Jaučiama vairo vibracija ne tik mažina vairavimo komfortą, bet ir kenkia kelionės saugumui. Kodėl vairuojant vibruoja vairas? Štai priežastys.
Vairuojant reikia nuolat laikyti rankas ant vairo, todėl bet kokį nukrypimą nuo normos vairo valdyme vairuotojai paprastai greitai pastebi. Dažniausiai pasitaikantis gedimas yra vairo vibracija, kuri gali būti jaučiama važiuojant (važiuojant mažu ar dideliu greičiu) arba tik stabdant. Šią būseną paprastai sukelia automobilio sudedamosios dalies defektas, tačiau gali būti ir visiškai banali priežastis, nereikalaujanti beveik jokio vairuotojo įsikišimo. Kodėl vairas vibruoja važiuojant? Sužinokite, kur ieškoti dažniausiai pasitaikančios priežasties.
Vairo vibracija vairuojant. Patikrinkite šiuos elementus
Didžioji dalis vairo mechanizmo vibracijos atvejų yra susiję su susidėvėjusia automobilio vairo sistema, kurioje atsirado daug laisvumo. Dažnai tai būna dėl pažeistų sudedamųjų dalių, pavyzdžiui, vairo traukių ir traukių antgalių arba net viso vairo mechanizmo. Vairo vibracijos taip pat gali atsirasti dėl pakabos. Tai gali sukelti, pavyzdžiui, susidėvėję valdymo svirčių kaiščiai ir įvorės, o kartais ir pažeisti amortizatoriai. Taip pat gali būti kalta stabdžių sistema. Vibraciją gali sukelti, pavyzdžiui, deformuoti stabdžių diskai arba susidėvėjusios stabdžių trinkelės (įskaitant netolygiai „susidėvėjusias“ trinkeles). Vairas taip pat vibruoja dėl ratų guolių, pusašių ar pavaros šarnyrų gedimo.
Aukščiau išvardytos priežastys yra susijusios tik su pagrindinėmis automobilio sistemomis. Tačiau prieš nusprendžiant siųsti automobilį išsamiai diagnostikai, kad rastume vairo vibracijos „kaltininką“, verta… nuvažiuoti kitu keliu. Kai kurie keliai yra pagaminti iš medžiagų, kurios gali perduoti per didelę vibraciją vairui, o važiuojant kitokios dangos keliu vibracija nutrūksta. Gali būti, kad vibraciją sukelia ant asfalto esantis sniegas ar kitos šiukšlės.
Jei vairas vibruoja važiuojant, priežasties galite ieškoti pačiuose ratuose. Tai gali būti dėl ratų disbalanso arba mechaninio ratlankio ar padangos pažeidimo. Be to, kartais vibraciją sukelia netolygiai susidėvėjusios padangos arba net per mažas / per didelis slėgis padangose. Todėl prieš mechanikui toliau ieškant vibracijos priežasties, reikėtų nuodugniai patikrinti padangų ir ratų būklę.
Vairo vibracija važiuojant 120 km/val. ir kitais dideliais greičiais. Paprastai problema kyla būtent čia
Paprastai aiškiai juntamos vairo vibracijos, atsirandančios važiuojant didesniu greičiu (maždaug 100 km/h, 120 km/h, 140 km/h), yra susijusios su ratais, t. y. ratlankiais ir padangomis. Pagrindinė problema dažnai būna ratų neatitikimas: šiuo atveju vibracija didėjant greičiui didėja. Neretai vairo vibraciją sukelia į protektorių įsirėžęs akmuo. Tai lengva nustatyti pagal stuksenimo garsą, kuris stiprėja greitėjant. Vibraciją taip pat sukelia netinkamai dėvėtos arba nepakankamai pripūstos padangos ir deformuoti ratlankiai. Taip pat dažnai pasitaiko netinkamas ratų suvedimas (ratai nėra vienoje linijoje su keliu) ir… nepakankamai priveržti ratų varžtai. Žinoma, negalima atmesti ir pirmiau minėtų automobilio pakabos, vairo ir stabdžių sistemų gedimų.
Jei važiuojant 120 km/val. ar didesniu greičiu automobilio vairas vibruoja, pirmiausia reikia subalansuoti ratus ir sureguliuoti ratų suvedimą. Jei tai nepadeda, problema gali kilti dėl itin „nusidėvėjusių“ padangų arba kreivų ratlankių. Jei šis patikrinimas nieko neparodo, vibracijos priežasties reikia ieškoti pakaboje arba važiuoklėje.
Stabdant vairas vibruoja. Galimos priežastys
Kita vertus, dėl perkaitintų stabdžių diskų labai dažnai atsiranda vairo vibracija, kai stabdoma. Vibracija atsiranda dėl nevienodo stabdžių trinkelių spaudimo į disko paviršių (iš tikrųjų tik į jo dalį, o ne į visą diską). Kreivi stabdžių diskai gali sukelti labai pastebimą vibraciją, ypač stabdant greitkeliu. Kartais dėl to kaltos susidėvėjusios stabdžių trinkelės. Trinkelių paviršius taip pat gali nusidėvėti netolygiai, todėl trinkelių ir disko kontaktas gali būti prastas, o tai sukelia vibraciją. Kartais problema būna sugedęs stabdžių suportas, susidėvėję stabdžių būgnai (jei automobilis juos turi; kartais jie būna ant galinės ašies) arba sugedusios ratų stebulės.
Jei stabdant automobilio vairas vibruoja, pirmiausia reikia patikrinti stabdžių sistemą. Labiausiai tikėtina, kad reikės pakeisti stabdžių diskus, nors kai kuriais atvejais juos dar galima sukti. Tuo pačiu metu pravartu pakeisti ir stabdžių trinkeles. Populiarių automobilių stabdžių diskų ir trinkelių komplektas nėra didelis turtas, o juos pakeitus bus išspręsta vibracijos problema ir ilgai galėsite būti ramūs.