Dėl automobilio gedimo variklis gali įjungti avarinį režimą. Ar jį galima išjungti? Jei taip, kaip?
Dėl išsamios automobilio elektronikos labai lengva diagnozuoti automobilio gedimą: tereikia jį prijungti prie diagnostikos sąsajos ir rodomas gedimo kodas nurodys tikėtiną gedimo priežastį. Kita vertus, įvairių komponentų sankaupa reiškia, kad vairuotojai yra „bombarduojami“ įvairiais automobilio siunčiamais pranešimais. Tai smarkiai sumažina kelionės komfortą, ypač dėl to, kad kai kurie signalai nesusiję su gedimais, dėl kurių reikia skubiai įsikišti, ir neturi įtakos vairavimo saugumui.
Tačiau kai kurie elektronikos siunčiami pranešimai yra gana bendro pobūdžio. Pavyzdžiui, variklio patikros lemputė gali rodyti viską – nuo išmetimo sistemos problemų iki uždegimo komponentų ir variklio techninės įrangos problemų. Kartais kartu su variklio patikros lemputės signalu variklis įjungia avarinį režimą. Šiuolaikinių automobilių savininkams tai gali būti tikras košmaras, todėl jie dažnai ieško atsakymų į klausimą, kaip išjungti variklio avarinį režimą. Tačiau ar tai apskritai įmanoma? O gal gedimas „išsispręs“ savaime? Apžvelgiame automobilio variklio avarinį režimą.
Taip pat skaitykite: „Variklio lemputė „check engine“ – kada ji užsidega ir dėl kokių priežasčių?“
Variklio avarinis režimas. Kaip atpažinti?
Avarinį režimą elektronika įjungia aptikusi gedimą, kuris gali pasikeisti į blogąją pusę, nors pavaros blokas ir toliau veikia standartiniais parametrais. Jį galima apibūdinti kaip variklio „gynybinį atsaką“ į aptiktą komponento gedimą. Todėl tai yra riboto veikimo režimas, įjungiamas siekiant užkirsti kelią tolesniam gedimo vystymuisi ir galimam jo perdavimui kitiems variklio komponentams.
Apie avarinį variklio režimą praneša kontrolinė variklio lemputė, o jos įjungimą kartais lydi staigus trūkčiojimas. Įjungus avarinį režimą, variklio veikimas labai apribojamas: dažnai neįmanoma įsibėgėti iki didesnio nei 80 km/h greičio, o tai gali būti labai pavojinga greitkeliuose. Be to, pastebimai sumažėja greitėjimo efektyvumas, o automobilis praranda gebėjimą efektyviai įveikti įkalnes. Taip pat gali atsitikti, kad elektronika išjungs tam tikras saugos sistemas (pvz., traukos kontrolės sistemą) arba užblokuos automatinę pavarų dėžę viena pavara.
Kodėl variklis įjungia avarinį režimą?
Automobilio avarinio režimo įjungimo priežasčių gali būti labai daug. Kartais tai susiję su būtinybe papildyti eksploatacinius skysčius, tačiau dažniau tai rodo gedimą automobilio elektronikoje arba pačiame variklyje ir su juo bendradarbiaujančiose sudedamosiose dalyse. Dažniausiai dėl gedimų variklis pereina į avarinį režimą:
- Lambda zondai;
- EGR vožtuvas;
- Turbokompresoriai;
- Jutikliai;
- Stabdžių sistema;
- Degalų sistema.
Perjungus variklį į avarinį režimą, iš karto nebus galima atsakyti į klausimą, kas tiksliai lėmė tokią padėtį. Būtina toliau diagnozuoti problemą prisijungus prie diagnostikos kompiuterio, o tai galite padaryti patys (jei turite tinkamą diagnostikos sąsają). Problemos priežasties pašalinimas paprastai jau būna mechaniko užduotis, nebent ji būtų tikrai triviali (pvz., tiesiog įpilti alyvos ar kito skysčio). Vis dėlto naudotojų patirtis rodo, kad avariniu režimu įjungtas variklis paprastai reiškia „kažką rimtesnio“.
Variklio avarinis režimas – kaip išjungti?
Kita vertus, gali būti ir priešingai. Pasitaiko atvejų, kai variklis įjungia avarinį režimą, bet paskui savaime išsijungia ir grįžta prie standartinių nustatymų. Taip paprastai nutinka iš naujo paleidus variklį arba išnykus konkretų gedimą nurodančiai klaidai – gerai žinoma, kad elektronika nėra neklystanti ir kartais pati generuoja atsitiktines klaidas. Todėl mažai tikėtina, kad avarinis režimas bus išjungtas paprasčiausiai išjungus automobilį ir vėl jį užvedus. Tačiau daugeliu atvejų avarinį režimą reikia išjungti rankiniu būdu, t. y. reikia pripažinti valdymo bloko generuojamą klaidą, jei prieš tai nustatėme gedimo priežastį ir ją pašalinome. Tuomet variklis paliks avarinį režimą ir grįš prie pradinių parametrų.
Ką daryti, kai variklis pradeda veikti avariniu režimu?
Dėl avarinio režimo automobilis nėra imobilizuojamas, todėl važiuoti šiuo režimu galima. Tačiau tai reikalauja iš vairuotojo didelės kantrybės ir neturi teigiamo poveikio kelionės saugumui. Praktiškai geriausia nedelsti ir, jei variklis ir toliau veikia avariniu režimu, paprasčiausiai apsilankyti pas mechaniką, kad šis diagnozuotų ir pašalintų problemą. Kuo ilgiau delsiame, tuo didesnė rizika, kad gedimas persiduos kitiems automobilio komponentams ir taip padidės remonto išlaidos.