Atėjus šaltajam žiemos laikotarpiui ir sunkioms eismo sąlygoms, kai keliai pasidengia plikledžiu, žinoti, kaip vairuoti ant ledo ar apledėjusiuose keliuose, yra gyvybiškai svarbus gyvenimo įgūdis. Žinoma, geriausia būtų apskritai vengti važiuoti ant ledo, tačiau kartais tai tiesiog neįmanoma. Tokiu atveju būtina vairuoti kuo atsargiau. Laimei, šiuolaikinės technologijos padeda palengvinti šį sudėtingą procesą, taip pat keletas ekspertų patarimų.
Naudingi patarimai, kaip saugiai vairuoti ant ledo
Pateikiame keletą patarimų, padėsiančių užtikrinti saugų vairavimą esant apledėjusiam keliui:
- Važiuokite lėtai – kai kyla pavojus automobilio valdymui, geriausias būdas užtikrinti saugumą – sulėtinti greitį. Greitis žudo geriausiomis aplinkybėmis, tačiau važiuojant sniegu ir ledu jis yra tikras mirties nuosprendis. Tačiau tai taikoma ne tik tam, kaip greitai važiuojate; taip pat svarbu lėtai greitėti ir stabdyti.
- Laikytis didesnio saugaus atstumo. Net ir važiuodami mažesniu greičiu turite atsižvelgti į tai, kad ant ledo ar sniego slystantys automobiliai gali stabdyti kur kas ilgiau. Kuo daugiau erdvės paliksite tarp savęs ir priekyje važiuojančių automobilių, tuo daugiau laiko turėsite sureaguoti ir sustoti.
- Venkite stačių įkalnių ir (arba) nuokalnių – abiem šiais atvejais kyla pavojus prarasti sukibimą. Važiuojant į kalną reikia daugiau galios, tačiau greitai sukantis ratams, sumažėja sukibimas, todėl galite važiuoti ne į priekį, o atgal. Važiuojant nuo kalno kyla ne toks pat pavojus, tačiau jei padangos praranda sukibimą, gravitacija greitai pablogins situaciją ir pradėsite čiuožti nuo kalno.
- Išlaikykite matomumą – pasirūpinkite, kad priekinis stiklas nebūtų aprasojęs ar apledėjęs, užtikrindami, kad automobilyje būtų nustatyta pakankamai aukšta temperatūra. Be to, jei šiuo metu sninga, būtinai įjunkite priekinius žibintus.
Pagalbinės vairavimo technologijos žiemą
Nors vairuotojo įgūdžiai ir technika vaidina didžiulį vaidmenį valdant vairavimo apledėjusiais keliais riziką, yra nemažai technologinių funkcijų, padedančių išvengti avarijos, o kelios iš jų specializuojasi įveikti tokius iššūkius. Tarp jų yra šios:
- Stabilumo ir traukos kontrolės
- Priekinio susidūrimo išvengimas
- Adaptyvioji kruizo kontrolė
- Ženklų atpažinimas, įskaitant apledėjusius kelio ženklus
Ko nedaryti žiemą
Kaip ir yra patarimų, padedančių susidoroti su šalto oro keliamomis problemomis, taip pat yra keletas dalykų, kurių turėtumėte vengti:
- Nepasikliaukite automobilyje įmontuotu termometru, kuris rodo lauko temperatūra. Kadangi keliai ilgiau įgauna šilumos, jie gali būti apledėję net tada, kai rodmenys rodo, kad oras sušilo.
- Nenaudokite standartinės kruizo kontrolės. Modernesnės, adaptyviosios sistemos yra daug patikimesnės, tačiau vis tiek geriausia vadovautis praktiniu požiūriu.
- Venkite keliauti tamsoje. Tai apima ir nakties, ir ankstyvo ryto laikotarpius, kai matomumas yra blogesnis.
- Venkite lenkimo manevrų. Vairuotojai gali būti nekantrūs ir skubeti, bet saugiausia būtų vengti lenkimo manevrų, kai eismo sąlygos yra sunkios.
Kaip nuvalyti ledą nuo automobilio
Jei automobilis šaltuoju metų laiku paliekamas lauke, didelė tikimybė, kad teks susidurti su apledėjusiais ar net visiškai apledėjusiais langais. Tai visada reikėtų sutvarkyti prieš pradedant važiuoti. Jei iškrito didelis kiekis sniego, turėtumėte pilnai nuvalyti automobilį. Patekę į transporto priemonę, turėtumėte užvesti variklį ir įjungti šildymą. Kai kuriuose automobiliuose yra įrengtas nuotolinis variklio paleidimas ir klimato kontrolė, kad automobilis būtų šildomas jau prieš jums ateinant. Įjungti priekiniai ir galiniai žibintai padeda ištirpdyti ant dangčių susidariusį ledą. Jei ledas yra labiau užsispyręs, galite naudoti ledo grandiklį (plastikinį, ne metalinį) arba vandens ir alkoholio tirpalą. Daugiau informacijos rasite mūsų vadove, kaip valyti sniegą nuo automobilio ir apšalusius langus ir kaip elgtis su užšalusiomis automobilio durelėmis.
Dažniausiai užduodami klausimai
Ar važiavimas nedideliu greičiu padeda ant ledo?
Neabejotinai. Visada turėtumėte atidžiai valdyti greitį ir niekada neviršyti.
Kokią pavarą turėtumėte naudoti važiuodami ant ledo?
Geriausia yra antroji pavara. Pradėti važiuoti antrąja pavara gali atrodyti nelogiška, tačiau tai reiškia, kad iš pradžių ratai sukasi lėčiau, o tai užtikrina didesnį sukibimą.
Kas geriau važiuoja sniegu – mechaninė ar automatinė pavarų dėžė?
Abu veikia puikiai, tačiau mechaninė pavarų dėžė suteikia daugiau kontrolės galimybių. Be to, tai reiškia, kad galite pasinaudoti pirmiau minėtu patarimu, kaip pradėti važiuoti antra pavara.
Ką turėčiau daryti, kai mano automobilis užstringa ant ledo ar sniego?
Kastuvu pašalinkite sniegą aplink automobilį, taip pat ir iš apačios. Tada perjunkite važiavimo ir atbulinės eigos režimą, kad švelniai „išjudintumėte“ automobilį ir išlaisvintumėte jį nuo sniego, kuris vis dar liko prilipęs prie padangų. Tokiose situacijose būtina nenaudoti per daug gazo, kitaip galite tik dar giliau įklimpti. Nepakenks ir nedidelė šeimos ar kaimynų pagalba. Keletas papildomų rankų gali padėti išstumti automobilį. Tik nepamirškite atsilyginti.