Vienas iš išsikrovusio akumuliatoriaus užvedimo būdų yra, kai automobilį stumiame arba tempiame. Taip galima užvesti dyzelinį arba benzininį variklį. Tačiau kyla pavojus sugadinti transporto priemonę!
Išsikrovęs akumuliatorius veiksmingai išjungia net geriausius ir moderniausius automobilius. Norint juos atgaivinti, akumuliatorių galima įkrauti, tačiau tam reikia laiko. Alternatyva – „pasiskolinti“ elektros energijos (taip pat skaitykite: „Šaltyje išsikrovė akumuliatorius? Papasakosime, kaip užvesti variklį nuo laidų ir nieko nesugadinti“) arba bandyti užvesti automobilį stumiant. Pastarasis veiksmas, ypač dyzelinio automobilio, kuriame įrengtas dviejų masių smagratis ir DPF filtras, gali baigtis brangiai kainuojančiu gedimu.
Užvedimo stumiant būdas praktikuojamas jau daugelį metų ir puikiai pasiteisino automobiliuose su nesudėtingais benzininiais varikliais. Naujų modelių automobilius užvedant stūmimo būdu reikia tai daryti labai atsargiai. Jei stumiamo ar velkamo automobilio vairuotojas, norėdamas užvesti variklį, staiga atleidžia sankabą, gali pasislinkti skirstymo fazės arba net sugesti variklis – tokia tikimybė ypač didelė automobiliuose su senu diržu, susidėvėjusia grandine ar netinkamai veikiančiu skirstymo įtempikliu.
Iš kur kyla ši rizika? Starteris įsijungia nuo nulinių apsukų ir greitai, bet tolygiai pagreitina variklio komponentus. Užvedimo stūmimo arba traukimo atveju gali įvykti staigus trūkčiojimas. Kad to išvengtumėte, užvedant transporto priemonę reikia įjungti, pavyzdžiui, antrą arba trečią pavarą, o sankabą atleisti lėtai ir labai sklandžiai. Taip pat skaitykite: „Kaip tiksliai veikia jūsų automobilio spidometras? Patikrinome – tam yra taisyklės“.
Kokius agregatus rizikuojame sugadinti, kai užvedame automobilį stumiant?
Užvedimas stumiant, kuris baigiasi dideliu trūkčiojimu, gali labai pakenkti dviejų masių smagračiui, kuris stengiasi kompensuoti staiga atsiradusias jėgas. Net jei jis iš karto nesugadinamas, jo tarnavimo laikas bus ribotas. Dviejų masių smagračiai yra daugelio šiuolaikinių dyzelinių variklių įrangos dalis. Jų vis dažniau atsiranda ir didelio našumo benzininiuose agregatuose.
Įjungus uždegimą, įjungus pavarą, atleidus sankabą ir sukant ratus išjudinus variklio alkūninį veleną, degalai patenka į cilindrus, net jei variklis neužsiveda! Nesudegę degalai nuo cilindrų sienelių nuteka į tepalo karterį, o dalis jų patenka į katalizatorių arba dyzelino kietųjų dalelių filtrą – vienus brangiausių automobilio komponentų. Kuo ilgiau bandysite užvesti variklį, tuo didesnė rizika, kad automobilis bus sugadintas. Panašus poveikis pasireiškia ir ilgai sukant starterį. Jei dėl kokių nors priežasčių automobilis neužsiveda po kelių bandymų, verta pagalvoti, ar ne protingiau būtų kviesti techninę pagalbą, užuot bandžius dar kartą. Taip pat skaitykite: „Galbūt nežinote, kad ją turite automobilyje. Tai naudinga funkcija“.