Žiemą vairuotojai susiduria su daugybe iššūkių sniegu ir ledu padengtuose keliuose. Dažnai nepastebimas veiksnys, galintis turėti didelės įtakos saugumui ir eksploatacinėms savybėms, yra padangų slėgis. Naujausi bandymai atskleidė, koks slėgis padangose yra optimalus žiemos sąlygomis, ir jų rezultatai gali jus nustebinti.
Eksperimentas: Įvairaus slėgio bandymai
2022 m. buvo atlikta nemažai bandymų, siekiant įvertinti žieminių padangų eksploatacines savybes esant skirtingiems slėgio lygiams. Eksperimento, atlikto ant sniego ir ledo, metu buvo naudojamas platus slėgio diapazonas: 10, 20, 30, 40 ir 50 PSI (atitinkamai 0,69, 1,38, 2,07, 2,75 ir 3,45 bar). Standartinis transporto priemonės gamintojo rekomenduojamas slėgis buvo 35 PSI.
Atliekant bandymus buvo matuojamas greitėjimas, stabdymas ir rato įveikimo laikas ant sniego ir ledo, siekiant nustatyti, kaip slėgio lygis veikia eksploatacines savybes. Be to, ekspertų vertinimai ir pastabos papildė duomenis vertingu kontekstu.
Pagrindinės išvados
Greitėjimo efektyvumas
- Ant sniego: Geriausias pagreitis nuo 5 iki 35 km/h buvo pasiektas esant mažiausiam 10 PSI slėgiui ir užtruko 4,69 sekundės. Didėjant slėgiui, rezultatai nuolat mažėjo, o prasčiausias rezultatas (5,65 sekundės) užfiksuotas esant 50 PSI slėgiui.
- Ant ledo: netikėtai optimalus slėgis šiek tiek pasikeitė. Geriausia trauka buvo stebima esant 20 PSI, o po to – 30 PSI. Esant mažiausiam slėgiui – 10 PSI, eksploatacinės savybės labai pablogėjo.
Stabdymo rezultatai
- Ant sniego: Mažesnis slėgis pasirodė esąs geresnis stabdant. Esant 10 PSI slėgiui, stabdymo kelias nuo 40 iki 5 km/h buvo tik 17,91 metro. Palyginimui, 30 PSI slėgis leido nuvažiuoti 18,19 metro, o 50 PSI slėgis stabdymo kelią prailgino iki 18,90 metro.
- Ant ledo: Trumpiausias stabdymo kelias (11,85 m) buvo pasiektas esant 10 PSI slėgiui, tačiau valdymas tapo mažiau nuspėjamas. Įdomu tai, kad „optimalus“ 30 PSI slėgis veikė prasčiausiai – 14,67 metro.t 14.67 meters.
Rato laikai ant sniego
Snieguotoje trasoje bandyti automobiliai greičiausiai įveikė trasą esant 10 PSI slėgiui (78,1 sekundės), o didėjant slėgiui laikas lėtėjo. Tačiau, esant gamintojo rekomenduojamam 35 PSI slėgiui, automobilis buvo valdomas stabiliau, nepaisant lėtesnio laiko.
Ekspertų pastebėjimai
Nors mažesnis slėgis užtikrino geriausią sukibimą ir trumpiausią stabdymo kelią, dėl jo valdymas tapo sudėtingesnis. Vairuotojams reikėjo dažnai atlikti korekcijas, o tai galėjo būti sudėtinga, ypač mažiau patyrusiems asmenims. Didesnis slėgis, artimesnis gamintojo rekomendacijoms, užtikrino labiau nuspėjamas ir saugesnes valdymo savybes.
Vairavimo žiemą rekomendacijos
- Laikykitės gamintojo rekomendacijų: Daugumai vairuotojų saugiausia naudoti gamintojo rekomenduojamą padangų slėgį, ypač esant mišrioms kelio sąlygoms.
- Pritaikykite konkrečioms sąlygoms: Jei važiuojate tik sniegu ar ledu, šiek tiek sumažinę slėgį galite pagerinti sukibimą, tačiau tik saugiose ribose.
- Venkite ekstremalaus spaudimo: Labai mažas slėgis (pvz., 10 PSI) gali sugadinti ratlankius, kai atsitrenkiama į duobes, o labai didelis slėgis (pvz., 50 PSI) gali susidėvėti pakabos komponentai ir sumažinti važiavimo komfortą.
- Reguliarūs patikrinimai: Visada stebėkite padangų slėgį, ypač šaltuoju metų laiku, nes krentant temperatūrai slėgis mažėja.
Šis bandymas atskleidžia padangų slėgio ir važiavimo žiemą charakteristikų ryšio niuansus. Nors mažesnis slėgis gali būti naudingas važiuojant ant sniego ir ledo, tačiau dėl jo sumažėja valdymo ir saugumo savybės. Galiausiai laikytis gamintojo rekomenduojamo slėgio išlieka patikimiausias būdas kasdieniam vairavimui žiemą, užtikrinant sukibimo, valdymo ir saugumo pusiausvyrą.