2023 m. Lenkijoje ištirti 832 benzino, 752 dyzelino, 360 suskystintų naftos dujų ir du lengvojo mazuto mėginiai. Atlikus auditą paaiškėjo, kad 2,59 proc. jų neatitiko reikalavimų, t. y. beveik dvigubai daugiau nei 2022 m. (1,34 proc.). Prekybos inspekcijos ataskaitoje teigiama, kad dyzeliniai degalai yra blogiausi, o suskystintos naftos dujos – geriausi.
Tikrinamos degalinės, didmenininkai, sandėliai ir prekybininkai. Ūkio subjektai atrenkami burtų keliu (europinė kontrolės sistemos dalis) ir pagal vairuotojų ar tarnybų signalus, taip pat dėl neigiamų ankstesnių metų rezultatų (nacionalinė dalis).
Atlikus laboratorinius tyrimus paaiškėjo, kad 41 skystojo kuro mėginys neatitiko reikalavimų, t. y. 2,59 proc. visų paimtų mėginių (1584). Dažniausiai kokybės reikalavimų neatitiko dyzeliniai degalai (34 mėginiai), o septyni benzino mėginiai kėlė abejonių. Specialistai neturėjo priekaištų suskystintoms naftos dujoms. Du lengvojo mazuto mėginiai taip pat buvo teigiami.
Kuro patikrinimai nuo 2023 m. sausio 9 d. iki gruodžio 31 d.
Per pirmąjį degalų kokybės patikrinimą 2003 m. net 30 proc. tirtų mėginių neatitiko reikalavimų. Imantis priemonių, iš rinkos buvo pašalinta daug pažeidimų. Kelerius metus neatitikimų procentas svyravo žemiau 4 proc. Ir nors 2023 m., palyginti su 2022 m., visų nustatytų neatitikimų skaičius padidėjo, suskystintų naftos dujų kokybė pagerėjo – visi mėginiai atitiko kokybės reikalavimus, sakė UOKiK prezidentas Tomaszas Chróstny.
Kuro patikrinimai – kokie pažeidimai
Ginčijamas dyzelinas neatitiko šių parametrų: oksidacinio stabilumo, pliūpsnio temperatūros, vandens kiekio.
Buvo tiriami šie benzino rodikliai: garų slėgis, variklio oktaninis skaičius ir lakumo indeksas.
UOKiK pranešė, kad provincijų prekybos inspekcijos inspektoriai priėmė 17 sprendimų pašalinti degalus iš rinkos dėl reikšmingų kokybės reikalavimų pažeidimų. 25 atvejais jie pranešė teisėsaugos institucijoms apie įtariamą nusikaltimą.