Jei esate toks pat kaip aš, tikriausiai nuolat galvojate, kokią alyvą pilti į savo automobilį. Kad ir kaip norėčiau, jog mano automobiliuose būtų naudojama aukščiausios klasės alyva, ne visada galiu sau leisti įsigyti geriausią iš geriausių. Remiantis šiuo naujausiu „Project Farm“ „YouTube“ kanalo bandymu, pigios alyvos visiškai tinka naudoti jūsų variklyje. Tačiau jei norite ilgalaikės sveikatos ir našumo, turėtumėte išleisti šiek tiek daugiau.
Kanalas surinko šešias skirtingas firmines variklines alyvas, kurių kaina svyruoja nuo 13 iki 53 eurų už talpyklą, ir atliko keletą eksperimentų, kad patikrintų jų veiksmingumą. Renginio vedėjas tikrino alyvos klampumą, atsparumą karščiui ar šalčiui ir nusidėvėjimą imituojant trinties bandymą. „Project Farm“ taip pat nusiuntė kiekvienos alyvos mėginį į laboratoriją, kad būtų ištirti tokie dalykai, kaip ploviklių ir priedų nuo nusidėvėjimo buvimas.
Rezultatai yra įspūdingi. Kiekvienas prekės ženklas pasižymi sveiku tepimo lygiu – tai nėra visiškai netikėta, nes visos šios alyvos atitinka SAE kokybės standartus. Labiausiai skiriasi jų veikimas esant skirtingoms temperatūroms ir priedų tipai. Pavyzdžiui, vidutinės kainos „Hot Shot“ alyva „Blue Diamond“ pranoko visas kitas alyvas, pavyzdžiui, atliekant bandymus šaltoje temperatūroje.
Didžiausi kainų skirtumai atsiranda dėl priedų. Kuo brangesnė alyva, tuo daugiau priedų. Tokie plovikliai kaip boras ir kalcis bei medžiagos, apsaugančios nuo susidėvėjimo, pavyzdžiui, fosforas ir cinkas, yra labai naudingi ilgalaikei variklio būklei. Daugiau tokių medžiagų yra brangiausiose tirtose alyvose, o pigiausioje alyvoje „Mobil Delvac“ yra mažiausiai priedų.