„Audi“ pristatė savo naujausią hibridinę technologiją „MHEV Plus“, kuri debiutuos naujuose „Audi A5“ ir Q5 modeliuose. Šia patobulinta lengvojo hibrido sistema siekiama padidinti degalų naudojimo efektyvumą, sumažinti išmetamųjų teršalų kiekį ir užtikrinti sklandesnį vairavimą, kartu pailginant vidaus degimo variklių tarnavimo laiką.
Kas yra „MHEV Plus“?
Jau daugelį metų „Volkswagen“ grupės automobiliuose naudojamos lengvosios hibridinės sistemos (MHEV), dažnai vairuotojams to net nesuvokiant. Šios sistemos padeda sumažinti degalų sąnaudas ir išmetamųjų teršalų kiekį, padėdamos vidaus degimo varikliui greitėjant ir leisdamos sklandžiau įsibėgėti.
Tačiau „MHEV Plus“ ši koncepcija žengia dar vieną žingsnį į priekį – prie transmisijos prijungiamas nedidelis elektros variklis, užtikrinantis didesnį efektyvumą ir geresnę važiavimo dinamiką.
Kaip veikia „MHEV Plus“?
Naujoji „Audi“ sistema vis dar remiasi diržu varomu starteriu-generatoriumi, tačiau yra vienas esminis skirtumas:
- Dabar transmisijoje integruotas 24 arklio galių (18 kW) variklis, kuris užtikrina iki 230 Nm sukimo momentą.
- Didesnis ličio jonų akumuliatorius – 1,7 kWh akumuliatoriuje kaupiama energija, kad būtų galima ilgiau važiuoti tik elektra važiuojant nedideliu greičiu.
- Atnaujinta aušinimo sistema – visi pagrindiniai komponentai aušinami skysčiu, kad būtų našesni ir ilgaamžiškesni.
Tokia sąranka leidžia važiuoti elektra trumpais atstumais, ypač lėtai įsibėgėjant, atliekant stovėjimo manevrus ir palaikant pastovų greitį. Ji taip pat leidžia hibridinį veikimą iki 140 km/val. greičiu, padėdama sumažinti degalų sąnaudas ir išmetamo CO2 kiekį.
Degalų taupymas ir našumo privalumai
Pasak „Audi“, „MHEV Plus“ sistema, priklausomai nuo variklio konfigūracijos, leidžia sutaupyti išmatuojamą degalų kiekį:
- Audi A5 2.0 TDI (150 kW dyzelinas) – sutaupoma iki 0,38 litro 100 km
- Audi A5 3.0 TFSI (270 kW V6 quattro) – sutaupoma iki 0,74 litro 100 km.
Nors šie skaičiai gali atrodyti nedideli, jie susumuojami nuvažiavus tūkstančius kilometrų, ypač atsižvelgiant į kylančias degalų kainas ir griežtesnius išmetamųjų teršalų reglamentus Europoje.
- Kodėl svarbus „MHEV Plus“
- Efektyvesnis važiavimas mieste – sistema leidžia važiuoti trumpais atstumais elektra, todėl sumažėja variklio nusidėvėjimas ir pagerėja degalų ekonomija važiuojant sustojus ir važiuojant.
- Mažesnė CO2 emisija – padeda automobilių gamintojams laikytis griežtų ES taisyklių ir išvengti baudų.
- Sklandesnis greitėjimas – Elektros variklis padeda varikliui įsibėgėjant ir aplenkiant, todėl vairavimas tampa jautresnis.
- Ilgesnis variklio tarnavimo laikas – mažesnė vidaus degimo variklio apkrova reiškia, kad laikui bėgant jis mažiau dėvisi.
Europoje hibridinių automobilių pardavimai viršija benzininių automobilių pardavimus, todėl „Audi“ „MHEV Plus“ technologija užtikrina, kad dyzeliniai varikliai išliktų aktualūs vis labiau elektrifikuotoje rinkoje.
„Audi“ „MHEV Plus“ sistema – tai reikšmingas žingsnis į priekį lengvojo hibridinio variklio technologijos srityje, kurioje suderintas efektyvumas, našumas ir mažesnė tarša. Nors visiškai elektrinių variklių naudojimas ir toliau auga, ši hibridinė naujovė įrodo, kad vidaus degimo varikliams vis dar lieka vietos ateities mobilume.
Ar svarstytumėte galimybę įsigyti hibridinį dyzelinį automobilį, pavyzdžiui, naująjį „Audi A5“ arba Q5? Pasidalykite savo mintimis komentaruose!