Lietuvos vyriausybė daro didelę pažangą gerindama elektromobilių (EV) įkrovimo infrastruktūrą ir užtikrindama, kad ji taptų prieinamesnė ir patogesnė visiems vairuotojams. Susisiekimo ministras E. Sabutis paskelbė apie tris svarbias iniciatyvas, kuriomis siekiama didinti viešųjų elektromobilių įkrovimo prieinamumą visoje šalyje.
Vienas iš svarbiausių naujosios politikos, parengtos bendradarbiaujant su Aplinkos ministerija, atnaujinimų – kiekvienoje naujai įrengiamoje elektromobilių įkrovimo stotelėje turi būti bent vienas įkrovimo punktas, prieinamas neįgaliesiems, pagyvenusiems piliečiams, besilaukiančioms moterims ir asmenims su laikinais judėjimo apribojimais.
„Iki šiol susidurdavome su iššūkiais, kai ne visos įkrovimo vietos buvo prieinamos specialiųjų poreikių turintiems žmonėms. Nustatę aiškius prioritetus, užtikrinome, kad įkrovimo infrastruktūra bus patogi ir prieinama visiems be išimties“, – teigė susisiekimo ministras E. Sabutis.
Išsamus ir skaidrus įkrovimo tinklas
Vadovaudamasi Europos reglamentais, Lietuva yra įsipareigojusi sukurti gerai paskirstytą ir skaidrią elektromobilių įkrovimo infrastruktūrą. Siekdama šio tikslo, Susisiekimo ministerija pavedė valstybės įmonei „Via Lietuva“ valdyti centralizuotą sistemą, kurioje realiuoju laiku konsoliduojami visų viešųjų įkrovimo operatorių duomenys.
Ši sistema ne tik rodys įkrovimo stotelių vietas, bet ir teiks naujausią informaciją apie stotelių prieinamumą, galingumą, kainas, darbo valandas ir prieinamumo funkcijas. Toks skaidrumas padės elektromobilių naudotojams lengviau planuoti keliones ir išvengti nereikalingų apvažiavimų dėl nepasiekiamų įkrovimo stotelių.
Parama savivaldybėms plečiant įkrovimo tinklus
Siekdama paspartinti įkrovimo infrastruktūros plėtrą, Susisiekimo ministerija, bendradarbiaudama su Finansų ministerija, rengia gaires savivaldybėms, kaip organizuoti viešuosius konkursus naujoms įkrovimo vietoms įrengti. Šiomis gairėmis siekiama supaprastinti investavimo procesus, palengvinti infrastruktūros plėtrą ir veiksmingai tenkinti vietos poreikius.
„Viešasis sektorius atlieka svarbų vaidmenį skatinant investicijas ir įgyvendinant gyventojams bei įmonėms palankius sprendimus. Glaudžiai bendradarbiaudami su savivaldybėmis ir spręsdami jų keliamus iššūkius, užtikriname sklandesnę ir veiksmingesnę elektromobilių įkrovimo tinklo plėtrą“, – pabrėžė viceministras Juras Taminskas.
Asociatyvi nuotr.
Ambicingi 2030 m. tikslai
Įgyvendindama ilgalaikę Lietuvos ekologiško judumo strategiją, šalis planuoja iki 2030 m. įrengti bent 6000 viešųjų įkrovimo taškų ir užtikrinti, kad bendra jų galia atitiktų augančio registruotų elektromobilių skaičiaus poreikį.
Šiais pažangiais pokyčiais Lietuva žengia svarbų žingsnį link tvaresnės, veiksmingesnės ir įtraukesnės elektromobilių infrastruktūros.
Ką manote?
Ar manote, kad šių pakeitimų pakaks, kad daugiau žmonių persėstų į elektrines transporto priemones? Pasidalykite savo mintimis komentaruose!
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.