Pakelti priekinio stiklo valytuvai yra gana dažnas vaizdas, ypač žiemą – kodėl vairuotojai taip elgiasi? Kad išvengtų problemų po šaltos nakties, kai valytuvų šepetėliai gali prišalti prie priekinio stiklo, o akimirka neatidumo gali juos sugadinti. Užtenka įjungti valytuvų mechanizmą, kad būtų sunaikintos užšaldytos „gumos“.
Žiemą vairuotojai susiduria su įvairiais iššūkiais – sniegu padengtu automobilio kėbulu, dėl per silpno akumuliatoriaus neužsivedančiu varikliu arba būtinybe nuo priekinio stiklo nubraukti užšalusį ledą – ir dažniau nei įprastai naudoja priekinio stiklo valytuvus, nes priekinis stiklas greičiau užsiteršia, nes ant jo susidaro mišinys (pvz., druskos, purvo ir dumblo), kuris veiksmingai sumažina matomumą.
Priekinio stiklo valytuvai žiemą – į ką atkreipti dėmesį?
Valytuvų konstrukcija pagrįsta guminiais ašmenimis, kurie yra jautrūs žalingam oro sąlygų poveikiui. Ypač pavojingas reiškinys, kai valytuvai prišąla prie priekinio stiklo – net ir nedidelis vandens kiekis gali sukelti jų nejudrumą. Padėtis dar labiau komplikuojasi sningant. Automatinis užšalusių priekinio stiklo valytuvų įjungimas gali sukelti jų taškinį pažeidimą arba visišką sunaikinimą. Kai tik įjungiama automatinė valytuvų sistema arba kai vairuotojas griebiasi jungiklio ir pamiršta, kad šepetėliai gali būti užšalę, jų sunaikinimas yra tik laiko klausimas.
Pakelti priekinio stiklo valytuvai – geras būdas kovoti su šalčiu
Populiarus sprendimas – pakelti valytuvų rankenas. Daugumoje transporto priemonių tai paprasta procedūra, tačiau kai kuriuose modeliuose reikia įjungti specialų aptarnavimo režimą. Tai ypač pasakytina apie automobilius, kurių valytuvų svirtys paslėptos po variklio dangčiu. Tačiau po to verta nepamiršti apsaugoti patį priekinį stiklą, nes pakeltos rankenėlės gali greitai nukristi veikiant šalčiui ir sugadinti priekinį stiklą.
Ką daryti, jei valytuvai nepakyla, o jų mentelės prišąla prie stiklo? Venkite jėga atitraukti valytuvus nuo priekinio stiklo. Vietoj to patartina išvalyti plotą aplink valytuvus nuo ledo ir sniego ir įjungti priekinio stiklo šildytuvą (jei automobilyje jis įrengtas) arba leisti pūsti į jį šiltam orui. Efektyvus sprendimas taip pat yra naudoti ledą šalinantį skystį. Visiškai negalima pilti karšto vandens ant priekinio stiklo, nes dėl to jis gali įtrūkti.
Be valytuvų rankenų pakėlimo, veiksmingas sprendimas yra naudoti specialius nuo užšalimo apsaugančius kilimėlius. Jie apsaugo ir priekinį stiklą, ir valytuvus nuo ledo ir sniego, todėl ryte, norėdami atsikratyti sniego, paprasčiausiai nuimkite kilimėlį nuo kėbulo. Tačiau svarbu užtikrinti, kad jie būtų patikimai pritvirtinti, kad, pavyzdžiui, naktį vėjas kilimėlio nenupūstų.
Pakelti valytuvai – taip kai kurie baudžia vairuotojus
Užstrigusių priekinio stiklo valytuvų pasitaiko ne tik žiemą, bet ir vasarą. Žinoma, kai yra šilta, nėra svarbu apsaugoti šepetėlius nuo užšalimo. Taip kai kurie žmonės baudžia kitus vairuotojus už tai, kad šie, pažeisdami taisykles ir kultūrą, neteisingai parkuojasi.
Tačiau svarbu atminti, kad teisiniu požiūriu bet koks kišimasis į svetimą nuosavybę, net ir netinkamai pastatytos transporto priemonės atveju, gali užtraukti atsakomybę už padarytą žalą. Automobilio savininkas turi teisę reikalauti atlyginti žalą, padarytą dėl pakeltų priekinio stiklo valytuvų, nepriklausomai nuo to, kur stovi transporto priemonė. Taigi, jei, pavyzdžiui, pakelti priekinio stiklo valytuvai nukrenta ant priekinio stiklo ir jį sugadina, savininkas, turintis vaizdo registratoriaus įrašą, gali savo teises ginti teisme.