• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Antradienis, 1 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Eismas

Kelių infrastruktūra Lietuvoje: mažesnį finansavimą bandoma kompensuoti efektyvumu

pagal Andžej Biaigo
2024.01.27, 9:41
Eismas
A A
0
kelias viadukas tiltas
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Praėjusių metų pabaigoje sėkmingai užbaigusi darbus dviejuose magistralinio kelio „Via Baltica“ ruožuose (Kaunas-Marijampolė-Suvalkai), Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) dar aktyviau pradeda 2024 metus. Tęsiama „Via Baltica“ rekonstrukcija net 16 kilometrų atkarpoje, netrukus didele apimtimi prasidės šalies kelių remontai, bus tvarkomi tiltai, viadukai, atnaujinama ir plečiama pėsčiųjų ir dviračių takų infrastruktūra, toliau įgyvendinami karinio mobilumo projektai.

Ambicingų tikslų realizavimui šiais metais numatyta 882 mln. eurų. Šios lėšos leis tęsti darbus jau minėtame kelyje „Via Baltica“ nuo Marijampolės iki Lietuvos-Lenkijos sienos ir pradėti kitus didelės apimties bei ilgai lauktus projektus.

Nors suplanuotų pinigų suma atrodo ženkli, ji nėra didelė palyginus su kitų šalių investicijomis į kelių priežiūrą ir plėtrą.

Lietuvos vairuotojų pavyzdžiu dažnai minima Lenkija jau keliolika metų nuosekliai investuoja įspūdingas sumas į kelių infrastruktūros atnaujinimą. Nors Lenkija plotu už Lietuvą didesnė bene 5 kartus, kaimyninės šalies Nacionalinių kelių ir greitkelių generalinė direkcija valdo mažesnį kelių tinklą nei Lietuvos automobilių kelių direkcija – atitinkamai beveik 18 000 ir daugiau nei 21 000 kilometrų kelių. Tuo tarpu, lenkų investicijos į pagrindinių kelių infrastruktūrą vien 2022 m. sudarė 3,73 milijardo eurų. Svarbu pažymėti, kad šis biudžetas nėra išskirtinis – milijardinės lėšos keliams kaimyninėje šalyje skiriamos kasmet jau bene 15 metų.

Ne mažiau įspūdingomis investicijomis gali pasigirti ir kitos Centrinės ir Rytų Europos šalys. Štai, tris kartus trumpesnį kelių tinklą nei LAKD prižiūrintis Čekijos Kelių ir greitkelių direktoratas 2024 metais valdys 3,19 milijardo eurų biudžetą. Ką jau kalbėti apie tokias šalis, kaip Austrija, kurios valstybinė įmonė Asfinag, atsakinga už 2250 km greitkelių priežiūrą, valdo didesnį nei 3 milijardų eurų biudžetą.

Ir nors minėtos šalys kelių priežiūrai ir plėtrai nuosekliai skiria milijardines sumas, darbų apimtys, palyginus su 2023 metais Lietuvos rezultatais, nėra stulbinančios.

2023 metais Čekijos Kelių ir greitkelių direktoratas kelių statyboms ir rekonstrukcijoms skyrė 2,62 milijardo eurų. Už šias lėšas darbai vykdyti 260 km greitkelių ir pirmos klasės kelių ruožuose. Kaimyninėje Lenkijoje per praėjusius metus atidaryta 267 km naujų ir rekonstruotų greitkelių ir nacionalinės reikšmės kelių. Lietuvos automobilių kelių direkcija naudodama kelis kartus mažesnį biudžetą 2023 metais sugebėjo atnaujinti 380 km valstybinės reikšmės kelių, iš jų 30 km magistralinių kelių, sutvarkė beveik dvi dešimtis tiltų ir viadukų.

„Nors su daugeliu regiono šalių negalime lygiuotis biudžetais, manau, ne vien absoliutus pinigų dydis nulemia rezultatą. 2023 metais Lietuvoje sėkmingai išjudėję strateginiai projektai parodė, kiek daug lemia ir tinkamas prioritetų nustatymas, procesų optimizavimas, valdymas, kontrolė, lygių sąlygų tiekėjams užtikrinimas, aukšti kokybės standartai. Būtent maksimalaus efektyvumo sieksime ir šiais metais, kad kiekvienas mokesčių mokėtojų euras būtų prasmingai investuotas gerinant kelių būklę mūsų šalyje. Juk tai ir eismo dalyvių saugumas, šalies ekonominio ir gynybinio potencialo stiprinimas, indėlis į Europos žaliąjį kursą plečiant pėsčiųjų ir dviračių infrastruktūrą“, – teigia LAKD generalinis direktorius Marius Švaikauskas.

Žymos: kelio darbaikelių remontas
Dalintis4DalintisSiųstiDalintis1

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Šie automobilių modeliai netrukus dings – ar dar verta juos pirkti?

Automobiliai, kurie nerūdija: patikimiausi modeliai Lietuvoje

Vairuotojus erzina ši nauja sistema – privaloma visuose naujuose automobiliuose

Geriausi 2025 metų automobiliai: ką verta pirkti Lietuvoje

Kaip lietuviai gadina hibridus – 5 klaidos ir kaip jų išvengti

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.