Jeigu Seimas išardytų techninės apžiūros monopolį ir liberalizuotų šios paslaugos rinką, „visoje autoservisų rinkoje kainos vienareikšmiškai keisis vartotojo naudai“, ketvirtadienį Seimo liberalams teigė Lietuvos autoservisų asociacijos valdybos stebėtojas Ramūnas Mackevičius.
„Rinkoje, ypač didžiuosiuose miestuose, reikia kitų patikimų servisų, kurie galėtų tvarkingai atlikti automobilių patikrą ir patį automobilių aptarnavimą padarytų patogesnį. Paslaugą galėtų teikti servisai, kurie turėtų specialią kvalifikaciją, nuolat tikrinamą įrangą ir nuolat tobulėjančių specialistų. Iš pradžių atsirastų ne daugiau penkių bandomųjų projektų, kurie galėtų jau dabar įdiegti įrangą ir suderinti ją su Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ reikalavimais“, – teigė verslininkų atstovas.
Šią savaitę liberalas Andrius Bagdonas registravo Transporto veiklos pagrindų įstatymo pataisą, kuria siūloma naikinti nuostatą, pagal kurią Susisiekimo ministerija nustato automobilių valstybinę techninę apžiūrą vykdančių įmonių skaičių ir jų tankį šalyje. „Pataisomis siūlome vairuotojams sudaryti papildomą galimybę atlikti techninę apžiūrą akredituotuose autoservisuose. Tie asmenys, kuriuos tenkina esamos paslaugos prieinamumas ir kokybė, toliau važiuos į „Transekstos“ servisus“, – pabrėžė A. Bagdonas.
Seimo Liberalų sąjūdžio frakcijos seniūno Eugenijaus Gentvilo teigimu, monopolijų ardymas, ypač valstybinių, kartu yra principinis uždavinys. „Visi vienodai suprantame, kad monopolijas reikia naikinti, ypač valstybines. Šiandien išgirdome patvirtinimą, kad rinka laipsniškai susikurs, ir patikinimą, kad sritį rinka geriau sureguliuos negu valdžia“, – ketvirtadienį sakė E. Gentvilas.
Lietuvos autoservisų asociacijos atstovo įsitikinimu, jeigu techninę priežiūrą atliks daugiau akredituotų subjektų, valstybinės prievolės perleidimas verslininkams užkrauna ir atsakomybę. „Mes suprantame, kaip rizikuojame savo reputacija. Servisas, kuris galėtų atlikti techninę apžiūrą, korupcijos atveju prarastų ne tik licenciją, bet ir sulauktų baudžiamosios atsakomybės“, – atkreipė dėmesį R. Mackevičius.