Rinkoje, kurioje vis labiau vadovaujamasi skaičiais ir lengvatomis, Kinijos automobilių gamintoja BYD tikrinama dėl to, kad, kaip įtariama, naudotų automobilių aikštelės užverstos visiškai naujais elektriniais automobiliais, kurių odometro stulpelyje nėra nė vieno kilometro. Dėl šios vis didėjančios kontroversijos, pavadintos „nulinės ridos naudotų automobilių“ skandalu, kyla rimtų klausimų dėl pardavimo taktikos ir ilgalaikio Kinijos elektromobilių rinkos tvarumo.
Kas yra nulinės ridos naudotas automobilis?
Įsivaizduokite, kad užsukę į naudotų automobilių saloną pamatysite eiles nepriekaištingai tvarkingų elektromobilių, vis dar apvyniotų gamykliniu plastiku ir skleidžiančių naujo automobilio kvapą. Būtent tai dabar tiria Kinijos reguliavimo institucijos. Šios transporto priemonės, nors techniškai paženklintos kaip „naudotos“, dažnai rodo nulinę ridą ir niekada neturėjo ankstesnio savininko.
Kaip veikia ši spraga?
Pranešama, kad gamintojai gali naudotis teisine pilkąja zona. Jie parduoda transporto priemones platintojams, kad šie jas įskaitytų kaip „parduotas“ siekiant mėnesinių tikslų. Transporto priemonės registruojamos, dažnai trumpam, kad būtų galima gauti subsidijas už elektromobilius. Vėliau jos parduodamos kaip naudoti automobiliai mažesnėmis kainomis. Taip sukuriama didelių pardavimų skaičių iliuzija, o visiškai nauji automobiliai išstumiami į antrinę rinką.
Pranašumai automobilių gamintojams ir prekiautojams
- Nepagrįsti pardavimų skaičiai gamintojams
- Galimybė gauti valstybines elektromobilių subsidijas
- Greitesnė atsargų apyvarta prekiautojams
Rinkos trūkumai
- Rinkos iškraipymas naudotų ir naujų automobilių segmentuose
- Galimas tikrai naudotų transporto priemonių nuvertėjimas
- Didesnė piktnaudžiavimo subsidijomis ir vyriausybės įsikišimo rizika
Vyriausybės įsikišimas
Kinijos prekybos ministerija išsikvietė pagrindinius automobilių gamintojus, tokius kaip BYD ir Dongfeng, taip pat pagrindines pramonės organizacijas, tokias kaip Kinijos automobilių pardavėjų asociacija. Tikslas: išsiaiškinti, kaip plačiai paplito nulinės ridos naudotos transporto priemonės ir ar nesusiduriama su sukčiavimu subsidijomis.
Pramonės atstovai reiškia susirūpinimą
Wei Jianjun, „Great Wall Motors“ generalinis direktorius, palygino spekuliacinį elektromobilių sektoriaus pobūdį su Kinijos nekilnojamojo turto krize: „Dabar automobilių pramonėje jau egzistuoja Evergrande, tačiau ji nesugriuvo“. Jis pažymėjo, kad į „nulinės mylios“ praktiką gali būti įsitraukę net 4 000 dilerių.
Ar tai teisėta?
Techniniu požiūriu naujo automobilio registravimas ir perpardavimas kaip naudoto Kinijoje kol kas nėra neteisėtas. Tačiau etikos, vartotojų skaidrumo ir finansinio tvarumo klausimai išlieka. Intensyvėjant elektromobilių kainų karui Kinijoje, šis apėjimo būdas laikomas gilesnių struktūrinių problemų automobilių pramonėje simptomu.
Ką tai reiškia pirkėjams?
Kinijos vartotojams naujiena gali atrodyti teigiama: pigesni „naudoti“ elektromobiliai, kurie iš esmės yra nauji. Tačiau šis antplūdis gali pakirsti pasitikėjimą tiek naujų, tiek naudotų transporto priemonių rinkomis. Pirkėjams už Kinijos ribų, ypač Europoje, kur BYD plečia savo veiklą, reputacijai padaryta žala gali kelti susirūpinimą dėl skaidrumo.
Kinijos reguliavimo institucijoms gilinantis į „nulinės mylios“ skandalą, šis atvejis gali pakeisti elektromobilių pardavimų stebėjimo ir subsidijavimo tvarką. Tai, kas prasidėjo kaip gudri pardavimo taktika, galiausiai gali priversti peržiūrėti taisykles vienoje didžiausių pasaulio automobilių rinkų. Ar BYD ir kitos įmonės prisipažins, ar ši spraga ir toliau liks tamsia elektromobilių bumo paslaptimi?
Ką manote – ar automobilių gamintojams turėtų būti leista pardavinėti nulinės ridos automobilius kaip naudotus? P