Variklio lemputė (check engine) yra gerai žinoma ir dažnai kelia vairuotojų susirūpinimą. Priežasčių gali būti daug, o išlaidos, susijusios su variklio patikrinimo lemputės pašalinimu, ir su ja susiję pavojai taip pat gali labai skirtis. Paaiškinsime, ką reiškia variklio patikros indikatorius ir ką daryti, jei jis užsidega.
Automobilio prietaisų skydelyje rodomos lemputės skirstomos į kelias kategorijas pagal spalvą. Saugumo, transporto priemonės būklės ir dažniausiai remonto išlaidų požiūriu blogiausios yra raudonos spalvos. Kai jos užsidega, paprastai tai reiškia, kad yra rimta problema, kelianti grėsmę komponentų būklei ir saugai.
Geltonos lemputės (pastovios arba mirksinčios) rodo problemą, kurią reikia kuo greičiau patikrinti. Tai gali būti jutiklio ar elektroninio komponento gedimas, kuris neužkerta kelio tolesniam važiavimui. Tačiau verta prisiminti, kad ilgai ignoruojant tokį pranešimą ir nepatikrinus jo atsiradimo priežasties, gedimas gali brangiai kainuoti. Viena iš tokių lempučių – variklio patikros lemputė.
„Check engine“ variklio lemputė – ką ji reiškia?
Variklio patikros lemputė atrodo kaip variklio kontūras, nors kartais rodoma kaip užrašas \”check engine\” (labai retai). Variklio patikros lemputė iš tikrųjų rodo, kad variklio valdiklis aptiko elektrinį nesuderinamumą, kuris turi tiesioginės įtakos variklio veikimui ir išmetamųjų teršalų kiekiui. Transporto priemonėje įrengta savidiagnostikos sistema reaguoja į kiekvieną aptiktą nuokrypį, tačiau ne dėl kiekvieno nuokrypio užsidega variklio patikros lemputė – ji tai daro tik tada, kai nedidelis gedimas kartojasi antrą kartą iš eilės. Kitaip yra, kai aptiktas variklio gedimas yra rimtas: tokiu atveju variklio gedimo pranešimas pasirodo iš karto ir neišnyksta, kaip kartais būna, kai valdiklis nustato momentinius nukrypimus nuo normos.
Dėl kokios priežasties gali užsidegti „check engine“ variklio lemputė?
Dažniausios variklio patikros lemputės įjungimo priežastys yra šie gedimai:
- lambda zondų nustatomi katalizatoriaus susidėvėjimo požymiai – tada automobilis daugiau sunaudoja kuro ir praranda galią;
- neteisingas lambda zondo signalas (dažnas benzininių variklių gedimas);
- uždegimo ritės perdegimas, nustatomas pagal variklio sūkių dažnio signalą;
- srauto matuoklio gedimas;
- uždegimo žvakių arba laidų gedimas;
- turbokompresoriaus kintamos geometrijos blokavimas – turbininiuose dyzeliniuose varikliuose dėl to variklis pradeda veikti avariniu režimu (ribota galia, nesugebama padidinti sūkių dažnio);
Kartais variklio patikros signalas taip pat gali rodyti dujų sistemos sutrikimą, jei automobiliuose yra sumontuotos suskystintos naftos dujos ir blogai dozuojamos dujos. Tokiu atveju reikia pakeisti dujų filtrą ir paprastai garintuvą.
Kaip pašalinti variklio patikros lemputę?
Norint nustatyti tikslią variklio patikrinimo lemputės priežastį, automobilį reikia prijungti prie diagnostikos kompiuterio. Galima važiuoti užsidegus variklio patikros lemputės signalui, tačiau to daryti nepatartina, nes galiausiai gali kilti rimtesnių ir brangiau kainuojančių gedimų.
Antrasis metodas yra sudėtingesnis ir techniškesnis. Norint pašalinti variklio patikros signalą, reikia išmaniojo telefono su automobilio diagnostikos programine įranga (ją galite rasti \”Google Play\” arba \”Apple App Store\” parduotuvėse) ir kabelio su OBDII lizdo jungtimi. Prisijungę galime patys pašalinti klaidą. Su sąlyga, kad tai nieko rimto. Atkreipkite dėmesį, kad pirmiau minėta programinė įranga nėra tas pats, kas paslaugos, kurios konkrečiai parodys, su kokia klaida susiduriame.