Ilgą laiką vairuojantiems asmenims bandyti išsiversti be transporto yra beveik neįmanoma užduotis, tad ką galite padaryti, kad neliktumėte be automobilio? Kai kurios įprastos automobilio variklio problemos yra pakankamai paprastos, kad galėtumėte jas išspręsti patys, o kitos yra daug sudėtingesnės ir joms spręsti prireiks mechaniko pagalbos. Šiame straipsnyje aptarsime sąrašą problemų, su kuriomis galite susidurti, pakalbėsime apie simptomų diagnozavimą ir aptarsime galimų sprendimo būdus taikant prevencines priemones arba atliekant techninę priežiūrą po gedimo. Turintiems dyzelinius automobilius kartais reikia dažniau dirbti su savo automobiliais, kai kalbama apie techninę priežiūrą, tačiau, kaip ir su bet kuriuo kitu automobiliu, rūpinimasis jūsų automobiliu paprastai reiškia, kad jis rūpinsis jumis. Kaip visada, prevencija yra geriau nei gydymas, todėl geriausia nuolat sekti informaciją apie techninę priežiūrą ir kitus automobilio priežiūros būdus, kol didelės problemos nekelia pavojaus jūsų mobilumui.
Problemų tipai
Yra šimtai įvairių problemų, kurios gali ištikti jūsų transporto priemonę. Kartais problemą sukelia amžius, o kartais – daugybė ilgų kelionių, dėl kurių jūsų transporto priemonė paprasčiausiai nebegali toliau sklandžiai veikti be tam tikrų remonto darbų. Toliau pateikiama bendra informacija apie tai, kokios skirtingos automobilių problemos yra dažniausios. Nors tai nėra išsamus dažniausiai pasitaikančių automobilių problemų sąrašas, jis apima daugumą pagrindinių dalykų.
- Elektros gedimai
- Degalų tiekimo problemos
- Nusidėvėjimas
- Amžius
- Aušinimo sistemos problemos
- Neveikiantys jutikliai
Dažniausiai pasitaikantys automobilių gedimai ir problemos
Šiame skyriuje pateikiame daugelio gedimų ir problemų, su kuriomis gali tekti susidurti nuosavybės laikotarpiu, sąrašą. Gali būti, kad per savo naudojimosi tam tikru automobiliu laiką nepajusite nė vienos iš šių problemų, o gali būti, kad susidursite su visomis. Tiesa yra ta, kad bet kuris automobilis yra linkęs susidurti su žėmiau nurodytomis problemomis. Laimei, mes esame čia, kad padėtume jums orientuotis sugedusių komponentų atkūrimo procese ir sugrąžintume jūsų automobilį į kelią.
Įspėjamosios lemputės prietaisų skydelyje
Beveik kiekviename šiuolaikiniame 2021 m. automobilyje veikia tam tikras kompiuteris, padedantis užtikrinti išmetamųjų teršalų kiekį, šalinti gedimus ir reguliuoti komponentus. Taigi, kai automobilyje pasirodo įspėjamosios lemputės, tai ne visada turėtų sukelti rimtą susirūpinimą. Žinoma, įspėjamoji lemputė rodo problemą, tačiau ji taip pat rodo, kad automobilio kompiuteris veikia tinkamai ir žino apie problemą. Problemos pašalinimas priklausys nuo to, kokie simboliai rodomi. Įspėjamoji lemputė prietaisų skydelyje gali atsirasti dėl perdegusio žibinto taip pat lengvai, kaip ir dėl mechaninio komponento gedimo, pavyzdžiui, vandens siurblio, gedimas, dėl kurio gali užsidegti baimę kelianti „variklio patikrinimo“ (ang. check engine) lemputė. Laimei, įspėjamoji lemputė palengvina problemos diagnozavimą, o jūs, remdamiesi savo nuožiūra ir patirtimi, galite nustatyti, ar problemą galima išspręsti savarankiškai.
Spragsintis variklis
Jei jūsų variklis spurda, tai gali lemti ir daugybė veiksnių. Nutrūkusi degalų tiekimo linija, blogos kokybės dujos, nešvarumai dujų bake, nesandarus purkštuvas, sugedęs ritės paketas, susidėvėję degalų siurbliai ir net toks paprastas dalykas kaip užsiteršusios uždegimo žvakės – visa tai gali būti priežastis, dėl kurios įstrigote pakelėje. Todėl rekomenduojame patikrinti šias sritis iš karto, kai tik problema išryškėja, pradedant nuo pigiausio elemento ir baigiant brangiausiu arba sunkiausiai taisomu. Tikėdamiesi, kad tai išnyks, vėliau galite susidurti su didesnėmis problemomis, kurių daugelis gali būti labai brangios.
Drebantis vairas
Jei jaučiate vibraciją arba jūsų vairas dreba, vėlgi, tokios problemos priežastys gali būti įvairios. Laimei, daugeliu atvejų yra paprastas sprendimas. Iš galimų vairo drebėjimo priežasčių labiausiai tikėtinos priežastys kyla dėl tokių veiksnių kaip nesubalansuotas, įtrūkęs ar įlenktas ratas, išleista ar pažeista padanga, atsilaisvinęs rato varžtas, sugedęs rato guolis ar net susidėvėjusi pakabos įvorė. Netgi blogas ratų suvedimas gali sukelti šią problemą, tačiau, laimei, daugumą šių problemų galima lengvai išspręsti bet kurioje vietinėje padangų montavimo parduotuvėje.
Stabdymo problemos
Stabdžių problemas paprastai galima nustatyti pagal tai, kad automobilis stabdo per ilgai, pedalas nusileidžia iki grindų arba girdisi girgždesys. Dažnai stabdžiai net nėra kalti, o per ilgai stabdantis automobilis gali sustoti dėl susidėvėjusių padangų. Kitas problemas taip pat gali būti paprasta išspręsti, pavyzdžiui, stabdžių pedalą reikia spausti toli žemyn. Tai paprastai galima paaiškinti oro burbuliuku stabdžių vamzdynuose arba užvirusiu stabdžių skysčiu. Šią problemą galima išspręsti paprastu plovimu ir papildymu. Kitų problemų priežastis paprastai būna susidėvėjusios arba deformuotos stabdžių trinkelės arba diskai. Šiuos sunkumus taip pat nesunku pašalinti.
Padangų problemos
Tai šiek tiek pasikartojantis klausimas, tačiau daugelis problemų, dėl kurių dreba vairas, taip pat gali būti pagrindiniai veiksniai, dėl kurių sugenda padangos. Netolygus nusidėvėjimas gali būti netinkamai sumontuotos stebulės ar guolio arba blogo ratų suvedimo rezultatas. Tačiau, kalbant apie oro slėgio sumažėjimą padangose, paprastai tai būna pradurtas arba įtrūkęs ratas. Dažniausiai problemą išsprendžia minėto rato pakeitimas arba remontas, jei pati padanga nėra pažeista. Visą straipsnį apie automobilių padangas rasite čia.
Didelis alyvos suvartojimas
Neretai variklis vartoja alyvą – tai šalutinis šilumos ir susidėvėjimo efektas. Tačiau jei pastebėjote, kad jūsų automobilis, atrodo, naudoja daugiau alyvos nei įprastai (įprastai kas maždaug 2000 kilometrų sunaudojama 1 litrą alyvos), gali būti gera mintis patikrinti, ar nėra nuotėkio ar kitų problemų. Prie nuotėkio gali prisidėti susidėvėjusios tarpinės, pasenęs karterio kamštis arba pažeistas alyvos bako dangtelis, tačiau jei nė viena iš šių priežasčių nėra priežastis, gali būti, kad turite vidinių problemų. Viena iš galimybių – stūmoklio žiedų išsipūtimas.
Generatoriaus gedimas
Jei automobilis sunkiai užsiveda šaltu oru, visai neužsiveda arba per dažnai keičiate akumuliatorių, gali būti, kad kaltas jūsų generatorius. Kartais galite išgirsti, kaip generatorius stengiasi veikti, nes veikiant varikliui jis spragsi. Laimei, nebūtinai turite pirkti naują – daugelis autoservisų gali atnaujinti jūsų seną generatorių naujomis dalimis.
Aušinimo skysčio netekėjimas
Jei po automobiliu pastebėjote balą ir tai nepanašu į tepalą, gali būti, kad jus vargina aušinimo skysčio nuotėkis. To priežastis gali būti nutrūkęs ar susidėvėjęs vamzdelis ar jungtis arba net radiatoriaus problemos. Jei iš radiatoriaus iš tiesų nutekėjo aušinimo skystis, pakeisti įrenginį – nesudėtingas darbas. Panašiai kaip ir kitų galimų problemų atveju, vamzdžių ir jungčių keitimas neturėtų pareikalauti daug laiko ar pastangų.
Degalų nuotėkis
Net ir degalai gali nutekėti iš jūsų automobilio, jei nesirūpinama degalų sistemos komponentais. Degalų vamzdynai po kurio laiko tampa trapūs ir gali įtrūkti, o jungtys taip pat gali pavargti ir atsilaisvinti, nors tai pasitaiko rečiau. Priklausomai nuo to, kokį automobilį turite, gali atsiskirti ir aukšto slėgio degalų siurblio korpusas, tačiau tai vėlgi reta problema. Neįprastais atvejais degalų bakas gali būti įbrėžtas arba pažeistas akmenimis ar kitomis kelio šiukšlėmis, todėl čia taip pat gali atsirasti nuotėkis. Nors degalų tiekimo liniją galima laikinai sutvarkyti lipnia juosta, dėl sistemos slėgio tai bus trumpalaikis sprendimas, todėl geriau tiesiog pakeisti pažeistą liniją. Sugedusį siurblį arba baką taip pat reikės pakeisti.
Starterio problemos
Panašiai kaip ir su generatoriumi, šis komponentas darbui naudoja šepetėlius. Taigi, jei jūsų automobilio akumuliatorius ir generatorius veikia gerai, bet starteris, atrodo, neveikia, paprastai jį galite pataisyti naujomis dalimis. Tačiau jei turite modernų automobilį su elektriniu starteriu, šį komponentą teks pakeisti.
Dūmai
Iš automobilio išmetimo galite pastebėti įvairių spalvų dūmus. Jei matote baltus dūmus, vadinasi, yra alyvos nuotėkis. Tai gali būti vidinis nuotėkis iš turbo sandariklių (jei jūsų automobilyje yra turbokompresorius) arba tai gali būti kažkas panašaus į susidėvėjusius vožtuvų kotelių sandariklius. Tai sukelia dūmus lėtėjant arba automobiliui kurį laiką pastovėjus. Laimei, nei turbo sandariklių, nei vožtuvų stiebų sandariklių keitimas nėra brangus. Tačiau saugokitės, tamsesni dūmai taip pat gali būti per didelio degalų kiekio požymis, o tai galiausiai gali sukelti kiaurymės plovimą. Šiuo atveju priežastis gali būti nesandarus purkštukas, tačiau daugelis autoservisų gali atlikti purkštukų techninę priežiūrą, jei nauji purkštukai neįeina į jūsų biudžetą.
Jutiklių gedimas
Šią problemą sunku pastebėti, nebent kas nors nustoja veikti. Deja, net ir fiziškai apžiūrint jutiklį sudėtinga nustatyti, kada jis sugedo. Geriausias būdas diagnozuoti jutiklio problemą – įsigyti kokį nors OBD nuskaitymo įrankį, kurių daugelį galima pasiekti išmaniuoju telefonu. Tai padės tiksliai nustatyti, kurį jutiklį reikia pakeisti.
Transmisijos gedimai
Šioje srityje galimų problemų ir sprendimų yra tiek daug, kad neįmanoma visko aprėpti. Turite mechaninę, dviejų sankabų automatinę, automatinę su sukimo momento keitikliu ir bepakopę automatinę pavarų dėžę – visos jos turi savo sričių, kurios gali sugesti arba sukelti problemų, rinkinį. Automobiliuose su mechanine pavarų dėže sankaba dažniausiai susidėvi dėl pedalo vilkimo, tačiau pavarų dėžę gali sugadinti ir pavarų šlifavimas arba pernelyg agresyvus pavarų perjungimas žemyn. Apskritai, norint išvengti pavarų dėžės problemų, pravartu užtikrinti, kad būtų reguliariai prižiūrimas ir tikrinamas transmisijos skystis ir pavarų dėžės laikikliai. Tai ypač pasakytina apie dvigubos sankabos pavarų dėžę, kurios gedimai kainuoja brangiau.
Elektros problemos
Elektros gedimai gali atsirasti dėl blogo įžeminimo, trapių ir supuvusių laidų, neteisingų laidų, iššokusių saugiklių arba vandens padarytos žalos. Kad ir kokius darbus atliktumėte diagnozuodami automobilio elektros problemas, prieš pradedant remontą svarbu atjungti akumuliatorių. Taip pat naudinga po ranka turėti multimetrą, kuris padėtų diagnozuoti šias problemas. Dažnai jūsų problemą gali išspręsti nauja laidų sistema, vieno laido ar relės pakeitimas arba naujos jungtys, tačiau jei nesate gerai susipažinę su šia automobilio remonto sritimi, siūlome kreiptis į profesionalą. Šiuolaikiniuose automobiliuose kažkas sudėtingesnio, pavyzdžiui, perdegęs modulis, gali brangiai kainuoti.
Perkaitimas
Visada patikrinkite, ar jūsų aušinimo sistema nepažeista ir ar joje nėra nuotėkių. Taip pat svarbu patikrinti, ar veikia alyvos siurblys ir ar neužsikimšęs karterio alyvos paėmimo kanalas. Radiatoriaus ventiliatorių ir įsiurbimo oro filtro patikrinimas taip pat gali būti naudingas, tačiau kartais toliau perkaista automobilis, kurio galvutės tarpinė jau skilo arba išsikraipė, ir tokiu atveju jis ir toliau kels rūpesčių net ir išsprendus pagrindinę problemą. Be to, visada reikia užtikrinti, kad radiatoriuje būtų aušinimo skysčio.
Įvairūs
Kiti dalykai, kurie gali apsunkinti gyvenimą su automobiliu, gali būti, pavyzdžiui, sugedusi durelių spynelė – tai paprastai galima sutvarkyti ją išvalius ir sutepus – arba sugedusi lango guma, dėl kurios į saloną gali sklisti vėjo keliamas triukšmas – tai galima sutvarkyti pakeitus guminį sandariklį. Girdėti džeržgiančius garsus taip pat gali lemti tokie smulkūs dalykai kaip atsilaisvinusi sąvarža ar varžtas, o triukšmingas išmetimo sistemos veikimas gali būti susijęs su atsijungusiu spaustuku. Apskritai, gera praktika yra reguliariai tikrinti visus pagrindinius ir smulkius automobilio komponentus ir laiku juos prižiūrėti, kad būtų išvengta gedimų, kol jie dar neatsirado.
Dažniausiai užduodami klausimai
Kaip diagnozuoti automobilio problemą?
Jei nematote jokių fizinių gedimo įrodymų, automobilio diagnostinis nuskaitymas padės nustatyti jūsų nusivylimo šaltinį.
Mano automobilio oro kondicionieriui kyla problemų – kaip jas išspręsti?
Jei jūsų oro kondicionierius prarado savo veiksmingumą, gali būti, kad jį tiesiog reikia išplauti. Jei jis visai nustojo veikti, gali tekti pakeisti kondensatorių.
Ką daryti, jei mano automobilis sugedo, ir kaip išspręsti problemas?
Deja, šiuolaikiniuose automobiliuose retai kada lengva sutaisyti įvairius elementus. Šiais laikais daugumą komponentų valdo jutikliai, todėl jiems ištaisyti reikia ypatingo dėmesio. Taigi rekomenduojame patikrinti pagrindinius dalykus, tokius kaip degalų lygis, akumuliatoriaus įkrovimas ir aušinimo skysčio temperatūra. Jei jie patikrinti, galite bandyti vėl važiuoti, tačiau jei automobilis vis tiek neužsiveda, gali tekti kreiptis pagalbos.
Kokios yra dažniausios automobilio problemos?
Paprastai tai priklauso nuo gamintojo ir modelio. Kai kuriuose modeliuose būna sugedusių turbinų, o kituose gali kilti problemų dėl klimato kontrolės veikimo. Perkant naudotą automobilį geriausia patikrinti jo istoriją atliekant VIN patikrą.