Rudens ir žiemos laikotarpiu priekinio stiklo valytuvams tenka nemažai išbandymų, nes jie turi susidoroti ne tik su krituliais, bet ir su purvu, sniegu ir ledu. Tai greitai atskleidžia priekinio stiklo valytuvų efektyvumą ir būklę ir dažnai priverčia mus nuspręsti juos pakeisti. Tačiau, priešingai nei manote, tai ne visada būtina. Kartais galima pritaikyti paprastą patentą, kuris leis jiems veikti beveik kaip naujiems.
Lietingi rudens orai sudaro sudėtingas sąlygas automobilio priekinio stiklo valytuvams. Intensyvus lietus kartu su purvu ir nešvariu vandeniu, kurį surenka kiti priekyje važiuojantys ar važiuojantys automobiliai, yra paprastas receptas, kaip ant priekinio stiklo atsirasti erzinančių dryžių ir gerokai pabloginti matomumą per priekinį stiklą. Žiemą, kai priekiniai stiklai užšąla, padėtis dar blogesnė. Valytuvų skysčio naudojimas ne visada padeda, o jei dryžiai išlieka, tai ženklas, kad laikas pasidomėti priekinio stiklo valytuvais. Laimei, dryžių atsiradimas rudenį ar žiemą ne visada reiškia, kad priekinio stiklo valytuvai susidėvėjo arba yra sugedę.
Kodėl valytuvai palieka dryžius?
Dažniausiai užtenka vos kelių akimirkų, kad problema būtų išspręsta ir nereikėtų keisti valytuvų šepetėlių. Taip yra todėl, kad valytuvų sukeliami dryžiai ant priekinio stiklo atsiranda ne dėl valytuvų šepetėlių pažeidimų. Dažniausiai tai būna nešvarumai ant jų paviršiaus, taip pat užšalę vandens lašeliai, kurie virsta mažais ledo kristalėliais. Dėl šios priežasties valytuvas blogai prilimpa prie priekinio stiklo paviršiaus ir eksploatacijos metu palieka dryžius. Šią problemą pašalinti paprasta.
Taip yra todėl, kad kartais gali būti, jog dryžiai nėra priekinio stiklo valytuvų nusidėvėjimo ar pažeidimo požymis, o tik rodo, kad jie yra stipriai užteršti. Pakanka, kad jie ilgą laiką nebuvo naudojami ir ant jų kraštų gali būti susikaupę daug purvo. Rudenį ant valytuvų gali patekti nuo medžių krentančių lapų, sėklų ir dalelių, dėl kurių vėliau atsiranda dryžiai, o žiemą užtenka, kad ant valytuvų liktų nuo priekinio stiklo nukrapštyto ledo ar šerkšno. To pakanka, kad valytuvai nepakankamai priliptų prie priekinio stiklo ir, užuot surinkę vandenį ir nešvarumus, juos suteptų.
Be to, jei žiemą pamiršite ir naudosite valytuvus ant užšalusio priekinio stiklo, beveik garantuotai sugadinsite valytuvų šepetėlius. Prišalusi prie stiklo guma tiesiog nutrūksta, kai valytuvas įjungiamas, ir padaromi mikropažeidimai.
Ką galima padaryti, kad valytuvai nepaliktų dryžių?
Paprasčiausias patentas – nuvažiuoti į netoliese esančią automobilių stovėjimo aikštelę ar degalinę, paimti priekinio stiklo valytuvus ir gerai juos nuvalyti švariu skudurėliu, drėgna kempine ar net ranka. Naudodamiesi proga, verta juos apžiūrėti ir patikrinti, ar nėra akivaizdžių pažeidimų ar defektų. Pažeidimai gali būti minimalūs ir plika akimi nepastebimi, tačiau bet kokie valytuvo briaunos krašto nelygumai gali sukelti dryžius.
Jei po ranka turite stiklo valiklio ar net priekinio stiklo plovimo skysčio, verta jame pamirkyti šluostę ir ja papildomai nuplauti valytuvus. Problema turėtų išnykti, bet jei valytuvai vis tiek palieka dryžius, tai reiškia, kad problema yra rimtesnė.
Jei valytuvai iš tiesų paviršutiniškai pažeisti, jų vis tiek nebūtina keisti naujais. Internete galite rasti specialių pjaustytuvų, kurie meistriškai ir paprastai nupjauna pažeisto valytuvo ašmenų kraštą ir taip sukuria visiškai naują ašmenų paviršių. Tai nėra tobulas sprendimas, tačiau jis gali gerokai pailginti valytuvų tarnavimo laiką ir yra daug pigesnis sprendimas nei pirkti naujus valytuvus, kurie gali kainuoti nuo 10 iki net 40 eurų už porą. Pjoviklis kainuoja maždaug nuo 6 iki 10 eurų.
Jei nenorite žaisti su tokiais dalykais, belieka pakeisti valytuvus naujais. Tačiau nepamirškite jų tinkamai sumontuoti, o svarbiausia – pasirinkti tinkamo ilgio ir tipo valytuvus. Pavyzdžiui, valytuvai be skeleto tinka ne visiems automobiliams. Kartais netinkamo tipo valytuvai gali sukelti erzinantį girgždėjimą.