Vienas iš pirmųjų klausimų, kuriuos man užduoda apie „Tesla“, yra: „Kas bus, kai reikės pakeisti akumuliatorių?“ Lengva jį atmesti, nes yra daug faktų apie gedimų statistiką, garantiją ir net išlaidas, jei taip nutiktų. Žmonės paprastai neklausia apie akumuliatoriaus degradaciją.
Tai realus dalykas, susijęs su elektriniais automobiliais, kaip ir „iPhone“ ar „Android“, kuriuo skaitote šį straipsnį. Senstant akumuliatoriams ir vykstant įkrovimo ciklams, jų talpa mažėja. Naujajame „Recurrent“ tyrime šie duomenys analizuojami tiriant 12 198 „Tesla“ automobilius, ir ataskaita rodo, kad automobiliai pasiekia tik dalį savo skelbiamo EPA nuotolio gerokai anksčiau, nei dauguma žmonių grąžina paskolas.
Prieš pradedant toliau, svarbu dar kartą patvirtinti, kad „Recurrent“ atliktas tyrimas pagrįstas duomenimis, surinktais iš jų transporto priemonių parko. Jame konkrečiai lyginamas automobilių parko duomenų nuotolių diapazonas su EPA įvertinimu, o ne akumuliatoriaus talpos išlaikymas laikui bėgant ar automobilio rida.
„Recurrent“ gali tiksliai nustatyti akumuliatoriaus veikimo trukmę naudodama duomenis, surinktus iš 7 078 „Model 3“ ir 5 120 „Model Y“. Savo ataskaitoje ji panaudojo beveik 1,6 mln. stebėjimų (apie 130 stebėjimų vienai transporto priemonei), kad nustatytų vidutinę viso parko ridos statistiką.
„Recurrent“ duomenys rodo, kad praėjus maždaug trejiems metams (maždaug 1100 dienų), vidutinis „Tesla Model 3“ ir „Model Y“ pasiekia tik 64% pradinio EPA nustatyto nuotolio.
Svarbu pabrėžti, kad „Tesla“, stebėtos „Recurrent“ tyrime, niekada nepasiekė EPA skelbiamo nuotolio. Net nuvažiavus 0 kilometrų, automobiliai pasiekia tik maždaug 70-72,5% skelbiamo EPA nuotolio. Tai reiškia, kad 2023 m. „Tesla Model 3 Performance“, kurio nulio kilometrų nuvažiavimo atstumas pagal EPA įvertintas 506 kilometrų, „Recurrent“, remdamasi pirmiau pateiktomis diagramomis, gali pasiekti apie 370 kilometrų vienu įkrovimu.
Tai nėra tik „Tesla“ problema. Kaip teigia „Recurrent“, „pagrindinis EPA bandymų protokolas yra klaidingas visiems elektriniams automobiliams“. Jame neatsižvelgiama į temperatūros pokyčius ar važiavimą didesniu nei 96 kilometrų per valandą greičiu, be to, leidžiami gamintojo pakeitimai.
Šiuo atveju svarbu atsižvelgti į naujo automobilio su nauju akumuliatoriumi nuvažiuojamo atstumo skirtumą nuo nuvažiuojamo atstumo, kurį automobilis pasiekia su nauju akumuliatoriumi, ir atstumo, kurį jis dar gali nuvažiuoti po trejų metų, neatsižvelgiant į bendrą automobilio ridą, nes šis taškas pirmiau pateiktose diagramose nepažymėtas. Atrodo, kad šis rodiklis svyruoja nuo 6% iki 8,5%, o po trejų metų jis susilygina – mūsų nuomone, tai nėra labai blogai.
„Recurrent“ duomenys taip pat rodo, kad „Tesla“ automobiliams greitasis nuolatinės srovės įkrovimas nedaro tokio poveikio kaip kai kurių kitų markių automobiliams, o tai yra privalumas žmonėms, kurie mėgsta leistis į ilgas keliones arba neturi prieigos prie 1 ar 2 lygio įkrovimo namuose.
Paskelbus šį straipsnį, Martinas Viecha, dabartinis „Tesla“ ryšių su investuotojais viceprezidentas, kuris praėjusį mėnesį paskelbė pasitraukiantis iš bendrovės, atsakė į „InsideEVs“ „X“ pranešime, kuriame pateikė lentelę su atskiru „Tesla“ atliktu tyrimu.
Tesla owners get only 64% of EPA range after just three years. https://t.co/vZYguVXw0e via @InsideEVs
— InsideEVs (@InsideEVs) May 24, 2024
„Tesla“ tyrime akumuliatoriaus išlaikymo trukmė vaizduojama pagal automobilio ridą, o „Recurrent“ tyrime stebimas realaus pasaulio nuotolio rodiklis (palyginti su EPA apskaičiuotu nuotoliu) vaizduojamas pagal automobilio akumuliatoriaus kalendorinį amžių.
Nors Viechos paskelbtame tyrime ir nepateikiamas palyginimas „obuolys į obuolį“, tačiau jame atskleidžiama, kad „Tesla“ per 241 400 kilometrų vidutiniškai išlaiko daugiau nei 80%. „InsideEVs“ paprašė Viecha pateikti palyginimą, panašų į „Recurrent“ tyrime pateiktus duomenis, ir atnaujins šį straipsnį, jei duomenys bus pateikti.