Priekinio stiklo valytuvai – tai automobilio dalis, kuri rudenį ir žiemą naudojama ypač dažnai. Būtent tada jie turi daugiausia darbo, nes nuo priekinio stiklo turi pašalinti ne tik vandenį, bet ir dulksną, sniegą ir ledą. Todėl prieš sezoną verta apžiūrėti savo priekinio stiklo valytuvus – ne visada juos būtina keisti.
Ant priekinio stiklo gali likti purvo ar sniego likučių, susimaišiusių su purvu nuo kelio, ir dėl to stiklas gali būti pažeistas mikroskopiškai, o laikui bėgant – dar labiau pažeistas. Kraštutiniais atvejais gali tekti keisti visą priekinį stiklą.
Ką daryti, kai priekinio stiklo valytuvai nenuvalo lango ir cypia?
Neefektyvus valytuvų veikimas dažniausiai atsiranda dėl valytuvų šepetėlių užteršimo ir purvo, kuris gali susikaupti ant priekinio stiklo apačios, aplink valytuvus. Kai ant valytuvų šepetėlių susikaupia įvairių medžiagų – nuo purvo ir paukščių išmatų iki augalų dalelių ir ledo gabalėlių, užuot valę priekinį stiklą, jie paskleidžia nešvarumus po visą paviršių. Tokiu atveju net priekinio stiklo plovimo skystis gali būti neveiksmingas.
Žiemos laikotarpiu priekinio stiklo valytuvams tenka ypač daug pastangų. Palikus įjungtą priekinio stiklo valytuvų mechanizmą, kai variklis išjungtas, kitą kartą užvedus automobilį valytuvai gali būti rimtai pažeisti, ypač jei jie prišalę prie priekinio stiklo.
Šią problemą galima išspręsti tinkamai prižiūrint valytuvų šepetėlius. Pirmas žingsnis – kruopščiai juos išvalyti. Juos pakėlus, reikia atsargiai, bet švelniai nuvalyti drėgna, švaria šluoste arba kempine, pašalinant visus nešvarumus ir purvą. Tada tinkamu valikliu reikėtų nuvalyti patį stiklą. Tačiau svarbu nepamiršti, kad visus veiksmus reikia atlikti atsargiai, kad nepažeistumėte subtilios valytuvo mentės.
Jei priekinio stiklo valytuvai vis dar girgžda arba skleidžia kitus keistus garsus, turėtumėte pažiūrėti, kaip valytuvų šluotelės „priglunda“ prie priekinio stiklo. Jie turi prilipti prie stiklo tinkamu kampu ir pakankamai laisvai judėti slysdami stiklu.
Norint užtikrinti, kad guma prie priekinio stiklo priglustų tinkamu kampu (90 laipsnių), reikia nuimti valytuvo šepetėlį ir plokščiu veržliarakčiu sureguliuoti metalinį spaustuką.
Vienas dalykas yra užtikrinti gerą matomumą, kitas – glaudžiai susijęs su taisyklėmis, kuriose teigiama, kad „kiekviena transporto priemonė turi būti sukonstruota, įrengta ir prižiūrima taip, kad būtų užtikrinta joje esančių keleivių ir kitų eismo dalyvių sauga“ ir kad „transporto priemonės konstrukcija ir įranga turi užtikrinti vairuotojui tinkamą matomumą ir patogų visų pagrindinių sudedamųjų dalių veikimą“. Todėl priekinio stiklo valytuvų aplaidumas gali būti pagrindas skirti baudą.