Elektromobiliai (EV) tampa vis populiaresni, tačiau jų eksploatacinės savybės šaltuoju metų laiku vis dar lieka karšta tema – tiesiogine prasme. Ne paslaptis, kad žiemą elektromobiliai sunaudoja daugiau elektros energijos, tačiau kiek? Įsivaizduokite, kad važiuojant automobiliu visu pajėgumu veikia trys galingi elektriniai šildytuvai. Tokia yra kai kurių elektromobilių savininkų realybė, kai temperatūra nukrenta.
Kodėl žiemą elektromobilis sunaudoja daugiau energijos?
Kitaip nei vidaus degimo varikliu varomi automobiliai, kuriuose šiluma susidaro kaip šalutinis degalų degimo produktas, elektromobiliai turi aktyviai gaminti šilumą naudodami akumuliatoriaus energiją. Pavyzdžiui, „Volkswagen“ elektromobilyje įrengtas 6 kW galios šildytuvas – maždaug tiek, kiek vienu metu veikia trys buitiniai elektriniai šildytuvai.
Per trumpas keliones mieste, esant žemai temperatūrai, energijos sąnaudos gali patrigubėti, palyginti su šiltesnėmis sąlygomis. Tačiau automobiliui pasiekus optimalią temperatūrą ir važiuojant greitkeliu (140 km/val.), šildymas padidina energijos sąnaudas tik apie 3 % – tai daug mažesnis poveikis.
Įkrovimas šaltuoju metų laiku: Kompromisas
Kitas žiemos iššūkis elektromobilių savininkams – įkrovimas. Šalti akumuliatoriai įkraunami lėčiau, todėl daugelyje šiuolaikinių elektromobilių yra išankstinio šildymo funkcija. Nors ši funkcija reikalauja papildomų energijos sąnaudų, ji leidžia akumuliatoriui įkrauti visu greičiu, todėl bendras įkrovimo laikas sutrumpėja iki 40 %.
Akumuliatorių technologija tobulėja, bet lėtai
Gera žinia ta, kad akumuliatorių technologijos tobulėja. Senesniuose modeliuose, pavyzdžiui, „VW e-Up!“, buvo 18,8 kWh akumuliatorius, sveriantis 230 kg, o jo energijos tankis buvo 0,08 kWh/kg. Šiandieniniuose aukščiausios klasės elektromobiliuose, sukurtuose ant aukščiausios klasės elektrinių platformų, montuojamos 100 kWh baterijos, sveria apie 590 kg, o jų energijos tankis yra didesnis – 0,17 kWh/kg.
Tikrasis žaidimo pokytis galėtų būti kietakūniai akumuliatoriai, kurie žada stulbinantį energijos tankį – 0,46 kWh/kg. Tačiau jos dar tik kuriamos, todėl gali tekti laukti ne vienerius metus, kol pasirodys keliuose.
Elektromobiliai šaltame klimate: Jei Norvegija gali tai padaryti, galite ir jūs.
Nepaisant sunkumų, elektromobiliai dominuoja šalto klimato šalyse, pavyzdžiui, Norvegijoje, kur 95 proc. naujų automobilių parduodama elektra varomais automobiliais. Nuo jų nedaug atsilieka Švedija, kurioje beveik trečdalis naujų automobilių yra elektromobiliai. Tai įrodo, kad elektriniai automobiliai gali važiuoti žiemos sąlygomis, jei vairuotojai prisitaikys ir iš anksto pašildys akumuliatorių, vietoj salono šildymo naudos sėdynių ir vairo šildytuvus ir strategiškai planuos įkrovimo sustojimus.
Ką manote? Ar patyrėte, kad jūsų elektromobilis žiemą sunaudoja daugiau energijos? Pasidalykite savo mintimis žemiau esančiuose komentaruose!