• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Antradienis, 24 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Elektromobiliai

Europa vejasi Kiniją elektromobilumo lenktynėse – bet ar spės?

pagal Michal Kovalčiuk
2025.01.24, 17:02
Elektromobiliai
A A
0
byd atto 3 kiniskas visureigis

BYD Atto 3

Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Kinija įsitvirtino kaip pasaulinė elektrinių transporto priemonių (EV) gamybos lyderė, todėl Vakarų rinkos stengiasi neatsilikti. Remiantis naujausia „JATO Dynamics“ ataskaita, Kinijos elektromobiliai yra ne tik 111 proc. pigesni už JAV analogiškus automobilius, bet ir keičia pasaulinį elektromobilių kraštovaizdį.

Elektromobiliai Europoje: Pažanga, bet už tam tikrą kainą

Europoje mažėja atotrūkis tarp elektromobilių ir vidaus degimo varikliu varomų transporto priemonių kainos. 2018 m. elektromobiliai buvo 53 proc. brangesni už jų analogus su vidaus degalų varikliais. Tikimasi, kad iki 2024 m. šis skirtumas sumažės iki 22 %. Vidutinės EV kainos regione sumažėjo 15 %, o tradicinių automobilių kainos išaugo 7 %. Panašios tendencijos pastebimos ir Jungtinėje Karalystėje, kur per tą patį laikotarpį kainų skirtumas sumažėjo nuo 51 % iki 18 %.

Tačiau Europa vis dar smarkiai atsilieka nuo Kinijos. Vidutinė elektromobilių kaina euro zonoje tebėra 111 proc. didesnė nei Kinijoje, t. y. šiek tiek geresnė nei 2018 m., kai ji siekė 118 proc. Šis kainų skirtumas turi didelę reikšmę rinkos konkurencingumui.

JAV rinkos tendencijos: Kitokia istorija

Už Atlanto, JAV, kainų konvergencija buvo dar didesnė. Nuo 2018 m. elektromobilių kainos sumažėjo 25 %, o tradicinių automobilių kainos išliko stabilios. Tai sumažino EV ir EV kainos skirtumą nuo 53 % 2018 m. iki vos 15 % 2024 m. Nepaisant šios pažangos, JAV elektromobiliai tebėra 109 % brangesni nei Kinijoje.

Kodėl kiniški elektromobiliai tokie prieinami?

Kinijos elektromobilių prieinamumą galima paaiškinti keliais veiksniais:

  1. Akumuliatorių gamybos efektyvumas: Kinija pirmauja pasaulyje pagal akumuliatorių gamybą, nes jai naudingos mažesnės medžiagų sąnaudos ir masto ekonomija.
  2. Supaprastinta gamyba: Kinijos automobilių gamintojai ištobulino ekonomiškai efektyvius gamybos procesus, kuriuose pirmenybė teikiama efektyvumui neaukojant kokybės.
  3. Vyriausybės parama: Didelės subsidijos ir griežta vyriausybės politika paskatino elektromobilių sektoriaus plėtrą.

„Kinijos automobilių gamintojai sėkmingai optimizavo savo tiekimo grandines ir sumažino gamybos sąnaudas, todėl pasaulio rinkose jie turi didelį pranašumą“, – pažymi Felipe Munoz, ‚JATO Dynamics‘ pasaulinis analitikas.

Iššūkiai Europai ir JAV

Nors Vakarų automobilių gamintojai daug investuoja į elektromobilių gamybą, iššūkių išlieka. Reguliavimo pokyčiai, išmetamųjų teršalų standartai ir pažangių technologijų diegimas padidino vidaus degalų varikliais varomų transporto priemonių kainas, todėl elektromobiliai tapo santykinai patrauklesni.

Vis dėlto šios pastangos yra menkos, palyginti su Kinijos mastu ir veiksmingumu. Munozas aiškina: „Kinijos dominavimas gaminant įperkamus elektromobilius daro spaudimą Vakarų rinkoms diegti naujoves ir mažinti kainas greičiau nei bet kada anksčiau.“

Ką tai reiškia ateičiai

Pasauliui atsisakant iškastinio kuro, Kinijos, kaip elektromobilių gamybos lyderės, vaidmuo greičiausiai augs. Jos gebėjimas siūlyti aukštos kokybės ir įperkamas transporto priemones suteikia jai konkurencinį pranašumą tiek besiformuojančiose, tiek įsitvirtinusiose rinkose.

Europai ir JAV svarbiausia – spartinti inovacijas, mažinti gamybos sąnaudas ir kurti tiekimo grandines, kurios galėtų konkuruoti su Kinijos efektyvumu. Jei neįvyks esminių pokyčių, Kinijos automobilių gamintojai dar kelis dešimtmečius gali dominuoti elektromobilių rinkoje.

Žymos: elekromobilisjavKiniški automobiliaikiniški elektromobiliai
Dalintis1DalintisSiųstiDalintis
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Ar galima vairuoti po vieno alaus? Promilių skaičiavimai

Šie automobiliai Lietuvoje nuvertėja greičiausiai – ar vairuoji vieną jų?

Naujas ženklas su žaliu rėmeliu glumina vairuotojus – kas tai per idėja?

Ši automobilių markė pirmauja pasaulyje jau 15 metų iš eilės

Mechanikai įspėja: šie 7 naudoti krosoveriai dažniausiai grįžta į servisą

Nuo 2026 metų – iki 1 375 € už įvažiavimą į miestą senu automobiliu

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.