Automobilio veidrodėliai atlieka labai svarbų vaidmenį. Tinkamas jų reguliavimas turi didelę įtaką ne tik komfortui, bet visų pirma vairavimo saugumui. Svarbu tai, kad tai taikoma ne tik mūsų pačių, bet ir trečiųjų šalių, įskaitant kitus vairuotojus ir pėsčiuosius, saugumui. Paaiškinsime, kaip teisingai sureguliuoti automobilio veidrodėlius.
Kiekviename lengvajame automobilyje yra trys veidrodėliai – vienas vidinis (galinio vaizdo) ir du šoniniai (išoriniai) veidrodėliai. Šiandieniniai automobilių veidrodėliai yra specialiai suformuoti taip, kad užtikrintų optimalų matymo kampą, atsižvelgiant į kėbulo dydį ir tipą. Taip yra todėl, kad veidrodžiai yra asferiniai, todėl tam tikru mastu turėtų sumažėti vadinamoji \”akloji zona\”. Veidrodžius taip pat reikia prižiūrėti ir retkarčiais plauti valikliu – paprastai pakanka stiklo valiklio ir popierinio rankšluosčio. Jei jie sugadinti, juos reikia kuo greičiau pakeisti – priešingu atveju rizikuojate, kad policija anuliuos galiojančią automobilio techninę apžiūrą. Kita vertus, vidaus veidrodėliai turi tamsinimo funkciją (vadinamąjį naktinį režimą), kuri gali būti įjungiama sklende arba automatiškai (fotochromatinė), kad neakintų iš paskos važiuojančių automobilių.
Automobilių veidrodėliai. Veidrodžių vaidmuo automobilyje
Veidrodėliai automobilyje atlieka labai svarbų vaidmenį, nes padeda teisingai įvertinti situaciją kelyje ir automobilių stovėjimo aikštelėje, o tai ypač svarbu parkuojantis ir atliekant smulkius manevrus. Šoniniai veidrodėliai paprastai tvirtinami prie durų apdailos arba šoninių langų ir priekinių statramsčių sandūroje. Jie išplečia matymo lauką ir leidžia matyti, kas yra tiesiai už transporto priemonės. Veidrodžiai leidžia saugiai persirikiuoti į kitą eismo juostą.
Automobilio veidrodėliai turi leisti jums matyti visą aplinką. Jei jie nustatyti per aukštai arba per žemai, jūsų matymo laukas bus apribotas, todėl galite laiku nepastebėti kelyje esančių pavojų ir patirti avariją arba susidurti.
Kaip teisingai sureguliuoti veidrodžius?
Optimali padėtis – matoma mūsų transporto priemonės šono ir kitos eismo juostos dalis. Kairiojo veidrodžio apatiniame dešiniajame kampe esančiame vaizde turėtų būti matoma priekinė automobilio rankena, kad galėtumėte matyti dalį automobilio šono ir šalia esančią erdvę, kurioje gretima eismo juosta važiuoja kiti automobiliai. Analogiškas metodas turėtų būti taikomas ir dešiniajam veidrodžiui. Taip pat svarbu prisiminti, kad galinės durys neturėtų užimti daugiau kaip 10 % veidrodžio ploto. Šoniniai veidrodėliai neturi būti nustatyti nei per daug žemai (kad matytųsi bordiūrai), nei per daug aukštai.
Kita vertus, vidaus veidrodėlis atlieka pagalbinę funkciją, nes leidžia matyti už automobilio esančią erdvę. Norint teisingai sureguliuoti, komponentas turi būti pakreiptas taip, kad matytųsi automobilio galinis langas ir už jo esantys daiktai. Vaizdas neturi būti uždengtas jokiais matomumui trukdančiais elementais.
Kas yra akloji zona ir kaip ją pašalinti?
Anksčiau veidrodžiai buvo reguliuojami specialiais skirtukais ant priekinio stiklo. Šiandien didžioji dauguma transporto priemonių jau turi elektra reguliuojamus veidrodėlius. Be to, važiuojant atbuline eiga jie kartais automatiškai keičia kampą, kad atbuline eiga važiuojantis vairuotojas turėtų didesnį apatinių transporto priemonės dalių ir aplinkinės teritorijos matymo lauką.
Taip pat svarbu nepamiršti, kad kiekvienas vairuotojas turi skirtingus optimalius veidrodėlių nustatymus, kuriuos daugiausia lemia skirtingas vairuotojų ūgis. Be to, net ir idealus veidrodžio nustatymas negarantuoja, kad matysite viską aplinkui. Taip yra todėl, kad vis dar išlieka akloji zona, t. y. transporto priemonės šono dalis, kurios nematyti veidrodėlyje. Jei kelis kartus neįsitikinsite, kad galite persirikiuoti į kitą eismo juostą, gali įvykti susidūrimas. Todėl geriausia ne tik žiūrėti į veidrodį, bet ir pro langą (per kairį arba dešinį petį), kad įsitikintumėte, ar kas nors važiuoja šalia. Patikrinti, ar tinkamai sureguliuoti veidrodėliai, galima ir kelyje – tiesiog sulėtinkite greitį ir stebėkite, ar nėra lenkiančių automobilių. Svarbiausias momentas – kai artėjantis automobilis pradeda lenkimo manevrą, pradeda dingti galinio vaizdo veidrodėlyje ir pasirodo kairiajame veidrodėlyje – jei automobilis net akimirką nematomas, vadinasi, veidrodėliai nėra idealiai sureguliuoti.
Apibendrinimas
Apibendrinant galima teigti, kad teisingas veidrodėlių pastatymas yra paprastas, tačiau vairuotojų dažnai nepakankamai vertinamas veiksmas. Tuo tarpu būtent nuo jo didele dalimi priklauso saugumas vairuojant. Be to, tinkamai sureguliuoti veidrodėliai ne tik sumažina avarijos riziką, bet ir pagerina komfortą, pvz., atliekant tikslius manevrus. Ne veltui teisingas veidrodėlių reguliavimas yra vienas iš pagrindinių žingsnių, nuo kurio reikia pradėti mokantis vairuoti ir laikant vairavimo egzaminą.