Atėjus šalčiams dyzelinis automobilis gali neužsivesti. Sužinokite, kaip veiksmingai išspręsti šią problemą ir priversti dyzelinį automobilį užsivesti žiemą.
Atvėsus orams dyzelinių automobilių savininkai dažnai susiduria su problemomis užvedant automobilius. Nors visą pavasarį ir vasarą dyzeliniai automobiliai gali važiuoti nepriekaištingai, žiemos laikotarpis jiems būna daug sudėtingesnis. Jei po variklio dangčiu turite automobilį su turbodyzeliniu varikliu ir nenorite sulaukti nemalonios staigmenos rytą po šaltos nakties, verta pasirūpinti savo dyzeliniu varikliu ir žinoti, kas gali sugesti.
Žiemą neužsivedantis dyzelinis variklis? Patikrinkite akumuliatorių
Kai lauke šalta, dyzelinio variklio elektros energijos poreikis uždegimo metu yra dar didesnis nei įprastai. Todėl automobilio akumuliatoriaus būklė tampa dar svarbesnė, nes nuo jos priklauso įtampa, kuri susidarys, kai bandysime užvesti automobilį.
Šiandien parduodamų akumuliatorių efektyvumas jau po 3 metų nuo įsigijimo gali sumažėti 40%. Kai pasukame raktelį ir pastebime, kad starteris sukasi lėčiau nei įprastai arba po kelių bandymų užvesti variklį susilpnėja, verta pagalvoti apie naujo akumuliatoriaus įsigijimą. Jei nenorite aklai leisti pinigų, pirmiausia galite apsilankyti autoservise, kur specialistai patikrins, ar problema slypi atsilaisvinusiuose gnybtuose, ar sugedusiame generatoriuje. Taip pat skaitykite: „Šaltyje išsikrovė akumuliatorius? Papasakosime, kaip užvesti variklį nuo laidų ir nieko nesugadinti“.
Dyzelinas neužsiveda šaltyje? Patikrinkite kaitinimo žvakes
Kita labai dažna dyzelinių variklių gedimo šaltuoju metų laiku priežastis – sugedusios arba susidėvėjusios kaitinimo žvakės. Naujesniuose modeliuose apie gedimą paprastai praneša įspėjamoji lemputė prietaisų skydelyje. Senesnių automobilių, kurių Lietuvos keliuose netrūksta, savininkams gali būti sunku greitai atpažinti problemą – kol aplinkos temperatūra yra žemesnė už nulį, vienos iš kaitinimo žvakių gedimas pasireiškia tik nedideliais uždegimo sunkumais. Diagnozavus gedimą, patartina vienu metu pakeisti visas kaitinimo žvakes, nes paprastai sunku tiksliai nustatyti, kuri iš jų yra susidėvėjusi. Taip pat skaitykite: „Ar tinkamai paruošėte savo automobilį žiemai? Štai keletas praktinių patarimų“.
Dyzelinas – kaip purkštukai atlaiko didelius šalčius?
Ne mažiau dažna dyzelinių variklių problema yra purkštukų gedimas. Senesniuose automobiliuose gedimą galima atpažinti, kai automobilis sunkiai užsiveda, sumažėja jo našumas ir iš išmetimo vamzdžio rūksta tiršti dūmai. Naujesniuose automobiliuose problema pasireiškia, kai nuspaudus akceleratoriaus pedalą automobilis sulėtėja, o ne pagreitėja.