„Volkswagen“ grupės vidaus degimo varikliais varomi automobiliai randa tiek daug pirkėjų, kad 2025 m. bendrovė gali viršyti jai apskaičiuotus išmetamųjų teršalų standartus. Todėl koncerno generalinis direktorius Oliver Blume aktyviai lobizuoja Europos Sąjungą, kad griežtos taisyklės būtų sušvelnintos. Kita vertus, „Volkswagen“ markės vadovas kalba apie elektrinių ir vidaus degimo varikliais varomų modelių portfelio plėtrą. Iki šiol pastarieji buvo gana atsitraukę, daugiausia dėmesio skiriant elektriniams automobiliams.
„Volkswagen“: „Elektromobiliai – taip, žinoma, bet…“
2025 m. automobilių gamintojai privalės vidutiniškai keliais procentais sumažinti visų gaminamų ir parduodamų automobilių išmetamo anglies dioksido kiekį. Jato Dynamics apskaičiavo, kad „Volkswagen“ grupei tai sudarys maždaug 15 proc. Tuo tarpu susidomėjimas elektromobiliais neauga pakankamai sparčiai, kad jie galėtų subalansuoti įprastinių automobilių parką.
Todėl „Volkswagen“ generalinis direktorius Thomas Schaefer įvardijo elektromobilių ir iš tinklo įkraunamų hibridinių automobilių gamybą kaip vieną iš prekės ženklo prioritetų. Dabartiniame dešimtmetyje iš tinklo įkraunamiems hibridiniams automobiliams teikiama pirmenybė siekiant „elektrifikuoti automobilių parką“, kartu leidžiant gamintojams pardavinėti senus vidaus degimo variklius miltelių pavidalo antikvariatuose. Dešimtmečio pradžioje tuometinis korporacijos vadovas Herbertas Diessas manė, kad reikia pasirinkti kursą tik link elektromobilių, todėl hibridų paminėjimas „svarbiausių prioritetų“ kontekste yra esminis tikslo koregavimas.
Įdomu tai, kad apie vidaus degimo variklių renesansą kalbama ir kitoje skalės pusėje. Rimac generalinis direktorius Mate Rimac apskaičiavo, kad žmonės, perkantys brangiausius ir greičiausius automobilius, „nusigręžė“ nuo dabartinių taisyklių, skatinančių rinką orientuotis į elektra varomus automobilius. Turtingiausieji nori išsiskirti iš kitų, todėl „Nevera“ įpėdinyje gali būti montuojama tam tikra vidaus degimo jėgainė. Pats „Rimac Nevera“, kuris, kaip girdėjome, prieš keletą metų buvo „išparduotas“, visame pasaulyje rado tik 50 pirkėjų.