Žiema yra vienas sudėtingiausių metų laikų jūsų automobilio varikliui, o jos poveikis neišnyksta atėjus pavasariui. Mechanikai primygtinai rekomenduoja po žiemos pakeisti alyvą, kad išsaugotumėte variklio sveikatą ir efektyvumą. Tačiau kodėl tai taip svarbu? Štai ką turite žinoti.
1. Šaltas oras gadina variklio alyvą
Žiemą variklio alyva patiria didelį stresą dėl šalto variklio užvedimo, trumpų kelionių ir drėgmės poveikio. Kiekvieną kartą, kai šaltą rytą užvedate automobilį, alyva išlieka tiršta ir vangi, kol sušyla. Tačiau dažnos trumpos kelionės neleidžia jai pasiekti optimalios temperatūros, todėl alyvoje padaugėja kondensato ir kaupiasi vanduo. Ši vandens tarša gali pabloginti alyvos tepimo savybes, todėl greičiau dėvisi variklis.
2. Degalų praskiedimas – paslėpta grėsmė
Šiuolaikiniuose varikliuose šaltuoju metų laiku degalai dažnai skystėja. Kai šalto variklio variklis dirba turtingai, nesudegę degalai gali prasiskverbti į alyvą, sumažindami jos klampumą ir susilpnindami jos gebėjimą apsaugoti variklio komponentus. Ilgainiui susidaro alyvos ir degalų mišinys, kuris ne tik praranda tepimo efektyvumą, bet ir gali sukelti variklio stuksenimą bei priešlaikinį nusidėvėjimą.
3.Padidėjęs užterštumas žiemą
Priešingai nei manoma, žiemos sąlygomis į variklį patenka daugiau teršalų nei vasarą. Drėgni, druskomis ir purvu padengti keliai padidina tikimybę, kad į variklį pateks šiukšlių. Nors oro filtrai padeda sumažinti poveikį, jie nepašalina visų dalelių. Šie teršalai susimaišo su alyva ir dar labiau pablogina jos veikimą.
4. Nuosėdų susidarymo ir kondensacijos problemos
Jei kada nors tikrinote alyvos dangtelį ir pastebėjote pienišką nuosėdą, tai reiškia, kad variklio alyvoje yra per daug drėgmės. Ši dumblo pavidalo medžiaga susidaro, kai dėl šalto oro ir prastos ventiliacijos susikaupia kondensatas. Dumblas gali užkimšti alyvos kanalus, todėl sumažėja tepimo efektyvumas ir padidėja variklio gedimo rizika.
5. Turbokompresorinių ir modernių variklių apsauga
Šiuolaikiniai varikliai, ypač turbokompresoriniai, labai priklauso nuo švarios, aukštos kokybės alyvos. Variklio alyva ne tik sutepa judančias dalis, bet ir aušina turbokompresorių, palaiko kintamą vožtuvų laiką ir apsaugo jautrius komponentus. Nešvari arba praskiesta alyva gali pagreitinti šių dalių nusidėvėjimą ir lemti brangiai kainuojantį remontą.
6. Kada turėtumėte keisti alyvą?
Specialistai rekomenduoja keisti variklio alyvą žiemos pabaigoje arba ankstyvą pavasarį. Taip užtikrinama, kad visi susikaupę teršalai, degalų likučiai ir drėgmė bus pašalinti anksčiau, nei jie padarys didelę žalą. Nors kai kurie vairuotojai renkasi alyvos keitimą du kartus per metus (pavasarį ir rudenį), jei alyvą keičiate tik kartą per metus, geriausia rinktis pavasarį.
7. Papildoma patikros po žiemos nauda
Alyvos keitimas yra tik vienas iš po žiemos atliekamos automobilio techninės priežiūros aspektų. Mechanikai taip pat rekomenduoja patikrinti, ar nėra rūdžių, stabdžių susidėvėjimo ir pakabos pažeidimų, nes žiemos kelių druska ir duobės gali pakenkti įvairiems komponentams. Užtikrindami, kad jūsų automobilis būtų geriausios būklės šiltuoju metų laiku, galite išvengti netikėtų gedimų ir brangiai kainuojančio remonto.
Jei po žiemos nepaisysite alyvos keitimo, galite smarkiai sugadinti variklį ir padidinti remonto išlaidas. Kadangi teršalai, degalų praskiedimas ir drėgmė turi įtakos alyvos veikimui, pakeisti alyvą pavasarį yra geriausias būdas užtikrinti sklandų automobilio veikimą. Greitas apsilankymas pas patikimą mechaniką gali išgelbėti jus nuo didelio galvos skausmo ateityje. Nelaukite – apsaugokite savo variklį jau šiandien!