Elono Musko \”Tesla\”, išleidusi specialią ataskaitą, kurią galima rasti bendrovės interneto svetainėje, palygino elektromobilio eksploatavimo kainą su benzininio automobilio kaina. Kaip alternatyvos buvo pasirinkti japoniškas \”Toyota Camry\” ir vokiškas \”BMW 3\”. Elektromobilis vis dar pralaimi tiek eksploatacijos, tiek nuosavybės (pirkimo kainos) atžvilgiu, tačiau ne visiems vidaus degimo varikliu varomiems automobiliams ir ne visomis eksploatavimo sąlygomis.
\”Toyota Camry\” pasirodė esanti naudingiausia, kai vidutinis nuvažiuojamas atstumas yra 60 000 mylių arba apie 100 000 km. Kiekviena mylia (1,6 km) vidutiniškai kainuodavo apie 50 dolerio centų (43 euro centrus). O elektra varomas \”Tesla Model 3 Standard Range Plus\” išleidžia 55 dolerio centus (47 euro centus) už kilometrą. Žinoma, į šias išlaidas įeina ne tik degalai (\”Tesla\” išlaidos elektrai yra daug mažesnės), bet ir automobilio kaina, mokesčiai ir kitos išlaidos. Tačiau BMW 3 pasirodė esąs brangiausias – jo bendra vienos nuvažiuotos mylios kaina siekia beveik vieną dolerį.
Tačiau ekspertai tikina, kad po penkerių metų arba nuvažiavus daugiau kaip 100 tūkst. km, elektromobilio priežiūra tampa naudingesnė nei įprasto automobilio. Šiuo atveju iš pradžių \”Tesla Model 3\” ir \”Toyota Camry\” nuosavybės išlaidos tampa vienodos, o vėliau elektromobilis pradeda kainuoti mažiau. Tai lemia dvi priežastys: mažesnės techninės priežiūros išlaidos ir pigi elektra. Be to, \”naudotų \”Tesla\” automobilių likutinė vertė išlieka itin aukšta\”, – trečią argumentą nurodo ekspertai.
Švedijos \”EV-Volumes\” duomenimis, 2020 m. pasaulyje buvo parduota 3,24 mln. elektromobilių, o Lietuvoje, \”Regitra\” duomenimis, tais pačiais metais buvo įregistruoti 2548 elektromobiliai.