Neseniai „iSeeCars“ paskelbė 2023 m. transporto priemonių, kurias verčiau pirkti naudotas nei naujas, sąrašą. Tai transporto priemonės, kurių vertė per vienerius metus gerokai nuvertėjo. Tarp dvidešimties geriausiųjų yra 8 elektromobiliai, kurie per vienerius metus prarado daugiau nei 28% savo vertės.
Kai kuriais atvejais nuvertėjimo priežastys yra logiškos, įskaitant senas transporto priemones, laukiančias naujos kartos atnaujinimo, sumažėjusias rekomenduojamas bazines kainas ir dosnius lizingo pasiūlymus, kurie skatina pirkti naujas, o ne naudotas transporto priemones. Tačiau keletas šiame sąraše esančių modelių yra netikėti.
Mercedes-Benz EQS | -47.8%
„Mercedes-Benz EQS“ buvo pristatytas 2021 m. ir sulaukė daug gerų atsiliepimų. Dabartinio EQS 450+ nuvažiuojama 560 kilometrų, jis išvysto 329 AG ir 516 NM sukimo momentą bei pasižymi gražiu interjeru. Kadangi tai prabangus automobilis, neretai per vienerius metus jis praranda daugiau vertės nei vidutinis naujas automobilis. Vis dėlto beveik 50 proc. yra gerokai daugiau nei kraštutinė riba. Jei jus domina vienas iš EQS modelių, būtinai rinkitės naudotą pavyzdį.
Nissan Leaf | -45.7%
Tai, kad senstantis „Nissan Leaf“, kaip seniausias šio sąrašo modelis, yra vienas iš labiausiai nusidėvėjusių automobilių, nešokiruoja. Pirmosios kartos „Nissan Leaf“ pradėtas tiekti dar 2010 m. gruodžio mėn. Šis automobilis buvo pionierius ir vis dar turi ištikimų gerbėjų būrį. Tačiau paskutinis didelis atnaujinimas buvo 2018 m. modelio metų ridos padidinimas ir vizualinis atnaujinimas. Atnaujintas „Leaf“ vis dar naudojo CHAdeMO protokolą nuolatinės srovės greitajam įkrovimui (DCFC) ir turėjo tik 240 kilometrų ridą. Po metų buvo pridėta didesnio akumuliatoriaus galimybė, o 2023 modelio metams „Nissan“ atliko nedidelius dizaino ir apdailos lygių atnaujinimus.
Kia EV6 | -33.6%
Vienas iš naujausių šio sąrašo modelių „Kia EV6“ Šiaurės Amerikoje pasirodė 2022 m. modelio metais. Tai „Hyundai Ioniq 5“ seserinė transporto priemonė, turinti daug tų pačių pagrindinių technologijų, įskaitant 77 kWh akumuliatorių ir 800 V 240 kW greitąjį įkrovimą. Kadangi „Kia EV“ automobiliams gali būti taikoma automobilių parkų EV nuolaida, bet ne vartotojų nuolaida, automobilių gamintojas siūlo gana išskirtinius naujų transporto priemonių nuomos pasiūlymus, kai jis gali perkelti automobilių parkų nuolaidą vartotojams. Kadangi naujas transporto priemones galima išsinuomoti už tokią mažą mėnesio kainą, tai beveik neabejotinai turi įtakos naudotų transporto priemonių paklausai.
Hyundai Ioniq 5 | -32.9%
„Hyundai Ioniq 5“ tapo pagrindiniu tendencijų kūrėju nuo tada, kai 2022 m. pasirodė prekybininkams. „Ioniq“ pasižymi unikaliu stiliumi ir puikiomis eksploatacinėmis savybėmis, taip pat jau pasirodė naujas įdomus „Ioniq 5 N“ modelis. Kaip ir „Kia EV6“, „Ioniq 5“ turi 77 kWh akumuliatorių ir 800 V 240 kW greitąjį įkrovimą. Panašiai kaip ir „Kia“, „Hyundai“ elektromobiliams gali būti taikoma automobilių parkų elektromobilių nuolaida, bet ne vartotojo nuolaida. Taigi, galite gauti puikių išperkamosios nuomos pasiūlymų „Ioniq“ šeimai. Dėl tokių mažų mėnesinių įmokų už naujai išperkamosios nuomos būdu įsigytas transporto priemones nenuostabu, kad tai pakenkė transporto priemonės vertei naudotų transporto priemonių rinkoje.
Volkswagen ID.4 | -32.9%
Kaip ir daugelis šiame sąraše esančių modelių, „Volkswagen ID.4“ rinkoje yra nuo 2021 m. Nors iš pradžių transporto priemonė sulaukė kritikos dėl savo našumo ir programinės įrangos klaidų, nuo tų pirmųjų pristatymų nuomonė apie transporto priemonę pagerėjo. Modeliui 2023 m. buvo labai geri metai, jam teko 11,5% VW pardavimų. Dabar, kai modelis vėl įgijo galimybę pasinaudoti JAV elektromobilių mokesčių lengvata, jo metai čia turėtų būti labai geri.
Ford Mustang Mach-E | -29.8%
2020 m. pasirodęs „Ford Mustang Mach-E“ iš karto tapo hitu. „Mach-E“ buvo pirmasis visiškai elektrinis „Ford“ modelis po to, kai buvo atšauktas „Focus Electric“. Ir koks tai buvo patobulinimas – iki 514 kilometrų nuotolio ir 3,8 sekundės nuo 0 iki 60 mylių (96 kilometrų) per valandą GT modelyje. Automobilis buvo toks populiarus, kad 2022 m. teko nutraukti užsakymus, nes gamyba neatitiko paklausos. Tačiau po kelerius metus trukusio kainų kėlimo ir gamybos didinimo paklausa praėjusiais metais ėmė mažėti. Siekdama padidinti paklausą, „Ford“ turėjo sumažinti 2024 m. modelių kainas ir tai neabejotinai pakenkė naudotų 2022 ir 2023 m. modelių vertei.
Chevrolet Bolt EUV ir Bolt EV | -28.2% and -28.0%
Greta „Nissan Leaf“, „Chevy Bolt EV“ yra seniausias šiame sąraše, nes pirmieji automobiliai buvo pristatyti 2016 m. pabaigoje. Modelių linija buvo atnaujinta 2021 modelio metams ir papildyta pristatant šiek tiek didesnį „Bolt EUV“ modelį. Kaip ir „Leaf“, „Bolt“ dvyniai rodo savo amžių, nes juose naudojama paskutinės kartos GM akumuliatorių technologija ir lėtas 55 kW DCFC įkrovimas. Elektromobilių paklausa buvo vangi, ypač po akumuliatorių atšaukimo ir pardavimo sustabdymo. Tačiau 2022 m. modelio metų viduryje sumažėjusi kaina vėl smarkiai padidino paklausą. Tikėtina, kad tai taip pat lėmė itin didelį metinį nuvertėjimą. Dabartinės „Bolt“ linijos gamyba baigta, tačiau naujos kartos „Ultium Bolt“ yra pakeliui.