Šiais laikais, kai daugelis vis dar abejoja elektromobilių ilgaamžiškumu, vienas „Hyundai Ioniq 5“ sugriovė lūkesčius – vos per trejus metus nuvažiavo daugiau nei 666 000 km ir turėjo tik minimalių problemų. Šis realus atvejis iš Pietų Korėjos gali būti kol kas svariausias argumentas dėl elektromobilių patikimumo.
Elektromobilis, kuris nesustoja
Šis elektromobilis yra 2023 m. „Hyundai Ioniq 5“, pagamintas 2022 m. pabaigoje ir važinėjantis Pietų Korėjoje. Jo savininkas, prekybos atstovas, automobiliu kasdien intensyviai važinėja – vidutiniškai nuvažiuoja daugiau nei 500 km per dieną.
Automobilis buvo kasdien įkraunamas ir reguliariai prižiūrimas, tačiau jis atlaikė tokį ekstremalų naudojimą be didesnių gedimų. Pasak savininko, vienintelė reikšminga intervencija buvo akumuliatoriaus keitimas nuvažiavus 580 000 km, kurį „Hyundai“ atliko nemokamai.

Kas dėl akumuliatoriaus?
Įdomu tai, kad „Hyundai“ pakeitė akumuliatorių nepaisant to, kad rida viršijo 580 000 km, t. y. gerokai viršijo įprastą 160 000 km garantinę ribą. Nors „Hyundai“ siūlo 5-8 metų akumuliatoriaus garantiją, paprastai taikomos didelės ridos išimtys.
Neaišku, kaip ir kodėl buvo patvirtintas pakeitimas, tačiau tai pabrėžia prekės ženklo įsipareigojimą teikti ilgalaikę paramą elektromobiliams – tai, ką daugelis Lietuvos pirkėjų atidžiai stebi augant vietos elektromobilių rinkai.
Apie „Hyundai Ioniq 5“
Nuo 2021 m. rinkoje pasirodęs „Ioniq 5“ sukurtas ant specialios „Hyundai“ elektrinės platformos E-GMP. 2023 m. modelyje montuojama:
- Galingumas nuo 170 iki 325 AG
- Akumuliatoriaus parinktys: 58 kWh arba 77,4 kWh
- Nuvažiuojamas atstumas: iki 480 km (WLTP)
- Įkrovimo greitis: iki 350 kW (10-80 % per 18 min.)
Automobilis giriamas už erdvumą, futuristinį dizainą ir greitą įkrovimą, todėl yra populiarus elektromobilis tiek Europoje, tiek Azijoje.
Kodėl tai svarbu Lietuvai
Lietuvos vairuotojams, svarstantiems apie elektromobilius, skirtus darbui dideliais atstumais (pvz., kurjerių tarnyboms, prekybos atstovams ar važinėjimui tarpmiestiniais maršrutais), šis realus pavyzdys yra labai svarbus.
Pagrindinės baimės, susijusios su elektromobiliais, dažnai yra šios:
- Akumuliatoriaus degradacija laikui bėgant
- Brangus negarantinis remontas
- Įkrovimo infrastruktūros apribojimai
Šis „Hyundai“ įrodo, kad tinkamai prižiūrint ir kasdien įkraunant, elektromobilis gali nuvažiuoti daugiau nei pusę milijono kilometrų – ilgaamžiškumu jis gali prilygti dyzeliniams automobiliams arba juos pranokti.
Dalykai, į kuriuos reikia atsižvelgti
Nors istorija įspūdinga, svarbu prisiminti:
- Kasdienis įkrovimas iš greitųjų įkroviklių gali būti idealus akumuliatoriaus sveikatai ne visose klimato zonose.
- Pietų Korėjos infrastruktūra yra pažangi, o Lietuvoje vis dar yra įkrovimo prieinamumo spragų kaimo vietovėse
- Akumuliatoriaus keitimo išlaidos po garantinio aptarnavimo gali siekti 8 000-12 000 eurų (nebent jis būtų apdraustas, kaip šiuo atveju)
Vis dėlto tai, kad „Ioniq 5“ taip gerai veikė esant tokiam dideliam krūviui, įrodo, kad tai ne tik miesto elektromobilis.
Šis „Hyundai Ioniq 5“ yra gyvas įrodymas, kad elektromobiliai gali atlaikyti ekstremalų naudojimą – per 3 metus nuvažiuota daugiau nei 666 000 km su vos vienu didesniu aptarnavimu. Lietuvos vairuotojams, diskutuojantiems, ar elektromobiliai tikrai patikimi ilgą laiką, tai aiškus „taip“.
Ar galėtumėte įsivaizduoti save važiuojantį elektromobiliu 500 km per dieną? O gal vis dėlto labiau pasitikite dyzelinu? Praneškite mums komentaruose!