Kaip prailginti padangų tarnavimo laiką sukeičiant jas ir kodėl tai naudinga? Sužinokime.
Kam yra atliekamas padangų sukeitimas?
Automobilio padangų, paprastai priekinių ir galinių, keitimo procesas, kuriuo siekiama prailginti kiekvienos padangos protektoriaus ir šoninių sienelių gumos kokybę. Daugeliu atvejų priekinės mūsų automobilių padangos paprastai dėvisi labiau nei galinės, nes joms tenka didesnis svoris, kadangi jos yra automobilio priekyje ir išlaiko variklio skyriaus svorį. Posūkiai taip pat skirtingai veikia kiekvieną iš priekinių ratų – reguliariai sukant į dešinę, labiau dėvisi priekinė dešinioji padanga, o dažnai sukant į kairę, žinoma, labiau dėvisi priekinė kairioji padanga. Yra skirtumų tarp automobilių su visais ir galiniais varomaisiais ratais, taip pat tarp automobilių su skirtingo dydžio ratais, todėl reikia daug ką įsidėmėti.
Mūsų transporto priemonės padangos atlieka keletą esminių funkcijų – jos, žinoma, padeda varyti automobilį, amortizuoja automobilio svorį, užtikrina sukibimą su keliu ir padeda sustabdyti automobilį. Štai kodėl taip svarbu reguliariai prižiūrėti savo automobilio padangas, o vienas geriausių būdų yra padangų sukeitimas, kad sumažėtų jų nusidėvėjimas ir pailgėtų jų eksploatavimo laikas.
Ką duoda automobilio padangų sukeitimas?
Padangų sukeitimas padės išsaugoti kiekvienos jūsų padangos protektoriaus ir šoninių sienelių kokybę. Kadangi vienos padangos, priklausomai nuo jų padėties automobilyje, patiria didesnę trintį ir pažeidimus nei kitos, jų keitimas padeda išlyginti nusidėvėjimą. Padangų protektorius užtikrina jų sukibimą su keliu, todėl jo išsaugojimas ne tik pagerins eksploatacines savybes ir išsaugos valdymo dinamiką, bet ir padės sutaupyti pinigų, nes sumažės tikimybė, kad vienas iš priekinių ratų sprogs dėl pernelyg intensyvaus naudojimo. Tai pagrindinė priežastis, kodėl mes keičiame padangas.
Kaip sukeisti padangas?
Spręsdami, kaip sukeisti padangas, nepamirškite, kad yra keli padangų sukeitimo būdai. Kurią iš jų pasirinkti, priklauso nuo vairuojamo automobilio tipo, jo transmisijos ir jame sumontuotų padangų. Nuo padangų padėties, jų dydžio ir nuo to, ar automobilyje įrengta priekinių, ar visų varančiųjų ratų sistema, priklauso, kaip bus veikiamos visos padangos ir koks bus jų nusidėvėjimo greitis. Priekiniai ir galiniai ratai atlieka skirtingas funkcijas, ir tai skiriasi FWD, RWD ir AWD automobiliuose.
Taip pat svarbu žinoti, kokio tipo padangos sumontuotos jūsų automobilyje. Nekryptinės padangos dažniausiai naudojamos lengvuosiuose automobiliuose ir reiškia padangas, kurių protektoriaus raštas sukurtas taip, kad optimaliai veiktų nepriklausomai nuo rato sukimosi krypties. Kryptinės padangos yra priešingos – jos skirtos suktis tik viena kryptimi. Tai nereiškia, kad automobilis su tokiomis padangomis negali važiuoti atbuline eiga, tačiau dėl V formos protektoriaus tai turi įtakos padangos tvirtinimui automobilio atžvilgiu. Kryptinės padangos užtikrina geresnę trauką ir valdymą ant šlapios ar sausos dangos, jos dažniausiai naudojamos didelio pravažumo automobiliuose.
Daugiau informacijos apie automobilių padangas galite sužinoti iš mūsų vadovo čia, tačiau kai sužinosite visą šią informaciją apie savo automobilį ir esamas padangas, galite vadovautis šiais nurodymais, kad žinotumėte, kaip tinkamai sukeisti automobilio padangas.
Galinių ir priekinių varomųjų ratų padangų sukeitimas
Daugumai lengvųjų automobilių reikia sukeisti priekiniais ratais varomas padangas. Kai visos keturios padangos yra vienodo dydžio, FWD automobilio padangas reikia sukeisti „kryžminio važiavimo“ principu, t. y. priekiniai varomieji ratai važiuoja tiesiai į automobilio galą, o galinės padangos juda į priekį ir skersai. Panašiai ir RWD automobilio galinės padangos juda tiesiai į priekį, o priekinės – į galą ir skersai.
AWD arba keturiais varomaisiais ratais varomų automobilių padangų sukeitimas
4×4 arba AWD automobilių padangų sukimosi procesas yra šiek tiek kitoks ir galbūt šiek tiek paprastesnis. Čia tinka „keturių padangų kryžminis sukeitimas“, kai galinė kairė padanga pasikeičia vietomis su priekine dešine, o galinė dešinė – su priekine kaire. Tai galioja ir neskirstomoms padangoms.
Jei sumontuotos krypties padangos, reikia atlikti tiesioginį pasukimą į priekį ir atgal, kai priekinė kairė keičiasi vietomis su galine kaire, o priekinė dešinė – su galine dešine.
Skirtingo dydžio padangos
Kai priekyje ir gale sumontuotos skirtingo dydžio padangos, situacija gali šiek tiek komplikuotis. Tai dažniausiai pasitaiko didelio našumo automobiliuose, pavyzdžiui, „Nissan 350Z“, arba superautomobiliuose, pavyzdžiui, „Lamborghini Aventador S“. Tačiau tam reikės išmontuoti, vėl sumontuoti ir iš naujo subalansuoti, jei šios padangos yra kryptinės.
Penkių padangų sukeitimas
Tai taikoma, kai norite įtraukti atsarginį ratą arba jei įvyko incidentas, dėl kurio reikėjo pakeisti atsarginę padangą. Tai netaikoma atsarginei padangai, kurią ketinate naudoti tik laikinai. Jei turite pilno dydžio atsarginę padangą ir norite ją įtraukti į sukimosi schemą, atsarginė padanga perkeliama į dešinę galinę padėtį, kai automobilis varomas priekiniais ratais, o priekinė dešinė padanga paliekama kaip atsarginė.
Kai rotacija vykdoma galiniais arba visais varomaisiais ratais, kai naudojama atsarginė padanga, užpakalinė kairė ir užpakalinė dešinė padangos perkeliamos atitinkamai į priekinę kairę ir dešinę – tačiau priekinė kairė tada užimama kaip atsarginė, o priekinė dešinė perkeliama į užpakalinę kairę, o atsarginė padanga įsiterpia į užpakalinę dešinę vietą.
Kaip dažnai reikėtų sukeisti padangas?
Daugelis automobilių specialistų rekomenduoja automobilių savininkams automobilio padangas sukeisti kas 5-8 tūkst. km, net jei nėra pastebimų nusidėvėjimo požymių. Tai reiškia, kad padangų sukeitimą galima sinchronizuoti su tepalų keitimo intervalais, nes serviso centras arba mechanikai vis tiek turės pakelti automobilį šiam darbui atlikti. Tai taip pat bus tinkamas metas apžiūrėti visas padangas, ar jos nėra susidėvėjusios, įsitikinti, kad padangos dėvisi netolygiai, pašalinti iš padangų protektoriaus akmenis ar šiukšles ir patikrinti padangų slėgį.
Žinoma, jei bet kuriuo metu reikia keisti padangas, tai yra idealus metas jas sukeisti – ypač todėl, kad tai reiškia, jog kai kurių padangų guma yra šviežesnė. Geriausia būtų įsigyti bent dvi tokias pačias naujas padangas, kad būtų užtikrinta subalansuota trauka. Geriausias scenarijus – pakeisti visas keturias padangas vienu metu, tačiau tai ne visada įmanoma. Tokiu atveju galioja bendra taisyklė: šviežiausios padangos visada turėtų būti skirtos galinėms, nepriklausomai nuo pavaros. Galiniai ratai užtikrina stabilumą, o be stabilumo negalite stabdyti ar greitėti, kai reikia.
Norite nusipirkti padangas, bet nežinote kokių išmatavimų pirkti, kad jos tiktų jūsų automobiliui? Skaitykite mūsų straipsnį Tinkamos padangos pagal automobilį.
Dažniausiai užduodami klausimai apie padangų sukeitimą
Kas nutiks, jei nesukeitinėsite padangų?
Jei automobilio padangų nesukeitinėsite, jos susidėvės netolygiai. Arba priekinė ar galinė pora susidėvės skirtingai, arba kairės ir dešinės pusės priekinės ar galinės padangos susidėvės skirtingai. Dėl to gali pablogėti valdymo kokybė ir gali tekti pirkti naujas padangas poromis, o ne visą komplektą.
Kaip sužinoti, kada arba kaip dažnai reikia keisti padangas?
Automobilio padangas galite kaitalioti nuvažiavę maždaug nuo 5 iki 8 tūkstančių kilometrų, kitu atveju padangas turėtumėte kaitalioti, kai pastebėsite pastebimą priekinių ir galinių arba kairiųjų ir dešiniųjų padangų nusidėvėjimo skirtumą, priklausomai nuo turimo automobilio.
Kiek laiko trunka padangų keitimas?
Apskritai tinkama padangų keitimo paslauga užtrunka nuo 15 iki 45 minučių, priklausomai nuo to, kiek užimtas servisas ir ar prašote ir papildomų paslaugų.
Ar naujas padangas turėčiau montuoti automobilio priekyje, ar gale?
Naujos padangos visada turėtų būti montuojamos automobilio gale, o susidėvėjusios padangos perkeliamos į priekį, nes naujos padangos užtikrins geresnį sukibimą automobiliui sukant ir suteiks stabilumo, reikalingo efektyviam stabdymui. Daugiau informacijos apie naudotas padangas rasite čia.
Ar skiriasi vasarinių ir žieminių padangų sukeitimas?
Visada saugiausia, kad ant automobilio bet kuriuo metu būtų keturios to paties tipo padangos, net jei jų amžius šiek tiek skiriasi. Panašiai kaip ir kryptinių ir ne kryptinių padangų atveju, negalima maišyti ir derinti įvairių tipų padangų. Daugiau informacijos apie vasarines ir universalias arba žiemines padangas rasite mūsų išsamiame vadove čia.