• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Ketvirtadienis, 22 gegužės, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Elektromobiliai

Elektromobiliai praranda 40% baterijos talpos per kelerius metus – kodėl?

pagal Andžej Biaigo
2025.05.10, 8:30
Elektromobiliai
A A
0
elektromobilio ikrovimo laidas ikrovimas ikroivmo stotele
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Skubus įkrovimas yra vienas didžiausių patogumų elektromobilių (EV) savininkams. Tačiau nauji tyrimai rodo, kad ši funkcija gali būti susijusi su paslėpta kaina – žymiu akumuliatoriaus būklės pablogėjimu. Ką Lietuvos elektromobilių vairuotojai turėtų žinoti apie šią riziką ir kaip jie gali apsaugoti savo transporto priemonės akumuliatoriaus tarnavimo laiką?

Turinys
Toggle
  • Kaip greitasis įkrovimas kenkia elektromobilių akumuliatoriams
    • Kodėl komercinėms transporto priemonėms ši problema aktualiausia
  • Automobilių gamintojų iššūkiai ir sprendimai
  • Ekspertų patarimai Lietuvos elektromobilių vairuotojams

Kaip greitasis įkrovimas kenkia elektromobilių akumuliatoriams

Neseniai Kinijos mokslininkų atliktų tyrimų rezultatai atskleidė, kad naudojant itin greito įkrovimo stoteles, kurių galia viršija 120 kW, per kelerius metus gali būti prarasta iki 40 % elektromobilio akumuliatoriaus talpos. Ši problema ypač būdinga komercinėms transporto priemonėms, pavyzdžiui, taksi automobiliams, kurie dažnai pasikliauja greituoju įkrovimu, kad galėtų ilgiau važiuoti.

Kodėl komercinėms transporto priemonėms ši problema aktualiausia

Pagal tyrimo duomenis, elektriniai taksi automobiliai, kurie kasdien nuvažiuoja daugiau nei 100 km ir 70 % įkrovimo sesijų naudojasi greitaisiais įkrovikliais, vos per dvejus metus praranda apie 15 % akumuliatoriaus talpos. Vairuotojai patvirtina šią problemą, pažymėdami, kad nors greitasis įkrovimas yra patogus, jis pagreitina akumuliatoriaus nusidėvėjimą.

  • Dažnas didelės galios įkrovimas įkaitina akumuliatorių, todėl jis chemiškai suyra.
  • Įkrovimas esant ekstremaliam akumuliatoriaus lygiui (žema arba aukšta įkrovos būklė) didina žalą.
  • Baterijos valdymo sistemos sunkiai reguliuoja temperatūrą esant greitam įkrovimui.

Automobilių gamintojų iššūkiai ir sprendimai

Ši problema kelia dilemą automobilių gamintojams. Be greitojo įkrovimo elektromobiliai praranda patrauklumą vairuotojams, kuriems reikia greitai papildyti energijos atsargas. Kita vertus, dėl dažnesnio akumuliatorių keitimo ilgalaikėje perspektyvoje elektromobilių naudojimas tampa brangesnis.

Gamintojai ir technologijų kūrėjai šiuo metu ieško sprendimų, pavyzdžiui:

  • išmaniosios įkrovimo stotelės, optimizuojančios energijos tiekimą pagal akumuliatoriaus būklę.
  • Tobulesnės terminio valdymo sistemos, leidžiančios efektyviau reguliuoti akumuliatoriaus temperatūrą.
  • Pritaikomi įkrovimo režimai, ribojantys galią, kai akumuliatorius yra beveik pilnas arba tuščias.

Ekspertų patarimai Lietuvos elektromobilių vairuotojams

Ekspertai rekomenduoja vengti itin greito įkrovimo, kai tik įmanoma, ypač kai akumuliatorius įkrautas mažiau nei 20 % arba daugiau nei 80 %. Tai pažeidžiamiausios akumuliatoriaus sveikatai būsenos. Lėtesnis įkrovimas namuose arba mažesnės galios viešosiose stotelėse gali gerokai prailginti akumuliatoriaus tarnavimo laiką.

Skaitykite  Kas antras lietuvis elektromobilį rinktųsi tik gavęs finansinę paskatą

Taip pat pravartu stebėti akumuliatoriaus veikimą ir laikytis gamintojo rekomendacijų dėl optimalios įkrovimo praktikos, kad išvengtumėte nereikalingo jo būklės blogėjimo.

Kokia jūsų nuomonė? Pasidalykite mintimis komentaruose arba socialiniuose tinkluose.

Kasko draudimas internetu – patikrinkite, kiek galite sutaupyti.
Žymos: elektromobiliaielektromobilių įkrovimas
Dalintis1DalintisSiųstiDalintis
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Keistas policininkų manevras šokiravo vairuotoją

Keistas policininkų manevras šokiravo vairuotoją: „Ką tu čia b**t?!“

0

Volvo išvažiavo į priešpriešinę juostą tiesiai prieš atvažiuojantį vilkiką

„Volvo“ išvažiavo į priešpriešinę juostą tiesiai prieš atvažiuojantį vilkiką

0

Vilniuje BMW X5 išsiardė važiuodamas vakariniu aplinkkeliu

Vilniuje BMW X5 „išsiardė“ važiuodamas vakariniu aplinkkeliu

0

Kraują stingdantis momentas sunkvežimis laukė posūkio, o lengvosios vairuotojas išlėkė tiesiai į priešpriešą

Kraują stingdantis momentas: sunkvežimis laukė posūkio, o lengvosios vairuotojas išlėkė į priešpriešą

0

Taip pat skaitykite

Ar traktorius privalo trauktis? Konfliktas Lietuvos keliuose

Lenkimas iš dešinės – leidžiama ar ne? Štai ką sako KET

Keistas policininkų manevras šokiravo vairuotoją: „Ką tu čia b**t?!“

Ar leidžiama važiuoti motociklu su ausinėmis? Štai ką sako įstatymas

Bauda už telefoną ir teisės vairuoti atėmimas be įrodymų: ar verta skųsti?

42 eurų bauda už 10 cm pravertą langą. Italijos policija nejuokauja

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.