Dėl žemos temperatūros žiemą ir aukštos temperatūros vasarą „akumuliatorius“ gali būti neefektyvus, todėl automobilį užvesti gali būti sunku. Vis dėlto yra būdas suteikti akumuliatoriui tinkamą impulsą ir, net jei akumuliatoriaus eksploatavimo laikas jau baigiasi, nuvažiuoti automobiliu esant žemai lauko temperatūrai.
Dauguma vairuotojų nesuvokia, kad vasarą akumuliatorius patiria didžiausią apkrovą. Dėl aukštos temperatūros akumuliatorius patiria apkrovą, kuri dažnai išryškėja tik žiemą, kai negalite užvesti automobilio. Esant aukštesnei nei 25 laipsnių Celsijaus temperatūrai, savaiminio išsikrovimo procesas vyksta daug greičiau. Kas 10 laipsnių Celsijaus virš 25 laipsnių Celsijaus temperatūros padidėjimas padvigubina akumuliatoriaus viduje vykstančių cheminių reakcijų greitį, o tai reiškia greitesnį nusidėvėjimą. Dar blogiau, net ir ilgam palikus automobilį, akumuliatorius nepraranda savo savybių – akumuliatoriaus viduje nuolat vyksta cheminiai procesai, bloginantys jo būklę.
Taip yra todėl, kad stovint įvairios automobilio elektroninės sistemos – nuo signalizacijos iki jutiklių – nuolat „siurbia“ energiją iš akumuliatoriaus. Nepadeda ir trumpos kelionės, nes generatorius tiesiog nespėja įkrauti akumuliatoriaus. Todėl naudinga retkarčiais leistis į ilgesnes keliones, kad akumuliatorius būtų tinkamai įkrautas ir tarnautų ilgiau.
Problemos užvedant automobilį? Priežastis gali būti nešvarus akumuliatorius
Daug akumuliatoriaus problemų kyla dėl paprasčiausio aplaidumo. Surūdiję laidai ar atsilaisvinusios jungtys – tai lengvas būdas neleisti elektrai tekėti taip, kaip turėtų. Todėl verta kartkartėmis pažvelgti po variklio dangčiu ir patikrinti jų būklę.
Taip pat nepamirškite išvalyti akumuliatoriaus gnybtų. Ant gnybtų dažnai atsiranda baltų likučių, kurie veiksmingai blokuoja srovės tekėjimą. Laimei, užtenka griebtis specialaus valiklio ir problema išnyksta.
Silpnas automobilio akumuliatorius – kaip įveikti šią problemą?
Geriausias sprendimas, žinoma, yra išimti akumuliatorių ir įkrauti jį, pavyzdžiui, namuose esančiu įkrovikliu. Verta prisiminti, kad įkrovimo procesą geriausia atlikti kambario temperatūroje, o ne, pavyzdžiui, lauke, kai akumuliatorius sumontuotas tikslinėje vietoje.
Jei lauke šalta, svarbu prisiminti, kad akumuliatoriaus efektyvumas sumažėja, net jei akumuliatorius yra palyginti naujas ir geros būklės. Esant 0 laipsnių Celsijaus temperatūrai, akumuliatorius praranda apie 20 proc. įprastos talpos. Gyvsidabrio stulpeliui nukritus iki -18 laipsnių Celsijaus, akumuliatorius gali prarasti iki pusės savo talpos. Geriausia akumuliatoriaus darbo temperatūra yra 15-25 laipsniai Celsijaus – tuomet jis pasiekia savo vardinę talpą ir lėčiausiai dėvisi.
Kai kurie vairuotojai pataria, kad norint padidinti automobilio užvedimo galimybes šaltuoju metų laiku, kai silpnas akumuliatorius yra silpnas, verta jį tinkamai pakurstyti. Kaip tai padaryti? Prieš pasukdami uždegimo raktelį, kelias sekundes tiesiog įjunkite artimųjų šviesų žibintus.
Tai veikia pagal principą, kai prieš didesnę apkrovą akumuliatoriui tenka nedidelė apkrova. Įjungus šviesas 10-15 sekundžių, lemputės ima srovę ir sukelia nedidelį akumuliatoriaus įkaitimą bei nedidelę cheminę reakciją jo viduje.
Kai šviesos išjungiamos, akumuliatoriaus įtampa trumpą akimirką būna šiek tiek didesnė nei prieš įjungiant šviesas. Šį momentą geriausia išnaudoti bandant įjungti akumuliatorių. Tačiau šis metodas gali veikti tik esant šiek tiek išsikrovusiam akumuliatoriui – esant silpnam „akumuliatoriui“, geriau iš karto ieškoti starterio laidų ir energijos „donoro“.