• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Šeštadienis, 5 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Patarimai

Juoda alyva dyzeliniame variklyje. Mechanikas: taip neturi būti

pagal Andžej Biaigo
2024.08.02, 11:30
Patarimai
A A
0
juoda alyva dyzeliniame variklyje
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Esame įpratę, kad dyzelinas yra juodas. Dyzelino žymės ant skirstytuvo yra juodos, išmetimo antgaliai ir įsiurbimo kanalai – juodi, o variklio alyva visada buvo juoda, net ir ką tik pakeista. Tačiau taip neturi būti.

Dyzelinas dešimtmečius buvo siejamas su juoda spalva, o dabar virš jo tvenkiasi juodi debesys, nes, nors jis yra ekonomiškiausias ir efektyviausias varomosios jėgos šaltinis, gamintojai pamažu atsisako jo naudojimo. Priežastis – ekologija. Nenuostabu, nes daugelis vairuotojų tvirtina, kad dyzelinas turi rūkti, o mechanikai ir alyvos „ekspertai“ kaip mantrą kartoja, kad juoda alyva dyzeliniame variklyje yra norma.

Ar tai tiesa? Tam tikra prasme taip. Prieš kelerius metus rašiau, kad „Total Energies“ ekspertai netgi teigia, jog dyzelinė alyva turėtų būti juoda, nes tai liudija apie susikaupusias nuosėdas, įskaitant suodžius, kurių dyzeliniuose varikliuose netrūksta ir nuo kurių alyva valo pavaros bloką. Kita vertus, jų nuomone, suodžiai neturi įtakos alyvos savybėms.

Atsakymas šiek tiek atitinka visuotinai priimtą tiesą, bet tai tas pats, kas atsakyti, kad turėtume turėti tvarstį, nes jis įrodo, jog kraujavimas sustojo. Tačiau ar kraujavimas yra tai, ką visi turėtume turėti?

Iš kur variklyje atsiranda suodžių?

Variklyje susikaupia daug priemaišų, visų pirma suodžių. Suodžiai atsiranda dėl nepilnai ir netinkamai sudegusio mišinio, kuris, be kita ko, susidaro dėl pernelyg didelių variklio apkrovų. Tai kuo paprasčiausiai paaiškina Robertas Halickis, vadovaujantis „44tuning Performance Center“ dirbtuvėms, kuriose atliekami varomųjų agregatų apkrovų bandymai.

Perkrautas variklis, norėdamas pasiekti nustatytą sukimo momentą (t. y. sukimo momentą, kuris turėtų būti pasiektas esant tam tikram akceleratoriaus pedalo spaudimui, esant tam tikrai automobilio apkrovai ir greičiui), turi gauti daug didesnę degalų dozę, nei jam iš tikrųjų reikia. Priklausomai nuo jėgainės tipo, tai yra nuo 20 iki net 50 proc. per didelė degalų dozė. Dėl to degalai tinkamai nesudega, susidaro per didelis slėgis ir cilindruose kaupiasi suodžiai. Dėl variklyje susidariusio slėgio suodžiai patenka į karterį, kur susimaišo su alyva. Dėl suodžių išmetimo į karterį slėgis didėja apatinėje variklio dalyje, todėl per paprastai neveiksmingą oro prapūtimo sistemą susidaro suodžių išmetimas. Taip alyvos garai kartu su suodžiais ir teršalais išpučiami į įsiurbimo angą, įkrovos ir galiausiai degimo kamerą. Šis reiškinys, veikiantis kaip užburtas ratas, dar labiau pablogina mišinio degimą ir sukuria dar daugiau suodžių.

Skaitykite  Ar žinote, kada negalima jungti automobilio kondicionieriaus?

Suodžiai (o išmetamosiose dujose – perteklinis anglies monoksidas, paprastai vadinamas suodžiais) visada susidaro, kai degimo procese yra per daug degalų ir per mažai oro (deguonies). Variklio kompiuteris nebegali tiekti daugiau oro į cilindrus, kaip ir daugiau degalų, taip gelbėdamasis nuo sukimo momento deficito. Tačiau tikroji problema yra ne sukimo momento deficitas, o pavaros bloko perkrovos poveikis, kuris, be kita ko, dėl nepakankamo tepimo turi didesnę nei įprasta vidinę varžą, nuostolius, atsirandančius dėl per didelės trinties.

juodos spalvos tepalas dyzeliniame variklyje

Pasak Halickio, netiesa, kad suodžiai neturi įtakos alyvos degradacijai, mažesniam efektyvumui ar ilgaamžiškumui, priešingai. Leistinas suodžių kiekis yra nurodytas, tačiau nėra nurodyta, kokias pasekmes jie sukelia. Atliekant dyzelinių automobilių alyvos bandymus, praktiškai visada nustatoma labai didelė alyvos užterštumas suodžiais, t. y. toks kiekis, dėl kurio labai sumažėja efektyvumas arba dinaminis sandarumas. Tačiau dar didesnis pavojus kyla alyvos filtrui, kuris, užsikimšęs suodžių dalelėmis (ir daugeliu kitų teršalų, pavyzdžiui, dulkėmis ir metalo dilimu), dažnai nepajėgia praleisti reikiamo slėgio alyvos reikiamu laiku, net praėjus valandai po alyvos keitimo.

Tada lieka tik pasekmės. Kuo daugiau suodžių tepimo sistemoje, tuo prastesnis tepimas, tuo didesnis pasipriešinimas, todėl į alyvą patenka degalų perteklius, nes su šiuo pertekliumi turi kažkas atsitikti, o tai vėlgi pagreitina alyvos irimo procesą. Tai jau mechanizmas, kurio neįmanoma sustabdyti įprastu alyvos keitimu. Štai kodėl iš karto po keitimo ji vėl bus juoda. Šiuo atveju reikia gilios intervencijos ir nuodugnaus variklio praplovimo, taip pat reikia sumažinti reiškinius, kurie turėjo įtakos šiai situacijai. Štai kodėl aptarnavimas negali apsiriboti vien tik alyvos, filtrų keitimu ar nepilnu praplovimu, nes variklio alyva atlieka praktiškai tą pačią funkciją kaip kraujas žmogaus organizme, o kokia prasmė perpilti kraują, kai organizmas tam nepasirengęs? – aiškina Robertas Halickis.

Grįžtant prie suodžių, suodžių perteklius ir paliekant juos variklyje, susidaro anglies sankaupos, konglomeratai, klaidingai padidėja alyvos klampumas, tankis, kartu su kitais teršalais padidėja trintis, žemesnėje temperatūroje labai pablogėja alyvos tekėjimas. Suodžių perteklius taip pat turi neigiamų pasekmių išmetamųjų teršalų sistemai, t. y. išmetimo sistemos filtrams.

Skaitykite  Kada ir kaip išdaužti automobilio stiklą avarinėje situacijoje

Juodas dyzelinio variklio išmetamųjų dujų antgalis nėra įrodymas, kad „dyzelinas turi dūminti“, tačiau tai įrodymas, kad su šiuo varikliu ne viskas gerai. Suodžiais užsikimšęs DPF filtras dažniau perdega, o DPF filtre didėja slėgis. Didėjant slėgiui DPF filtruose, visas variklis ir jo priedai (pvz., turbokompresorius) patiria pernelyg didelę apkrovą. Vėl esame problemų, kylančių dėl per didelių apkrovų, rate, nes dažnai, esant didesniam pripūtimui, padidės jėgos, smarkiai padidės dozė ir vidiniai nuostoliai.

Veiksmingai sumažinus ar net pašalinus neigiamus reiškinius, susijusius su perkrovomis, variklyje ne tik susidarys mažiau suodžių, bet ir sumažės slėgis DVKDF sistemoje, net jei su DVKDF nieko nebus daroma.

Toliau pateikiami automobilio filtro slėgio diagnostikos rezultatai prieš ir po pakeitimų (dalelių filtro skirtinga slėgio vertė), kuriuos savo dirbtuvėse atliko Halickis. Atkreipkite dėmesį, kad pašalinus per didelės trinties problemą DPF filtro slėgis sumažėjo tris kartus, ir tai buvo padaryta dar prieš išvalant DPF filtrą.

variklio alyva diagnostika testas
Viršuje – „VW Tiguan 2.0 TDI“, nuvažiavęs 100 km po alyvos keitimo. Žemiau – tas pats automobilis po penkių variklio plovimų ir alyvos sudėties suderinimo naudojant „MyNano“ technologiją.

Tokio efekto nebūtų įmanoma pasiekti naudojant tradicinius plovimo ir praplovimo metodus, kurie, remiantis mano atliktais bandymais ir tyrimais, visiškai neveikia suodžių ir kitų teršalų atžvilgiu, ir, nepaisant jų naudojimo, dyzelino alyva vis tiek bus juoda. O taip neturi būti, nes mano klientų varikliai neturi juodos alyvos iškart po pakeitimo, turiu tokių, kurių dyzelinio variklio alyva išlieka skaidri net kelis tūkstančius kilometrų, o išmetamosiose, išmetamųjų dujų sistemose suodžių yra daug mažiau, kai kurios net švarios. Populiarūs rinkoje esantys prausikliai, naudojami pagal jų gamintojų rekomendacijas, nors ir ištirpdo dalį nuosėdų, teršalų, jie nepašalina perteklinio užterštumo variklio viduje, per didelių apkrovų problemos, todėl suodžiai vis tiek vėl pradės atsirasti, ir netrukus po alyvos keitimo nauja. – Robertas Halickis aiškina.

variklio alyva bmw variklio automobilyje
525d automobilio, nuvažiavusio beveik 400 000 km, alyva. Alyva matoma praėjus 3 400 km po keitimo.

Dyzelinas nebūtinai turi dūminti, DPF filtras neturi sudegti kas kelis šimtus kilometrų, o dyzeliniai varikliai vis dar gali būti ekologiškesni, nei įprasta sakyti. Ir nafta nebūtinai turi būti juoda, bet rinka taip priprato, kad niekam net į galvą neateina, jog ji gali būti kitokia. Dar daugiau – pripratimas prie juodos alyvos nuėjo taip toli, kad mes ją priėmėme kaip normalų, gerą požymį.

Žymos: alyvadyzelinis variklisvariklio alyvavariklis
Dalintis408DalintisSiųstiDalintis71

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Taip pat skaitykite

Naujas kelio ženklas: ką turi žinoti Lietuvos vairuotojai?

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Šie automobilių modeliai netrukus dings – ar dar verta juos pirkti?

Šie automobiliai genda dažniausiai po 5 metų – štai sąrašas

Viršijai greitį daugiau nei 30 km/val.? Štai kas laukia 2025 m.

Ar reikia tepti ratų varžtus? Meistrų atsakymai nustebins

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.