• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Pirmadienis, 30 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Elektromobiliai

Elektromobilių ridos skandalas? Gamintojai kaltinami vartotojų klaidinimu

pagal Andžej Biaigo
2025.02.27, 11:30
Elektromobiliai
A A
0
Volkswagen Tayron 2024 1

„Volkswagen Tayron“ 2024. „Volkswagen“ nuotrauka

Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Keturių didžiausių pasaulio automobilių gamintojų – „Tesla“, „Volkswagen“, BYD ir „Stellantis“ – atžvilgiu pradėtas didelis tyrimas dėl įtarimų, kad jie klaidino vartotojus dėl savo elektromobilių realaus veikimo nuotolio.

Italijos konkurencijos ir rinkos institucijos (AGCM) teigimu, šie gamintojai, pateikdami neišsamią ir galimai klaidinančią informaciją apie savo elektromobilių nuvažiuojamą atstumą, galėjo imtis nesąžiningos verslo praktikos.

Kokie yra kaltinimai?

AGCM teigia, kad gamintojai savo Italijos interneto svetainėse aiškiai nurodo oficialų WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure – Pasaulinės suderintos lengvųjų transporto priemonių bandymų procedūros) diapazoną, tačiau neatskleidžia, kaip realūs veiksniai, tokie kaip temperatūra, vairavimo stilius ir reljefas, gali gerokai sumažinti šį diapazoną.

Be to, gamintojai kaltinami tinkamai neinformavę vartotojų apie akumuliatoriaus degradaciją laikui bėgant. Senstant akumuliatoriams, jų talpa mažėja, todėl mažėja bendras transporto priemonės nuvažiuojamas atstumas. Tai labai svarbus veiksnys elektromobilių pirkėjams, nes akumuliatorių keitimas brangiai kainuoja, o mažėjantis nuvažiuojamas atstumas gali turėti įtakos transporto priemonės perpardavimo vertei.

Valdžios institucijos vykdo reidus pas pagrindinius automobilių gamintojus

Italijos valdžios institucijos ėmėsi skubių veiksmų ir atliko kratas keturių gamintojų biuruose. Tai padaryta kilus susirūpinimui, kad vartotojai galėjo būti suklaidinti įsigydami elektrines transporto priemones ir taip galimai pažeisti vartotojų apsaugos įstatymai.

Nors „Tesla“ atsisakė komentuoti tyrimą, „Volkswagen“ ir „Stellantis“ patvirtino, kad bendradarbiauja su valdžios institucijomis:

  • Stellantis“ atstovas spaudai: „Visapusiškai bendradarbiaujame su tyrimu ir pateikėme visą reikiamą informaciją valdžios institucijoms. Esame įsitikinę, kad mūsų praktika atitinka vartotojų apsaugos įstatymus.“
  • „Volkswagen“ atstovas spaudai: „Palaikome tyrimą ir teikiame visus reikiamus duomenis, kad išsiaiškintume situaciją. Skaidrumas ir vartotojų pasitikėjimas yra mūsų svarbiausi prioritetai.“

BYD dar nepateikė viešo pareiškimo.

Kodėl šis tyrimas yra svarbus?

Tyrimas atkreipia dėmesį į didėjantį susirūpinimą dėl teiginių apie elektromobilių ridą tikslumo. Nors laboratoriniai bandymai yra standartizuotas būdas palyginti transporto priemones, realiomis sąlygomis rezultatai dažnai gerokai skiriasi.

Pavyzdžiui, esant žemai temperatūrai, elektromobiliai gali prarasti iki 30 % numatyto nuotolio, o važiuojant dideliu greičiu greitkeliuose gali smarkiai sumažėti akumuliatoriaus efektyvumas. Gamintojams aiškiai neatskleidus informacijos, vartotojai gali pirkti transporto priemones turėdami klaidingų lūkesčių.

Skaitykite  Kaip lietuviai gadina hibridus – 5 klaidos ir kaip jų išvengti

Akumuliatorių degradacija – dar viena svarbi problema. Nors šiuolaikiniuose elektromobiliuose patobulintos akumuliatorių valdymo sistemos, dauguma ličio jonų akumuliatorių per metus praranda apie 2-3 % talpos, t. y. automobilis, kurio reklamoje nurodytas 400 km nuvažiuojamas atstumas, po kelerių metų naudojimo gali nuvažiuoti tik 350 km.

Ką turėtų daryti elektromobilių pirkėjai?

Norėdami išvengti netikėtumų, EV pirkėjai turėtų:

  • Tinklalapiuose ir organizacijose, kuriose transporto priemonių bandymai atliekami ne laboratorinėmis sąlygomis, galima tiksliau įvertinti praktinį elektromobilio nuvažiuojamą atstumą.
  • Suprasti akumuliatoriaus garantijas – Įvairūs gamintojai siūlo skirtingą apsaugos nuo akumuliatoriaus gedimo lygį, paprastai garantuodami, kad po 8 metų arba 160 000 km akumuliatorius išlaikys bent 70-80 % savo pradinės talpos.
  • Jei gyvenate vietovėje, kurioje žiemos būna atšiaurios, arba dažnai važinėjate greitkeliais, tikėkitės, kad akumuliatoriaus veikimo nuotolis gerokai sumažės.

Ar tai gali lemti pokyčius visoje pramonėje?

Šis tyrimas gali tapti precedentu griežtesnėms taisyklėms, susijusioms su elektromobilių eksploatacinių savybių duomenų pateikimu vartotojams. Jei kaltinimai pasitvirtins, gali būti reikalaujama, kad gamintojai savo rinkodaros medžiagoje pateiktų papildomus atsakomybės apribojimus arba realaus ridos skaičiavimus.

Sparčiai pereinant prie elektrinio judumo, skaidrumas yra labai svarbus vartotojų pasitikėjimui didinti. Jei pirkėjai jausis suklaidinti, jie gali nesiryžti investuoti į elektromobilius ir taip sulėtinti perėjimą nuo iškastiniu kuru varomų transporto priemonių.

Ar pasitikite skelbiamu elektromobilių nuotoliu, ar manote, kad gamintojai turėtų skaidriau pateikti informaciją apie realias eksploatacines savybes? Pasidalykite savo mintimis toliau esančiuose komentaruose!

Žymos: elektromobiliaielektromobilio nuvažiuojamas atstumaselektromobilių nuotolis
Dalintis69DalintisSiųstiDalintis12
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
1 Komentuoti
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Automobiliai, kurie nerūdija: patikimiausi modeliai Lietuvoje

Šie automobilių modeliai netrukus dings – ar dar verta juos pirkti?

Vairuotojus erzina ši nauja sistema – privaloma visuose naujuose automobiliuose

Šie nauji automobiliai per metus praranda iki 50 % vertės

5 naudoti automobiliai, kurių reikėtų vengti – ekspertų įspėjimas

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz