Daugelyje senesnių automobilių oro kondicionierius, jei jis buvo įrengtas, pagal nutylėjimą buvo išjungtas, tačiau bet kada galėjo būti įjungtas. Neautomatinio oro kondicionieriaus atveju taip pat buvo mechaniniai dviejų padėčių jungikliai – tik vairuotojas nuspręsdavo, ar įjungti oro kondicionierių, ar ne. Daugumoje šiuolaikinių automobilių atsakymas į klausimą, ar verta palikti įjungtą oro kondicionierių net ir žiemą, yra labai paprastas.
Žiemą būdavo patartina bent retkarčiais įjungti oro kondicionierių, nes kiekvieną kartą jį įjungus šaldymo agentas ir sandarinimo alyva tolygiai pasiskirstydavo visoje sistemoje. Tie, kurie visą žiemą važinėjo su išjungtu oro kondicionieriumi, pavasarį dažnai nustebdavo sužinoję, kad sistema neveikia. Autoservise paaiškėdavo, kad sistema yra tuščia ir skylėta, todėl ją reikėdavo visiškai sutvarkyti.
Kodėl žiemą apskritai reikia išjungti oro kondicionierių?
Vyrauja nuomonė, kad veikiantis oro kondicionierius padidina degalų sąnaudas. Taip iš tiesų yra, tačiau oro kondicionieriaus kompresoriaus pasipriešinimas priklauso nuo sistemos apkrovos. Jei lauke karšta, o mes norime, kad automobilyje būtų maloni vėsa, oro kondicionierius veikia visu pajėgumu ir kompresorius kelia didelį pasipriešinimą. Tada padidėja degalų sąnaudos.
Šiuolaikinėse automobilių oro kondicionavimo sistemose kompresoriaus pasipriešinimas, kai nereikia vėsinti į automobilio saloną patenkančio oro, yra nereikšmingas: sistema veikia, bet neaušina. Todėl oro kondicionieriaus išjungimas neturi ekonominės prasmės.
Išjunkite oro kondicionierių ir iš karto pajusite
Be to, dažniausiai vairuoti su išjungtu oro kondicionieriumi tiesiog neįmanoma. Išjunkite jį – geriausia lietingą dieną – ir netrukus suprasite, kad automobilio langai beveik iš karto pasidengia vandens garų sluoksniu. Įjungus oro kondicionierių, jie netrukus vėl tampa skaidrūs. Štai ir atsakymas į klausimą: ar verta žiemą išjungti oro kondicionierių? Žinoma, ne.
Ar langai rasoja, nors įjungtas oro kondicionierius? Tai tipiškas gedimas
Tačiau dažnai būna, kad langai rasoja, nors oro kondicionierius įjungtas. 99 atvejais iš 100 tokios situacijos priežastis yra labai susidėvėjęs, užsikimšęs salono filtras. Šis filtras sulaiko nešvarumus, kuriuos vėdinimo sistema įsiurbia iš išorės, tačiau, užsipildęs nešvarumais, jis taip pat kelia vis didesnį pasipriešinimą ir pradeda trikdyti oro cirkuliaciją. Kraštutiniais atvejais jame pūva smulkūs lapai, šakelės ir kitos organinės medžiagos, sudarydamos savotišką derlingą dirvožemį. Tokiomis sąlygomis puikiai vystosi įvairūs grybeliai ir kiti mikroorganizmai, kurių buvimą galima atpažinti iš būdingo „puvėsių“ kvapo.
Laimei, šį gedimą pašalinti labai paprasta: pakeiskite salono filtrą ir pamirškite apie langų rasojimą. Autoservisai paprastai siūlo sistemos dezinfekciją ir net automobilio salono apdorojimą ozonu, kuo verta pasinaudoti, tačiau pagrindas yra filtro keitimas. Pakeitus salono filtrą, įjungus oro kondicionierių, langų rūko problema turėtų būti išspręsta beveik iš karto.