Sninga ir nustoja veikti daugelis automobilio pagalbinių sistemų? Tai visai nebūtinai turi būti gedimas. Be to, yra beprotiškai paprastas būdas tai padaryti.
Visi, kurie žiemą yra vairavę automobilį, kuriame įrengta visapusiška pagalbos vairuotojui sistema, žino: kai pradeda rimtai snigti, prietaisų skydelyje vienas po kito pasirodo įspėjamieji pranešimai, įspėjantys apie tam tikrų pagalbos vairuotojui komponentų neveikimą arba gedimus. Tai nebūtinai reiškia, kad turite vykti į techninės priežiūros centrą – nieko panašaus! Kai ant kamerų ar radarų prilipęs sniegas ištirps, gedimas „išsispręs savaime“.
Žiemos ironija
Tai ironiška, nes dėl sniego pagalbinės vairotojo sistemos nustoja veikti kaip tik tada, kai jų ypač reikia: kai yra slidu, tamsu ir pavojinga.
„ACC sistema laikinai nepasiekiama“ – tai pranešimas, ypač dažnai pasitaikantis automobiliuose sningant. ACC – tai adaptyvioji greičio palaikymo sistema (Adaptive Cruise Control, arba aktyvioji greičio palaikymo sistema), kuri naudoja tolimojo nuotolio radarą ir pagalbinę kamerą už priekinio stiklo viršaus arba tiesiog kelių kamerų sistemą. Kad kamera veiktų, ją saugantis stiklas turi būti skaidrus. Kad radaras būtų visiškai jautrus, jis neturi būti padengtas sniegu. Tuo tarpu visi žino, kad kai kelininkai pradeda barstyti druską, stiklas būna švarus, kad ir kas būtų.
Reikia suprasti, kad kai sninga, juostų kontrolės sistema taip pat nustoja veikti. Kaip ji gali veikti, jei eismo juostos tampa nematomos? Štai įdomus faktas: kai kurios moderniausios aktyviosios eismo juostų kontrolės sistemos iš dalies veikia net ir tada, kai važiuojamojoje kelio dalyje eismo juostų nematyti – jos atpažįsta važiuojamosios dalies kraštus, tačiau, žinoma, tik iki tam tikro matomumo lygio.
Paprastas būdas
Automobiliuose, kuriuose gamykloje sumontuoti priekiniai parkavimo jutikliai, taip pat gali pasireikšti dar vienas specifinis, nerimą keliantis simptomas, susijęs su sniegu: važiuojant mažesniu greičiu vairuotojas įspėjamas, kad automobilis tuoj atsitrenks į kliūtį. Šiuo atveju pavojaus signalą paprastai įjungia ne susidūrimo išvengimo sistema (todėl rizika, kad automobilis be priežasties staiga sustos, yra minimali), o parkavimo jutikliai. Priekiniai parkavimo jutikliai įsijungia važiuojant mažesniu nei 20 km per valandą greičiu. Padengti sniegu, jie gali įspėti apie kliūtį, kurios ten nėra! Kai greitėjate, signalizatoriai nutyla. Bet kokiu atveju tereikia išlipti iš automobilio su skuduru, nuvalyti bamperį – ir problema baigta.
Abejojate automobilių stovėjimo aikštelėje? Išlipkite iš automobilio
Tas pats pasakytina ir apie galinę kamerą: kad ji būtų naudinga, turi būti aiški. Nedaugelyje automobilių (tarp jų ir kai kuriuose „Volkswagen“ modeliuose) yra gerai apgalvota kameros įtraukimo, kai ji nenaudojama, sistema – tada, pasirinkus atbulinės eigos pavarą, ekrane matome aiškų vaizdą. Kituose automobiliuose kamera greitai užsiteršia ir tampa nenaudinga.
Patarimas: Automobilyje esanti kamera tinginiauja ir užmigdo jūsų budrumą – tapę nuo jos priklausomi, jei abejojate, ar galite važiuoti atbuline eiga, geriau išlipkite iš automobilio ir patikrinkite, kas vyksta už jo, tada nuvalykite kamerą šluoste.
Švara taip pat svarbi aklosios zonos transporto priemonių aptikimo sistemoms. Šios sistemos yra pagrįstos, po veidrodėliais sumontuotomis kameromis arba jutikliais, kurie gali būti įrengti, pavyzdžiui, po galiniu bamperiu. Kad visa tai veiktų tinkamai, paviršiai, už kurių yra jutikliai ir kameros, turi būti švarūs. Kitaip sistema nustos veikti arba praras budrumą