„Volvo Cars“ generalinis direktorius Jimas Rowanas teigė, kad sumažėjusi elektromobilių paklausa yra ne jo, o masinės rinkos galvos skausmas.
„Masinės rinkos segmentą galbūt paveikė tai, kad kai kurios bendrovės nepasiekė kainų pariteto su ICE (vidaus degimo varikliu)“, – sakė J. Rowanas per ketvirtadienį vykusį pokalbį dėl pelno. „Aukščiausios klasės segmente to nematome. Matome, kad premium segmentas auga, o mes užimame rinkos dalį.“
Jei „Volvo“ turi abejonių dėl savo strategijos, susijusios su akumuliatoriniais elektriniais automobiliais, bendrovės vadovai to neslepia.
„Esame didžiausią Premium BEV [baterijomis varomų elektromobilių] dalį užimanti bendrovė ir turime didžiausią paskelbtą BEV maržą elektromobilių sektoriuje, išskyrus „Tesla““, – sakė Rowanas.
2023 m. „Volvo“ bendroji BEV marža sudarė 9 proc., o ne BEV marža – 23 proc.
Rowanas tikisi, kad šiais metais BEV rodiklis pagerės, nes pasirodys mažas elektrinis visureigis „EX30“, kuris, „Volvo“ prognozėmis, užtikrins 15-20 proc. bendrąją maržą ir priartins automobilių gamintoją prie kainų pariteto su ne BEV automobiliais.
2023 m. antrąjį pusmetį „Volvo“ bendrojo pelno marža iš elektromobilių padidėjo keturis kartus iki 13 proc.
Elektrinė ateitis
2023 m. „Volvo“ visame pasaulyje pardavė 113 419 elektromobilių – 70 proc. daugiau nei ankstesniais metais. Remdamasi dviem baterijomis varomais elektriniais krosoveriais, „Volvo“ padidino savo pasaulinės elektromobilių rinkos dalį 34 proc. lyginant su ankstesniais metais.
Šiais metais „Volvo“ taip pat pristatys pavyzdinį krosoverį „EX90“ ir prabangų furgoną „EM90“, skirtą Kinijai ir kitoms Azijos rinkoms.
Švedijos automobilių gamintojo įsitraukimas į elektrinių transporto priemonių gamybą yra vienas ambicingiausių tarp senųjų automobilių gamintojų.
„Volvo“ po 2030 m. neparduos nė vieno automobilio, kuris nebūtų visiškai elektrinis, nepriklausomai nuo rinkos“, – praėjusiais metais „Automotive News“ sakė markės komercijos vadovas Bjornas Annwallis. „Nėra jokių „jeigu“, jokių „bet“.“
Tačiau elektromobilių paklausa JAV, antroje pagal dydį pasaulio rinkoje, mažėja.
Kompanija „Cox Automotive“ teigė, kad praėjusiais metais elektromobilių atsargos pramonėje padidėjo 92 proc. ir iki 2023 m. pabaigos vidutiniškai sudarys 113 dienų. Palyginimui, bendros atsargos sudarė 69 dienas.
Hibridai sulaukia meilės
„Volvo“ vadovai pabrėžė, kad lengvų hibridinių ir iš tinklo įkraunamų hibridinių transporto priemonių linija bus svarbiausia, siekiant nukreipti bendrovę į visiškai elektrinę ateitį.
Įkraunami hibridai „yra svarbus tiltas į visiškai elektrinę ateitį“, – investuotojams skirtame pokalbyje sakė Annwall. „Matome daug vartotojų, kuriems įkraunamas hibridas yra pirmasis žingsnis į visišką elektrifikaciją, o kitas jų perkamas automobilis yra visiškai elektrinis automobilis.“
Annwall mano, kad „Volvo“ hibridinių ir akumuliatorinių variklių portfelis artimiausiu metu padės apsisaugoti nuo skirtingo elektromobilių diegimo tempo visame pasaulyje.
„Perėjimas prie elektromobilių visame pasaulyje vyksta skirtingu laiku“, – sakė Annwall. „Galime parduoti daugiau [vidaus degimo] „XC90“ centrinėje JAV dalyje ir daugiau [akumuliatorinių elektrinių] „EX90“ vakarinėje pakrantėje.“
Per kelerius ateinančius metus „Volvo“ hibridiniai automobiliai sulauks išorės stiliaus, interjero dizaino ir informacinių ir pramoginių technologijų atnaujinimų.
„Jie sulauks tolesnės meilės ir priežiūros su protingomis investicijomis“, – sakė Annwall. „Prie kokių tiksliai automobilių ir kokiu tiksliai laiku mes dar sugrįšime“.