Automobiliai su elektrifikuota pavara prisitaiko prie vairuotojo stiliaus, kad važiuotų ekonomiškai ir protingai valdytų sukauptą energiją. Tačiau tai nereiškia, kad mūsų vairavimo stilius neturi įtakos degalų sąnaudoms. Pateikiame penkis patarimus, kurie padės dar ekonomiškiau eksploatuoti hibridinį automobilį.
Nebijokite dinamiškai greitėti
Pirmasis patarimas, atrodo, prieštarauja logikai, tačiau jis gali būti tikrai naudingas. Greitai įsibėgėdami iki tam tikro (leistino) greičio ir jį pasiekę atleiskite akceleratoriaus pedalą, kad išnaudotumėte visą hibridinės sistemos efektyvumą. Žinoma, stipriau paspaudus akceleratoriaus pedalą automobilis sunaudos daugiau degalų ir energijos, tačiau pagreitis bus trumpesnis ir trumpesnį laiką. Dėl to vidutinės degalų sąnaudos bus mažesnės, o „Lexus“ ir „Toyota“ hibridiniuose automobiliuose prie to prisidės bepakopė transmisija e-CVT, kuri reguliuoja variklio sūkių dažnį taip, kad jis visada veiktų optimaliu sūkių diapazonu.
Pasitelkite vaizduotę
Važiavimas nesibaigia greitėjimu, ypač mieste. Pravartu žvelgti toli į priekį ir nuolat numatyti, kas nutiks kelyje. Kitų vairuotojų judėjimas, šviesoforo signalų pasikeitimai, artėjantys apribojimai ir pėsčiųjų perėjos – verta numatyti viską, kas gali priversti jus stabdyti. Taip galime planuoti stabdymą, kad iš riedančios transporto priemonės atgautume kuo daugiau energijos.
Skirtingai nei įprastą vidaus degimo variklį turintį automobilį, hibridinį automobilį reikia stabdyti ilgai ir labai maža jėga. Šiuo atveju stabdžių sistemos nepriverčiame veikti; elektrinis variklis perima stabdymo funkciją ir tampa energijos rekuperacijos generatoriumi. Tada ši energija kaupiama akumuliatoriuose ir vėl naudojama greitėjimui. Kad išvengtumėte per didelio stabdymo ir brangios energijos švaistymo, tereikia šiek tiek planavimo ir vaizduotės.
Pažvelkite į rodiklius
Hibridiniai automobiliai dažnai patys nurodo, kaip važiuoti ekonomiškai. Pavyzdžiui, „Lexus“ modeliuose važiavimo galios indikatorius padalytas į du pagrindinius skyrius (Eco ir Power). Ant ciferblatų esanti skalė vairuotojui parodo, kada įjungtas vidaus degimo variklis. Tokiu būdu galima išvengti nereikalingo greitėjimo ir nuvažiuoti didesnį atstumą naudojant tik elektros variklį.
„Toyota“ ir „Lexus“ modeliai su HUD ekranu taip pat rodo šiuos naudingus rodmenis projekcijos ekrane – jums net nereikia atitraukti akių nuo kelio, kad vairuotumėte ekonomiškiau. Hibridinės pavaros indikatorius taip pat informuoja, kaip reikia stabdyti, todėl ekonomiškai važiuoti kelyje ir mieste yra lengviau.
Nešvaistykite laiko
Posakis „laikas – pinigai“ tinka ir hibridiniams automobiliams. Visa tai reiškia, kad reikia sustoti su įjungtu uždegimu, kuris tik iš pažiūros nieko nekainuoja. Nors paspaudus užvedimo mygtuką salone tylu, verta prisiminti, kad hibridinės sistemos akumuliatorius vis dar vartoja energiją. Oro kondicionieriaus, borto įrangos, priekinių žibintų ir priedų maitinimas taip pat prisideda prie akumuliatoriaus įkrovos mažinimo ir, nors vidaus degimo variklis neveikia, sustojimas su įjungtu uždegimu nėra visiškai nemokamas.
Geriausia uždegimą įjungti prieš pat pradedant važiuoti ir išjungti, kai tik pasieksite kelionės tikslą. Taip išvengsite nereikalingo energijos švaistymo ir galėsite mėgautis dar mažesnėmis degalų sąnaudomis.
Naudokitės transporto priemonės funkcijomis
Šiuolaikiniai hibridiniai automobiliai gerai supranta vairuotojo ketinimus. Tačiau mašinos nėra visažinės, todėl tam tikrose situacijose hibridui bus naudingi vairuotojo nurodymai ir komandos. Vienas iš pavyzdžių – įjungtas EV režimas, kai transporto priemonė važiuoja nedideliu greičiu naudodama tik elektros variklį. Ši funkcija naudinga, pavyzdžiui, automobilių stovėjimo aikštelėse, manevruojant arba važiuojant perpildytame miesto centre ir ieškant laisvos vietos. Jį taip pat galime naudoti spūstyse prie greitkelio vartų arba stovyklavietėje, kai nenorime pažadinti kaimynų, miegančių gretimame vagonėlyje.
Tai, kad EV režimas gali būti naudojamas įvairiais tikslais, nekeičia fakto, kad tinkamai naudojamas jis padeda sumažinti degalų sąnaudas. Priverstinis elektrinio režimo įjungimas pirmiau minėtais scenarijais atidės vidaus degimo variklio įjungimą, todėl šiek tiek daugiau sumažinsime degimo rezultatą. Taip pat verta naudoti „Eco“ važiavimo režimą, kuris dažniausiai keičia transmisijos charakteristikas ir turi įtakos borto įrangos, pavyzdžiui, oro kondicionieriaus ir šildymo, veikimui. Šiuolaikiniuose automobiliuose, dažnai pavaldžiuose kuo mažesnėms degalų ir energijos sąnaudoms, yra daugybė funkcijų ir galimybių taupyti kasdienėse kelionėse. Naudinga jas žinoti ir naudoti.