Galbūt esate girdėję apie „Xiaomi“, nes tai vienas didžiausių išmaniųjų telefonų gamintojų pasaulyje, tačiau dabar Kinijos elektronikos milžinė bando padaryti tai, ko nesugebėjo „Apple“, ir įsitraukti į automobilių sritį, su naujuoju „Xiaomi SU7“ sedanu bandydama įveikti geriausius elektromobilių sektoriaus atstovus.
Kainos Kinijoje buvo atskleistos neseniai vykusiame pristatymo renginyje, kuriame taip pat buvo paskelbti trys apdailos lygiai ir kita techninė informacija bei savybės. Informacinio pranešimo metu „Xiaomi“ nuolat minėjo „Tesla Model 3“ ir „Porsche Taycan“ – automobilius, su kuriais SU7 buvo lyginamas.
SU7 bus pradėtas pardavinėti vėliau, 2024 m. Buvo pristatytos trys SU7 versijos – standartinis bazinis modelis, „Pro“ ir aukščiausios klasės „Max“. Taip pat yra riboto leidimo „Founders edition“, kuris greičiausiai nepasieks Europos.
„Xiaomi SU7“ kaina yra labai įdomi. Kinijoje standartinis automobilis kainuos 219 900 juanių (maždaug 28 200 eurų). Modelis „Pro“ kainuos 245 900 juanių (maždaug 32 200 eurų), o „Max“ – 299 900 juanių (maždaug 39 100 eurų).
Visos šios trys SU7 versijos turi skirtingus akumuliatorius. Standartiniame automobilyje yra 73,6 kWh baterija, kuri gali užtikrinti 700 kilometrų nuvažiuojamą atstumą (visi „Xaomi“ teiginiai apie nuvažiuojamą atstumą pateikti atlikus CLTC, o ne WLTP testą). Galinius automobilio ratus suka tik vienas elektros variklis, tačiau jis vis tiek išvysto labai gerą 294 AG ir 400 Nm sukimo momentą, o tai reiškia, kad automobilis iš vietos iki 100 km/h įsibėgėja per 5,3 sekundės ir pasiekia 209 km/h greitį.
Vidutinės klasės „Pro“ versijoje yra 94,3 kWh akumuliatorius, o didžiausias nuvažiuojamas atstumas – 829 kilometrų – didžiausias iš visų SU7. Jo 0-100 kilometrų per valandą greitis yra 5,7 sekundės, o maksimalus greitis – 209 kilometrų per valandą, kaip ir standartinio automobilio. SU7 „Max“ su 101 kWh akumuliatoriumi turi dvigubą variklį, kuris užtikrina visų ratų pavarą, ir bendrą 664 AG galią bei 838 Nm sukimo momentą, todėl 0-100 kilometrų per valandą greitį pasiekia per 2,78 sekundės. Dėl papildomo kito elektrinio variklio svorio „Max“ nuvažiuojamas atstumas sumažėja iki 770 kilometrų.
Pasiekti šiuos įspūdingus nuotolio rodiklius padeda itin mažas SU7 pasipriešinimo koeficientas – 0,195Cd, kuris yra gerokai mažesnis nei neseniai atnaujinto „Tesla Model 3“ 0,219Cd. SU7 taip pat pagerino anksčiau pasiektą rekordinį 0,197Cd rodiklį, kurį pasiekė kitas artimas konkurentas – „Lucid Air“. „Xiaomi“ teigia, kad prijungę SU7 prie tinkamo įkrovimo taško, vairuotojai gali padidinti nuvažiuojamą atstumą iki 350 kilometrų vos per penkias įkrovimo minutes arba 510 kilometrų, jei norite palaukti 15 minučių.
„Xiaomi SU7“ interjeras ir technologijos
Nenuostabu, kad išmaniaisiais telefonais garsėjančiam prekės ženklui SU7 yra didžiulis centrinis ekranas. Tai 16,1 colio centrinis jutiklinis ekranas, turintis 3K raišką, kuriame įdiegta prekės ženklo informacinė ir pramoginė sistema HyperOS, vienu metu galinti rodyti kelis žemėlapių, muzikos ir pagalbos vairuotojui valdiklius. Nors „Xiaomi“ gali būti „Apple“ konkurentė, ji įtraukė „Apple CarPlay“ ryšio galimybę.
Jei nenorite pasikliauti vien didžiuliu jutikliniu ekranu, prie ekrano apačios galima pritvirtinti fizinių valdiklių rinkinį ir didelį garsumo rinkiklį arba taip pat lengvai jį nuimti, kad atrodytų šiek tiek švariau. Už trijų stipinų vairo taip pat yra 7,1 colio skaitmeninis prietaisų skydelis ir priekinis ekranas.
Pristatydamas SU7 „Xiaomi“ vadovas Lei Junas pabrėžė, kad, palyginti su S modeliu ar 5 serijos BMW, SU7 salone yra daugiau erdvės. Priekinių sėdynių atlošuose taip pat yra laikikliai „Xiaomi“ planšetiniams kompiuteriams. Tačiau galiniai keleiviai ne tik įkrauna planšetinius kompiuterius ir turi ant ko žiūrėti filmus, bet ir tampa automobilio informacinės ir pramoginės sistemos pratęsėjais, galinčiais valdyti muziką ar net judinti priekyje esančią sėdynę. Priekinės sėdynės taip pat turi aktyvias šonines pagalvėles, kurios veikia įveikiant staigų posūkį, o po centrine konsole yra nuimamas žibintuvėlis ir pora kabliukų, kurie, pasak „Xaomi“, skirti „maišeliui su maistu išsinešti“. Neseniai vykusiame pristatymo renginyje „Xiaomi“ taip pat pristatė šešias naujas SU7 išorės dažų dangas.
SU7 bagažinėje yra 517 litrų vietos – šiek tiek mažiau nei naujausiame 5 serijos BMW sedane, tačiau po variklio dangčiu, bagažinėje, yra dar 105 litrai vietos.
„Xiaomi SU7“ dizainas
„Xiaomi“ elektromobilių padalinio dizaino vadovas yra Tianyuanas Li, kuris dirbo BMW vyresniuoju dizaineriu ir prisidėjo prie poliarizuojančio, tačiau neginčijamai išskirtinio BMW iX išvaizdos kūrimo. Mūsų akimis, dėl panašios priekinių žibintų formos ir suapvalintos nosies konstrukcijos SU7 priekinė dalis atrodo tarsi priklausytų vienam iš „McLaren“ superautomobilių, pavyzdžiui, 750S. Nuožulni stogo linija ir subtiliai išreikšti galiniai iškyšuliai taip pat primena „Porsche Taycan“, o SU7 galinė dalis su per visą plotį išsidėsčiusia šviesų juosta labai primena BYD Seal. SU7 siūlomi trijų dydžių ratlankiai – 19, 20 ir 21 colio.
SU7 taip pat turi priekinio stiklo viršuje integruotą LiDAR jutiklį, panašų į esantį flagmanuose „Volvo EX90“, „Polestar 3“ ir „Lotus Emeya“. Jį papildo daugybė aplink automobilį esančių kamerų ir kitų jutiklių, kurie kartu teikia duomenis „Xiaomi“ autonominio vairavimo technologijai „Pilot“.