„Porsche“ netrukus gali persvarstyti savo veiklą Kinijos elektromobilių rinkoje. Po staigaus elektromobilių pardavimų sumažėjimo, prabangių automobilių gamintojo generalinis direktorius Oliveris Blume atvirai iškėlė klausimą, ar „Porsche“ per artimiausius dvejus trejus metus toliau siūlys elektromobilius Kinijoje.
Pardavimo sunkumai Kinijoje
2024 m. „Porsche“ pardavimas Kinijoje sumažėjo 28 proc. ir siekė vos 79 283 automobilius. 2025 m. pradžioje padėtis pablogėjo – pirmojo ketvirčio pardavimas smuko 42 proc. iki vos 9471 vienetų. Pagrindinė problema yra ne modelių, tokių kaip „911“, patrauklumo trūkumas, o „Porsche“ nesugebėjimas konkuruoti su vietos elektromobilių gamintojais, siūlančiais aukštos kokybės automobilius už žymiai mažesnę kainą.
Didelė vietos konkurencija
Kinijos gamintojai, tokie kaip „Xiaomi“, sparčiai žengia į priekį, siūlydami elektromobilius, kurių charakteristikos prilygsta ar net pranoksta „Porsche Taycan“, o kainos yra žymiai mažesnės. Pavyzdžiui, „Xiaomi SU7 Ultra“ gali pasigirti 1548 arklio jėgomis ir pradine kaina apie 73 000 JAV dolerių, palyginti su „Taycan“ bazine kaina Kinijoje, kuri yra 126 000 JAV dolerių. Blume pabrėžė, kad „Porsche“ nesileis į kainų karus ir nesieks didesnio pardavimo, o sieks išlaikyti prekės ženklo aukštą poziciją. Tai reiškia, kad būsimi modeliai, tokie kaip „Cayenne EV“ ir elektrinis „718“ įpėdinis, išlaikys aukštą kainą.
Nėra specialios strategijos Kinijai
Skirtingai nuo BMW, Mercedes, Audi ir kitų gamintojų, Porsche nėra sukūrusi specialių modelių Kinijos rinkai, kurie būtų pritaikyti vietos vartotojų poreikiams, pvz., ilgesnis ratų bazė ar didesnis komfortas galiniams keleiviams. Neturėdama Kinijos rinkai pritaikytų produktų, Porsche sunkiai sekasi išlaikyti konkurencingumą vietos konkurentų atžvilgiu.
Ateities iššūkiai
Kinijos gamintojai naudojasi mažesnėmis darbo sąnaudomis ir geresniu žaliavų prieinamumu, todėl tarptautiniams prekių ženklams vis sunkiau konkuruoti. Nors kai kurie automobilių gamintojai sudaro vietines aljansas arba pritaiko savo strategijas, „Porsche“ ir toliau siekia išsaugoti savo pasaulinį prekių ženklo identitetą, o ne lokalizuoti savo gaminių asortimentą.
„Porsche“ elektromobilių ateitis Kinijoje lieka neaiški. Didėjant vidaus konkurencijai, prekės ženklas galiausiai gali nuspręsti visiškai pasitraukti iš Kinijos elektromobilių rinkos, siekdamas išsaugoti savo premium statusą. Artimiausiais metais paaiškės, ar „Porsche“ sugebės pritaikyti savo strategiją, ar pasitrauks iš sparčiai besikeičiančios Kinijos elektromobilių rinkos. Ar manote, kad „Porsche“ turėtų likti ir kovoti Kinijos elektromobilių rinkoje, ar pasitraukti yra teisingas sprendimas? Pasidalykite savo nuomone komentaruose žemiau!