Vokietija bando naują aukštųjų technologijų metodą, kuris padės efektyviau nustatyti stovėjimo pažeidimus. Stogais įrengtos kameros gali per valandą nuskaityti iki 1000 stovinčių automobilių – tai revoliucija miestų stovėjimo taisyklių laikymosi užtikrinimo ir kelių eismo saugumo srityje.
Kaip veikia transporto priemonių skenavimas
Šios specialiai įrengtos transporto priemonės turi keletą ant stogo sumontuotų kamerų ir jutiklių, kurie fiksuoja stovinčius automobilius, jų numerius, GPS buvimo vietą ir laiką. Kai automobilis pravažiuoja stovėjimo aikštelę, sistema automatiškai patikrina, ar vairuotojai sumokėjo už stovėjimą ar pažeidė kokias nors taisykles, pvz., ar nestovėjo dviračių takuose ar autobusų stotelėse.
Automatinis duomenų tvarkymas
Sistema atskiria teisėtai ir neteisėtai pastatytas transporto priemones. Pažeidėjų duomenys laikinai saugomi teisiniam procesui ir ištrinami sumokėjus baudas. Teisėtai pastatytų transporto priemonių duomenys ištrinami iš karto, užtikrinant privatumo taisyklių laikymąsi.
- Automatinis numerių atpažinimas (ALPR)
- Momentinis mokėjimo ir stovėjimo teisių patikrinimas
- Dražtų zonų, pvz., dviračių takų, aptikimas
- Saugus ir laikinas duomenų saugojimas
Kodėl tai svarbu: efektyvumas ir saugumas
Vokietijos valdžios institucijų duomenimis, skenuojant transporto priemones per valandą galima patikrinti iki 1000 transporto priemonių, o pėsčiomis dirbantis pareigūnas – tik 50. Tai dvidešimt kartų padidina efektyvumą ir leidžia pareigūnams sutelkti dėmesį į svarbesnes užduotis. Be to, mažiau neteisėtai pastatytų automobilių reiškia mažiau kliūčių autobusams, dviratininkams ir pėstiesiems, o tai padidina bendrą saugumą.
Ekspertų atsiliepimai ir pirmieji rezultatai
Pirmieji bandymai Štutgarte, Hohenheimo universiteto apylinkėse, parodė daug žadančius rezultatus. Nors šie bandomieji automobiliai dar netaiko baudų, tokios miestai kaip Paryžius ir Amsterdamas jau sėkmingai naudoja panašias sistemas. Nyderlanduose automatizuotas automobilių stovėjimo kontrolės užtikrinimas sumažino veiklos sąnaudas 50 %.
- Įrodyta ekonomiškumas kitose ES miestuose
- 1 automobilis = 1000 skenavimų per valandą
- Didesnis aptikimo lygis = geresnis taisyklių laikymasis
- Didesnis saugumas ne motorizuotų eismo dalyvių
Kokia jūsų nuomonė? Pasidalykite savo mintimis komentaruose arba socialiniuose tinkluose.