Balandžio 10-osios rytą Šiaulių centre susidūrė GMP automobilis ir lengvasis mikroautobusas. Trys žmonės sužeisti, viena keleivė – mirė. Šis įvykis kelia klausimų dėl saugumo taisyklių ir avarinių tarnybų atsakomybės.
Kas įvyko Šiauliuose balandžio 10 d.?
Apie 8:10 val. ryto Šiauliuose, S. Daukanto ir Vytauto gatvių sankryžoje, GMP automobilis „Renault Master“, įjungęs mėlynos spalvos švyturėlius ir garso signalą, važiavo į skubų iškvietimą. Nepaisydamas raudono šviesoforo signalo, vairuotojas (gim. 1958 m.) įvažiavo į sankryžą ir susidūrė su automobiliu „Renault Trafic“, kurį vairavo blaivus 32 metų vyras (gim. 1992 m.).
Avarijos metu buvo sužeistos trys moterys, važiavusios GMP automobilyje: viena jų (gim. 1943 m.) po valandos ligoninėje mirė. Kitos dvi – 1974 m. ir 1965 m. gimimo – gydomos ambulatoriškai.
Kodėl šis įvykis toks svarbus?
Teisė važiuoti per raudoną – bet ne bet kaip
Pagal Kelių eismo taisykles, skubios pagalbos transportas gali važiuoti per raudoną šviesoforo signalą, jei įjungti švyturėliai ir garso signalas. Tačiau tokiais atvejais vairuotojas privalo įsitikinti, kad sankryža yra saugi.
Šiuo atveju pradėtas ikiteisminis tyrimas pagal LR BK 281 str. 5 d., reglamentuojantį eismo saugumo pažeidimus, sukėlusius žmogaus mirtį.
Ar skubios pagalbos vairuotojai virš įstatymų?
Nors įstatymai suteikia teisę važiuoti pirmumo teise, tai nereiškia visiškos laisvės. Užtikrinti visų eismo dalyvių saugumą privaloma ir skubios pagalbos transporto vairuotojams.
Ar reikia keisti taisykles?
Po šio įvykio viešojoje erdvėje vėl keliamos diskusijos dėl galimų pokyčių:
- Išmanios sankryžų sistemos, kurios reaguoja į artėjančius greitosios pagalbos automobilius
- Privalomi vaizdo registratoriai GMP automobiliuose
- Reguliarūs ekstremalaus vairavimo mokymai
Panašūs atvejai Lietuvoje
Tai ne pirmas toks atvejis. 2021 m. Kaune GMP automobilis taip pat važiavo per raudoną šviesą ir partrenkė pėsčiąjį. Tokie įvykiai – reti, bet labai skaudūs ir verčiantys susimąstyti.
Ar tikrai darome viską, kad apsaugotume gyvybes?
Ši nelaimė rodo, kad net gelbėtojų automobiliai gali tapti pavojumi, jei nepaisoma atsargumo. Skubėjimas negali būti aukščiau saugumo.
Kviečiame diskusijai
Kaip manote – ar reikėtų griežtinti taisykles GMP transportui? Ar esate buvę panašioje situacijoje kelyje? Pasidalinkite savo nuomone komentaruose – jūsų patirtis gali padėti išvengti tragedijų ateityje.
Pasidalinkite šiuo straipsniu, kad kuo daugiau žmonių susimąstytų apie eismo saugumą.