ir sveikinasi su nulinės taršos ateitimi.
Kas tai yra?
Pagal naująjį Hamburgo klimato apsaugos įstatymą tradiciniai taksi automobiliai, varomi iškastiniu kuru, nebegali važinėti, o elektromobiliai – gali. Nors kol kas gatvėse dar galima pamatyti keletą dyzelinu varomų taksi automobilių, nuo 2025 m. visi, kurie registruos taksi, turės turėti elektromobilį.
Yra viena nedidelė išimtis: transporto priemonės, galinčios vežti 8-9 keleivius (puikiai tinka triukšmingiems grupiniams vakarams), iki 2027 m. vis dar gali būti varomos įprastiniais degalais. Tačiau po to jie taip pat turės būti prijungti prie elektros tinklo.
Dabartinė Hamburgo taksi parko būklė
Hamburge yra apie 3 000 taksi automobilių, iš kurių:
- iš jų 700 yra elektriniai.
- 30 taksi varomi vandenilio kuro elementais.
- Likusieji? Senoviniai vidaus degimo varikliai.
Miesto pareigūnai įsitikinę, kad nulinės taršos transporto priemonių procentinė dalis sparčiai augs, ypač atsižvelgiant į tai, kad taisyklės taikomos ir pavėžėjimo paslaugų teikėjams, tokiems kaip „Uber“.
Kodėl vyksta pakeitimai?
Elektrinių taksi diegimas yra platesnės Hamburgo strategijos, kuria siekiama kovoti su klimato kaita ir mažinti miesto taršą, dalis. Nors tai puiki naujiena aplinkai, ne visi yra sužavėti.
Kai kurios taksi bendrovės prieš pat įsigaliojant naujoms taisyklėms pasipildė tradicinių transporto priemonių atsargomis. Kodėl? Jos nerimauja dėl įkrovimo infrastruktūros trūkumo, kuris vairuotojams gali virsti logistiniu košmaru.
Būsimi iššūkiai
Nors visiškai elektrinių taksi parko idėja yra kilni, ji neapsieina be kliūčių:
- Įkrovimo infrastruktūra: Dar nėra pakankamai įkrovimo stotelių, kad būtų galima aptarnauti didėjantį elektromobilių skaičių.
- Išlaidos: Perėjimas prie elektromobilių gali būti brangus, ypač mažesnėms taksi įmonėms.
- Prastovos: Įkrovimas trunka ilgiau nei degalų papildymas, o tai gali turėti įtakos vairuotojų uždarbiui.
Ką tai reiškia turistams?
Hamburgo lankytojams šis pokytis reiškia ramesnį ir ekologiškesnį važiavimą. Tačiau tai gali reikšti ir tai, kad teks prisitaikyti prie šiek tiek brangesnių taksi automobilių, nes įmonės padengs savo transporto priemonių parko atnaujinimo išlaidas. Kita vertus, kiekvieną kartą, kai kviesitės taksi, prisidėsite prie aplinkos tausojimo.
Žvilgsnis į ateitį
Hamburgo žingsnis rodo pokyčius, kurie gali įkvėpti kitus miestus pasekti šiuo pavyzdžiu. Pirmaudamas (neatsitiktinai), miestas rodo pavyzdį, kaip miestų teritorijose galima spręsti taršos ir klimato kaitos problemas.
Taigi, kai kitą kartą būsite Hamburge ir įsėsite į tyliai važiuojantį elektrinį taksi, akimirką pasidžiaukite naujovėmis. Ir nepamirškite paklausti vairuotojo: „Kaip šiandien atrodo įkrovimo eilė?“