• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Šeštadienis, 5 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Elektromobiliai

Elektromobilių vairuotojai keičia baimes: baigėsi „ridos baimė“, prasideda „įkrovimo baimė“

pagal Andžej Biaigo
2025.02.04, 15:30
Elektromobiliai
A A
0
elektromobilio ikrovimas ikraunamas elektromobilis ikrovimo laidas
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Jau daugelį metų potencialūs elektromobilių (EV) pirkėjai labiausiai baiminasi dėl ridos. Tačiau didėjant akumuliatorių talpai ir gerėjant transporto priemonių efektyvumui, šią baimę pamažu keičia nauja problema: „įkrovimo baimė“. Daugelis elektromobilių vairuotojų dabar mažiau nerimauja dėl to, ar jiems užteks nuvažiuojamo atstumo, o labiau dėl to, ar prireikus ras veikiančią ir laisvą įkrovimo stotelę.

Įkrovimas namuose ir viešasis įkrovimas – esminis skirtumas

Jei turite galimybę įkrauti elektromobilį namuose, tai nesukelia jokių rūpesčių. Tereikia per naktį prijungti prie elektros tinklo, o ryte transporto priemonė bus visiškai įkrauta. Šis būdas yra ne tik patogus, bet ir ekonomiškas, nes įkrovimas namuose naudojant kintamosios srovės energiją yra pigesnis nei benzininio ar dyzelinio automobilio degalų papildymas.

Elektromobilių įkrovimas daugiabučiuose namuose
Elektromobilių įkrovikliai daugiabučių namų garažuose

Tačiau ilgesnėms kelionėms reikia naudotis viešąja įkrovimo infrastruktūra, o čia kyla problemų.

Pasaulinė problema – nepakankamai greitųjų įkroviklių

Įkrovimo tinklai plečiasi, tačiau greitųjų įkroviklių (nuolatinės srovės įkrovimo stotelių) vis dar per mažai. Europos alternatyviųjų degalų observatorijos duomenimis, greitųjų įkroviklių trūkumas tebėra didžiausia elektromobilių vairuotojų problema.

„Shell“ atlikto tyrimo duomenimis, 60 proc. elektromobilių savininkų yra pasirengę važiuoti toliau, kad rastų patikimą įkroviklį, užuot rizikavę sustoti prie vieno, kuris gali būti sugedęs arba užimtas.

„Ridos baimę“ pakeitė „įkrovimo baimė”

Dabar automobilių gamintojai pripažįsta naują iššūkį – „įkrovimo baimę“. Vairuotojams dabar labiau rūpi ne tai, ar jiems užteks nuvažiuojamo atstumo, o tai, ar jie ras veikiančią ir prieinamą įkrovimo stotelę.

  • Nors daugelis įkrovimo tinklų siūlo programėles, kuriomis galima rasti stoteles, šios programėlės ne visada pateikia naujausią informaciją apie stotelių prieinamumą realiuoju laiku. Vairuotojai dažnai atvažiuoja į stotelę ir randa ją užimtą arba neveikiančią.

Elektromobilių vairuotojų sunkumai viešajame įkrovime

Net ir tada, kai elektromobilio vairuotojas randa greitojo įkrovimo stotelę, gali kilti keletas problemų:

  1. Netinkamai veikiantys įkrovikliai – kai kurios stotys nepradeda įkrovimo dėl ryšio tarp transporto priemonės ir įkroviklio klaidų.
  2. Įkrovimo kabelių problemos – kartais įkrovimo kabeliai tinkamai neišsiskleidžia, todėl vairuotojas užstringa iki 40 minučių.
  3. Įkraunamos hibridinės transporto priemonės užima greitojo įkrovimo stoteles – kai kurie iš tinklo įkraunami hibridiniai automobiliai (PHEV) gali būti įkraunami tik lėta kintamąja srove, tačiau jie vis tiek kelias valandas blokuoja nuolatinės srovės įkrovimo stoteles, neleisdami jomis naudotis visiškai elektra varomoms transporto priemonėms.
  4. Įkroviklių dalijimasis mažina greitį – daugelis nuolatinės srovės įkroviklių dalijasi maksimalią galią dviem transporto priemonėms, o tai reiškia, kad įkrovimo laikas padvigubėja, kai vienu metu prijungiami du automobiliai.
Skaitykite  Naujas „Polestar“ modelis Europoje – ar laukti Lietuvoje?

Geriausias sprendimas – turėti savo įkroviklį

Kol kas labiausiai be streso elektromobilio nuosavybę galima įkrauti tik namuose. Neturėdami galimybės naudotis nuosavu įkrovikliu, vairuotojai turi:

  • Kruopščiai planuoti ilgas keliones, tikrinti įkroviklių vietas ir jų prieinamumą.
  • Naudotis tokiomis programėlėmis kaip „PlugShare“, kad rastų gerai įvertintas stoteles.
  • Numatyti galimus vėlavimus ir būti pasirengusiems laukti laisvo įkroviklio.

Perėjimas prie elektromobilių vyksta sparčiai, tačiau be didelės greitojo įkrovimo infrastruktūros plėtros daugelis vairuotojų ir toliau patirs „įkrovimo baimę”, o ne visiškai įsisavins elektromobilį.

Žymos: elektromobilių įkrovimaselektromobilių įkrovimo stotelės
Dalintis12DalintisSiųstiDalintis2
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Taip pat skaitykite

Naujas kelio ženklas: ką turi žinoti Lietuvos vairuotojai?

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Šie automobilių modeliai netrukus dings – ar dar verta juos pirkti?

Šie automobiliai genda dažniausiai po 5 metų – štai sąrašas

Viršijai greitį daugiau nei 30 km/val.? Štai kas laukia 2025 m.

Ar reikia tepti ratų varžtus? Meistrų atsakymai nustebins

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz