Kuro filtro keitimas yra dažnai pamirštama techninės priežiūros užduotis. Kaip dažnai reikėtų keisti degalų filtrą? Kokios pasekmės gali kilti, jei to nepadarysite?
Automobilis naudojamas reguliariai keičiant eksploatacines dalis. Be skysčių (alyvos, aušinimo ir (arba) aušinimo skysčių ir t. t.), reikia pasirūpinti, kad būtų reguliariai keičiami įvairių tipų filtrai. Vairuotojai paprastai nepamiršta keisti dviejų filtrų – tepalo ir salono filtrų. Pirmuosius todėl, kad tai susiję su įprastine veikla keičiant variklio alyvą, antruosius paprastai tada, kai pastebimi nusidėvėjimo požymiai, pavyzdžiui, nemalonus kvapas salone arba susilpnėjęs oro kondicionieriaus veikimas.
Kuro filtras. Kam jis naudojamas automobilyje?
Automobilyje yra dar vienas labai svarbus filtras, kuris vis dėlto ilgai išlieka pilnai veikiantis, todėl vartotojai kartais jo neįvertina. Kalbame apie degalų filtrą, kuris ne tik apsaugo variklį nuo užteršto benzino ir (arba) dyzelino patekimo į jį, bet ir izoliuoja degaluose esančias vandens molekules (dėl kondensacijos bake arba vandens susikaupimo žiemos sąlygomis, kurios yra palankios šiam procesui). Dėl šios priežasties degalų filtrai turi vandens rinktuvus. Atėjus šalčiams, susidaręs ledas apriboja filtro pralaidumą arba visiškai jį sugadina, o tai brangiai kainuoja, įskaitant įpurškimo siurblio ir purkštukų pažeidimus. Šiuolaikiniuose varikliuose šie komponentai yra labai jautrūs bet kokiems nešvarumams ir vandeniui degaluose, nes jie veikia esant labai aukštam slėgiui ir labai tiksliai.
Kaip dažnai turėčiau keisti kuro filtrą?
Purkštukų keitimo kaina svyruoja apie 200 eurų už vienetą. Panašią sumą, tačiau už komplektą, teks sumokėti svarstant pigesnį purkštukų regeneravimo variantą. Kaip matote, tai nemažos sumos, todėl geriau laikytis automobilio gamintojų rekomenduojamų kuro filtrų keitimo intervalų. Kai kuriuose automobiliuose tai reikia daryti kas 30 000 km, kituose – kas 60, 100 ar net 120 000 km. Jei automobiliu daug važinėjama ir po jo variklio dangčiu yra dyzelinis variklis, verta priimti taisyklę degalų filtrą keisti kaskart keičiant alyvą. Tinkamiausiu metų laiku reikėtų laikyti vasaros ir rudens sandūrą, nes tuomet prasideda pirmosios šalnos, t. y. sąlygos, palankios nešvarumams ir vandeniui kauptis filtre.
Kuro filtras – simptomai
Degalų filtrą būtinai reikėtų patikrinti, kai variklį vargina tipiški degalų sistemos pažeidimų simptomai. Jei variklis užstringa, praranda galią, nesisuka arba sunkiai užsiveda, gali būti, kad degalų filtras ilgą laiką nebuvo keistas. Naujesniuose automobiliuose atitinkama kontrolinė lemputė (įskaitant „Check Engine“) arba pranešimas prietaisų skydelyje primena vairuotojams, kad reikia pakeisti filtrą: kartais taip pat patariama iš separatoriaus išpilti vandens perteklių. Dėl daugelio vairuotojų atsainaus požiūrio dažnai susiklosto situacijos, kai mechanikas keičia filtrą kelerių metų senumo automobilyje, kuriame jis buvo nuo naujo.
Kur automobilyje yra degalų filtras?
Degalų filtras paprastai būna metalinis arba skaidraus plastiko bakelis su kasete viduje. Kartais keičiama visa skardinė, kartais reikia pakeisti tik pačią kasetę. Paprastai jį galima rasti prie McPherson statramsčių taurelių, prie variklio skyriaus pertvaros arba po ja, prie degalų bako (arba jo viduje) arba išilgai degalų tiekimo linijų.
Degalų filtro keitimas. Kaip pakeisti degalų filtrą?
Radę filtrą, turite užspausti nuo jo einančius guminių žarnų galus, nuimti žarnų spaustukus, išimti seną filtrą ir pakeisti pačią kasetę arba įdėti naują filtrą pagal degalų tekėjimo kryptį. Kai tai atliksite, viską sumontuokite atvirkštine tvarka. Jei degalų filtras yra sunkiai prieinamoje vietoje arba jam pakeisti reikia specialių įrankių, turime jį pakeisti pas mechaniką.
Tačiau tai dar ne viskas – dar reikia „padėti“ siurbliui tinkamai siurbti degalus. Norėdami tai padaryti, kelis kartus pasukite uždegimo raktelį ir šiek tiek palaukite. Kita vertus, dyzeliniuose varikliuose būtina išleisti orą iš degalų sistemos. Naujesniuose modeliuose tai atliekama automatiškai, pasukus raktelį ir kurį laiką palaikius jį uždegimo padėtyje. Kita vertus, senesniuose dyzeliniuose agregatuose įrengti rankiniai oro nuleidimo įtaisai – specialus siurblys (degalų vamzdynų sutankinimas) arba mygtukas ant degalų filtro korpuso. Juos reikia spausti tol, kol visa sistema prisipildo degalų.
Kai kurių tipų filtrus prieš keičiant reikia užpilti atitinkamais degalais.